16 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even

3 jaar geleden

Ik las laatst op dit forum een gouden tip (zo eentje van 'waarom bedenk ik dat zelf niet'). Maak met een paar steekjes, naald en draad, de halsopening kleiner als die te groot is. Zo kan je een grotere slaapzak kopen en er langer mee doen. Ideaal!

3 jaar geleden

Reactie op Birdy Nam Nam

Ik las laatst op dit forum een gouden tip (zo eentje van 'waarom bedenk ik ...
Bedankt voor je reactie. Dat had ik ook ergens gelezen maar doe ik liever niet..ben daarnaast ook niet zo handig dat ik dat even goed doe 🙈

3 jaar geleden

Wij hebben de zomer slaapzak van noppies van 1.0 tog. Ik zou hm zelf eerder 0.5 tog geven, het is echt een soort t-shirt stof. Onze dochter is 58 cm en ruim 5,5 kilo en past prima in maat 70. De hals zit goed. Ik vind hm zo fijn dat ik een tweede gekocht heb. Van de winter slaapzak hebben we die van jollein in maat 70 maar daar is de hals veel te wijd en hebben we flink moeten verkleinen met de methode die hierboven genoemd werd.

3 jaar geleden

Ik heb de puckababy 4 seizoensslaapzak. Die is vanaf 6 maanden tot 2 jaar. Ze zijn duur maar de slaapzakken zijn zo fijn en zo goed van kwaliteit. Ik heb ze 5 jaar geleden voor mijn eerste kind gekocht. Nu slaapt mijn dochter van 2 er nog in. En mn baby gaat ze ook aan doen. De slaapzakken zien er nog steeds heel mooi uit.

3 jaar geleden

Reactie op Birdy Nam Nam

Ik las laatst op dit forum een gouden tip (zo eentje van 'waarom bedenk ik ...
Hihi dat was mijn opmerking! Fijn dat mensen de tip kunnen waarderen. Ik heb het nu bij meerdere slaapzakken gedaan voor mijn zoontje en het scheelt je zoveel geld met een dure slaapzak!

3 jaar geleden

Hier alleen maar HEMA slaapzakken, in alle maten en diktes. Nooit gehad dat het gat van de volgendr echt te groot was, als de benen te lang werden. En een kindje wat qua lengte op de middellijn groeit en qua gewicht en hoofdomtrek net eronder.

3 jaar geleden

Wij gebruiken de Puckababy newborn (0 tot 6 maanden). De hals van de Hema slaapzakken is inderdaad te groot voor onze zoon. In de Puckababy zit nog klittenband waardoor je baby niet in de slaapzak kan zakken en de onderkant is verstelbaar in maat, waardoor je de slaapzak lang kunt gebruiken. TOG 0.5 (zonder mouwen 0.25) en met krabwantjes wat wij persoonlijk heel fijn vinden. Wel een investering maar doordat je de slaapzak 6 maanden kunt gebruiken voor ons het geld waard!

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik zit er idd over na te denken om de 4 seizoenen van puck -a baby te kopen. Deze is echter vanaf 6maanden tot 2 jaar. Ter overbrugging dus een zomer slaapzakje nodig. Jullie ervaringen met de slaapzakjes van Little Dutch?

3 jaar geleden

Reactie op Tektak

Ik heb de puckababy 4 seizoensslaapzak. Die is vanaf 6 maanden tot 2 jaar. ...
Deze heb ik ook! Onze dochter is 4 maanden en draagt hem al. We zijn er super blij mee en het geld zeker waard.

3 jaar geleden

Ik heb een slaapzak van meyco. Ook verschillende geprobeerd maar de hals was altyd te wijd. Die van meyco past perfect en is goed betaalbaar en heb je ook in 4 seizoenen.

3 jaar geleden

Reactie op Ejrow

Deze heb ik ook! Onze dochter is 4 maanden en draagt hem al. We zijn er sup ...
Hoe groot is je dochter? Ik wil hem ook aanschaffen en vind het ergens zo zonde om nu nog een extra te moeten kopen voor tot die tijd.. mijn dochter is 16 weken en 66 cm nu..

3 jaar geleden

Reactie op -Tessa-

Hoe groot is je dochter? Ik wil hem ook aanschaffen en vind het ergens zo z ...
Onze dochter is 18 weken (gecorrigeerd 15 weken) en weegt 5,7 kilo, haar lengte weet ik niet. Ze is altijd iets aan de lange kant geweest.

3 jaar geleden

Ik heb ook de puckababy 4 seizoenen slaapzak vanaf 6mnd. Ik heb nu ter overbrugging een 4 seizoenen slaapzak van jolein. Bevalt ons goed! Misschien idee om op Vinted te kijken? Misschien staan daar nog puckababy slaapzak tot 6mnd op? Of welke je ook wilt. Scheelt vaak veel geld!

3 jaar geleden

Hier nu nog de puckababy piep in tog 0.5 maar heb de puckababy newborn 0-6 maanden ook al klaar liggen in tog 0.5 aangezien meneer steeds meer gaat rollen. De hals van de puckababy slaapzakken vallen smal dus sluiten erg goed aan!

3 jaar geleden

Hoi hoi, mijn zoontje is 62 cm en past prima in de slaapzakjes van Jollein mt. 70. Ik vind het halsje trouwens best strak.