12 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb ons dekentje ook gewoon dubbel gevouwen!!

2 jaar geleden

Hier ook dubbel. Dus denk dat dat gewoon goed is.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Reactie op babybibi2023

Ik heb ons dekentje ook gewoon dubbel gevouwen!!
En is dat ook een warm dekentje? Goed om te horen! :)

2 jaar geleden

Dus dan is die van mij ook tog waarde 7. Ik heb dus, een witte laken, een deken van de hema en dus nog een dubbel gevouwen deken ( tog 7 dus ) En dit gaat echt heel goed!!!

2 jaar geleden

Hier ook het dekentje dubbel

2 jaar geleden

En snachts , enkel en slaapzak

2 jaar geleden

Ik zou vooral op de temperatuur van je baby af gaan. Onze dochter (1 maand oud met 3200 gram) ligt snachts ook ingebakerd plus 2 lagen kleding plus 2 wollen dekentjes dubbel gevouwen (dus eigenlijk zelfs 4 lagen) en haar temp is steeds rond de 37..

2 jaar geleden

Kijk ook vooral naar je kindje. Bij mijn eerste lette ik heel erg op de TOG maar we hadden gewoon een koukleum. Gevolg: steeds wakker in haar actieve slaap. Ligt nu ook met winterslaapzak, romper en dikke pyjama te slapen in kamer van 18 graden

2 jaar geleden

Ik zou echt niet kijken naar de tog waarde… gewoon lekker op gevoel doen! Lekker dubbelvouwen die deken want ze heeft het dus blijkbaar wel wat koeltjes. 36,3 is echt te koud dus lekker dubbel vouwen die hap!! En dan over een uur of 2 uur weer meten. Gegarandeerd dat ie dan hoger is. Is die nog te laag, dan misschien nog een extra dekentje toevoegen of een kruik er bij in doen!

2 jaar geleden

Wij hebben zelfs 2 dubbelgevouwen dekens, een puckababy aan én een kruik bij ons inmiddels 11 weken oude dochtertje. Koukleum hier, dus ik kijk niet naar tog waardes✌🏼. Gewoon blijven proberen en tempen wat bij jullie kleintje werkt.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Als we zo gaan rekenen ligt die van mij in een omslagdoek, onder een twee keer dubbel gevouwen deken: dus minimaal 15 TOG, met kleren aan, nog 1 TOG erbij en een hete kruik. In een kamer van 17 graden. Die zou dan moeten koken?? Ze is 37/37,2 steeds. Dus ik denk dat ze het lekker vind. Lekker dat doen wat je kindje warm houd!

2 jaar geleden

Ooh wat herkenbaar! Fijn dat ik niet de enige ben met deze struggle. Ik heb ook een dekentje van 3.3 TOG zoiets en de kraamverzorgster had deze ook dubbelgevouwen. Ik snapte er niks van, omdat ik dus over die TOG waarde had gelezen en dit veel te warm zou zijn. Echter hadden we de verwarming ook nog aan staan op onze slaapkamer en is de temperatuur van ons meisje gewoon goed. Dusja, ik heb die TOG waarde inmiddels maar losgelaten. Denk dat de temperatuur van je baby de beste graadmeter is.