19 Reacties
2 jaar geleden
Hij kijkt soms met ons mee als wij even tv kijken en soms is babytv ook erg handig 😉 vooral als ik bezig met zijn nagels vijlen dan zit hij teminste stil
2 jaar geleden
Ik zou het persoonlijk niet doen. Kunt er online veel over vinden dat het echt schadelijk is voor kinderen onder de 2 jaar. Knisperboekjes, tummy time en speelgoed van bijv. Lovevery kunnen ze zich goed mee vermaken. Ik zou het dus echt beperken (hoe jammer ook want snap als ze het leuk vindt dat je haar daar een plezier mee wilt doen). Even 5min omdat je dan bijv. de nagels kunt vijlen zal het probleem niet zijn :-) maar samen een film kijken of haar een halfuur Teletubbies laten kijken zou ik persoonlijk niet doen. Check bijv. deze link:
https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/baby-tv-kijken/
En kwam ook dit tegen >
“Vooral de taalontwikkeling kan hieronder lijden. Je baby kan door een beeldscherm overprikkeld raken. Ook is het led-licht van telefoons en tablets niet goed voor de ogen van je baby. Als je baby heel veel kijkt en luistert via baby-apps of baby-tv, ontwikkelen de hersenen van je baby zich anders.”
Als het even
2 jaar geleden
Probeer het echt niet te doen maar soms ontkom je er niet aan, vanuit de box spiekt hij bij ons soms stiekem mee. Hij begon met een maand of 2/3 al in allerlei bochten te wringen om naar de TV te kunnen kijken.
Heeeeel soms zet ik even Woezel en Pip aan maar dan echt maar 1 of 2 afleveringen (5 tot 10 minuten).
Probeer zelf ook zo min mogelijk de TV aan te hebben als hij op de bank is met mij of op de grond speelt. Maar mn partner is daar wat minder mee bezig dat vind ik soms wel lastig.
2 jaar geleden
Hier staat de TV af en toe aan, zeker als ik haar nagels moet knippen😂 Gedurende de dag praten we heel veel met haar, dus hopelijk beperken we daarmee de kans op een eventuele taalachterstand. Ze kletst zelf ook erg veel, zelfs tegen de TV. Ik heb zelf vroeger heeeel veeeel Pippi Langkous gekeken en met mij is het goedgekomen👍🏼
2 jaar geleden
Ja hier kijkt hij af en toe mee met grote broer. Eigenlijk standaard tijden dat tv aanstaat zijn: voor ontbijt, voor lunch, voor avondeten. En dan variërend van 2 tot 30min. De kleine van 7mnd kijkt paar sec en speelt dan weer verder, hij kijkt mee vanaf de grond met spelen zeg maar.
Ik denk altijd, ik ben opgegroeid met 24/7 tv en ben er ook goed uitgekomen maar alles met mate 😅.
2 jaar geleden
Heel af en toe als ik het even niet meer weet en ik moet koken oid. Mn vriend vind het leuk om haar even op schoot te hebben als hij f1 kijkt 🙈.
De laatste tijd vermaakt ze zich gelukkig steeds beter met dr speelgoed op de mat of in de box. Kan me nu ook niet herinneren wanneer de laatste keer was.
Ik heb ook gelezen dat het niet goed is voor hele jonge kinderen, dat het alleen maar een soort hypnose ofzo is door de bewegende beelden.
Uitbuiken na het eten doe ik gewoon in de tripptrapp stoel met een speeltje.
2 jaar geleden
Ik zei altijd dat ik het niet ging doen, maar doe het af en toe toch wel 😅
Bijv. zo'n baby contrast video en soms kijkt ze half mee als wij zelf wat aan het kijken zijn. Tja, ik vind het niet heel erg. We doen ook genoeg andere dingen met haar en ik houd wel in de gaten dat het niet teveel wordt. Ze gaat er sowieso mee opgroeien, mijn vriend en ik zijn wel een beetje telefoon/computer/tv verslaafd helaas 🙈🙈
2 jaar geleden
Reactie op Anna-37
Ik zou het persoonlijk niet doen. Kunt er online veel over vinden dat het e ...
Dit. Heel soms krijgt ze een paar minuutjes mee dat haar grote broer Nijntje of Kikker aan het kijken is. Maar ook dat heb ik liever niet.
2 jaar geleden
Hmmm nee we proberen het te mijden, maar soms is t wel heeeel makkelijk🙃.... Alleen de meid lijkt wel gehypnotiseerd door de tv dus zoveel mogelijk beperken. Soms spiekt ze mee vanuit de box of tijdens flesgeven.. Mn vriend is ed makkelijker in. Ik zet haar meestal in de triptrap bij het raam en dan gaat ze naar de bomen kijken🙃
2 jaar geleden
Wij zetten hem vaak na de voeding even voor de tv. Hij is zo bewegelijk. En dit is de enige manier waarop hij 10 minuten of langer stilzit. Hij kijkt dan wel naar baby tv, of YouTube (Nijntje, Dikkie Dik of Bing).
2 jaar geleden
Hier kijkt de kleine geen tv, we kijken zelf ook niet als hij in de kamer is. Alleen als hij in bed ligt bijv. Voor m’n eigen tv gedrag ook heel gezond 😂
Maar als je oudere kinderen hebt of je moet veel alleen doen begrijp ik heel goed dat je de keuzes maakt om ‘m af en toe wel te laten kijken.
2 jaar geleden
Wij laten onze zoon geen TV kijken. Zoals al in eerdere reacties is aangegeven, zijn er genoeg redenen om dat niet (of zo min mogelijk) te doen. Daarbij vinden wij het ook onnodig. Onze zoon heeft verder alleen schermtijd wanneer ik videobel met mijn ouders. Ik woon in het buitenland en zie mijn ouders een keer in de maand. Ik stuur hen foto's en video's van onze zoon en zo af en toe videobellen we even. Wij kijken eigenlijk ook geen TV in in het bijzijn van onze zoon en gebruiken onze telefoon ook zo min mogelijk wanneer hij wakker is (eigenlijk alleen voor bellen en het maken van foto's).