14 Reacties
4 jaar geleden
Onze zoon zal 2 jaar en 5 maanden zijn wanneer de tweede komt. Wij gaan vanaf volgende week een nieuw bedje voor hem introduceren zodat hij nog genoeg tijd heeft om hieraan te wennen en we het ledikant voor de baby kunnen gebruiken. Lukt het niet blijft hij natuurlijk gewoon in zijn ledikant. De baby zal in het begin nog wel op onze kamer in een wiegje slapen ofzo. De commode van mijn zoontje gaat ook naar de babykamer. Wij willen wel proberen zoveel mogelijk te hergebruiken.
4 jaar geleden
Hier is het plan ook peuter/ groter bed, onze dochter gaat lekker naar boven en de baby komt in onze dochter haar kamer. Genoeg tijd om te oefenen lijkt me aangezien idd baby hier ook in de wieg komt. Boven komt een grote kledingkast en een bureau waar ik een aankleed kussen op kwijt kan. Baby kamer blijft zoals hij nu is.
4 jaar geleden
Ik zou haar gewoon in haar eigen ledikantje houden. Vooral omdat de tijd met de baby straks al zo onrustig zal zijn…dan is het bedje een vertrouwd plekje. 2 jaar is nog wel jong voor een groot bed vind ik zelf. Gewoon een ledikantje erbij kopen, mocht dit lukken 😊 evt via marktplaats ofzo.
4 jaar geleden
Wij willen een ledikantje er bij kopen, daar onze dochter dan inleggen op een nieuwe kamer. Een poosje voor de bevalling zodat ze kan wennen. Dan hoeven we lekker weinig te veranderen aan de babykamer, die kan dan zo in haar oude kamertje met wat eventuele opfrissingen 😀
4 jaar geleden
Onze eerste zal net 1,5 jaar zijn als onze tweede komt! We gaan haar wel naar een andere slaapkamer verplaatsen, maar ze houdt gewoon lekker haar ledikantje ☺️ commode laten we op de babykamer staan. De kleine zal toch eerst bij ons slapen zodat we die prima voor allebei kunnen gebruiken :). De babykamer laat ik denk ik zoals ie nu is 🙂
4 jaar geleden
Als ons baby’tje geboren wordt zal onze dochter 1,5j zijn. Ik twijfel dus ook over de meubels. Mijn plan was om een eigen ledikantje te voorzien aangezien onze dochter nog niet naar een groot bed kan. Maar commode wou ik in de babykamer laten en dan onze dochter dan gewoon aankleden in de babykamer. Is dat praktisch? Iemand ervaring hierin? Of toch beter nog een commode bij kopen zodat op beide kamers ververst en aangekleed kan worden? 🙈 ik zit nu ook nog regelmatig in de schommelstoel met haar, maar wou daarvan ook niet nog eentje bijkopen..
4 jaar geleden
Mijn zoontje is 1,5 als de nieuwe baby komt. We wonen in een appartement met 2 slaapkamers en 1 slaapkamer is voor de oudste. De jongste komt weer bij ons op de kamer cosleepen. We hebben de commode alvast in de woonkamer gezet, zodat er nooit verschoond hoeft te worden terwijl een ander kind daar slaapt. En dit blijkt nu al super praktisch! We hadden ruimte over, dus het staat niet eens gek. Als de nieuwe uit de cosleeper gegroeid is, kopen we een ledikant (en verhuizen we naar een huis haha)
4 jaar geleden
Mijn zoontje zal 2,5 zijn als de 2e komt. Wij gaan zijn meubels gebruiken voor de kleine en voor onze zoon krijgt dan een peuterbed en een nieuwe kast. De commode komt niet meer terug want wanneer nodig kunnen we de commode in de baby kamer gebruiken.
Het peuterbed willen we kopen voor zijn tweede verjaardag zodat hij tijd heeft om er aan te wennen voor broertje/zusje komt. Dus hopelijk went hij er snel aan en hoef ik niet achter hem aan te zitten in de nachten 😅. Sowiezo krijgt hij een hekje voor zijn kamer deur zodat hij de kamer niet uit kan. Dit voor de veiligheid van de trap.
4 jaar geleden
Onze zoon is 2 als de baby komt. Wij kopen gewoon een nieuwe commode, kledingkast en ledikant. Hoeft mijn zoontje er niet uit en zitten we ook niet met verschonen/aankleden als er eentje slaapt. Daarnaast kunnen we de set van mijn zoontje dan mooi compleet verkopen over een jaartje ofzo.
4 jaar geleden
Denk dat wij een 2e hands ledikantje kopen voor de onze zoon. Hij is dan 2 jaar en 2 maanden als de baby geboren wordt. Wordt een drukke tijd voor hem en ons en om hem dan al in een gewoon bed te laten slapen, lijkt me geen goed idee.
Hij gaat naar een andere kamer, zonder commode. Die staat wel bij de baby.
Maar het duurt nog even, dus we kunnen er nog even over nadenken.