21 Reacties

3 jaar geleden

Alleen jij moet het nemen zodat je kind beschermd is

3 jaar geleden

Wat ik weet is dat inderdaad alleen de moeder het hoeft zodat je kind beschermd is, ze kunnen niet gaan eisen dat andere mensen om je heen het ook moeten doen

3 jaar geleden

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/22wekenprik bedoel je deze misschien? Die kan alleen jij als zwangere nemen, dus niet opa of oma. Overigens heeft dit wel alleen zin als je kindje na 37wk geboren wordt. Maar dat je als ouders verplicht wordt heb ik nog niet eerder gehoord. Overigens is deze prik ook niet verplicht.

3 jaar geleden

Jij kunt als je wilt met 22 weken een prik nemen, dan zijn jij en je kindje volgens het rivm beschermd. (Groot)ouders hoeven hem naar mij weten dan niet te halen. Hier passen opa en oma gewoon op zo der dat ze weer opnieuw gevaccineerd moesten worden.

3 jaar geleden

Zwanger dan mijn 2e kindje en wat je zegt (Naja je gyn haha) klopt niet lijkt mij. Zelf kan je de 22 werken prik halen, heb ik vorige zwangerschap ook gedaan. Dan hoeft je kindje zelf straks 1 prik minder.

3 jaar geleden

Reactie op Poppy85

Zwanger dan mijn 2e kindje en wat je zegt (Naja je gyn haha) klopt niet lij ...
Is overigens niet verplicht

3 jaar geleden

Ik denk dat de prik niet verplicht is, wel zeer aangeraden als zwangere vrouw, zodat je kindje wordt beschermd vanaf de geboorte. Hier (BE) wordt ook aangeraden dat de mensen die vaak op je kindje passen (bv oma, opa, meter) ook best in orde zijn met hun kinkhoestvaccin zodat zij het niet oplopen en kunnen doorgeven aan je kindje. Verplicht is het echter niet. Bij ons hebben de oma en opa zelf voorgesteld om nog eens te laten prikken. De meter was al in orde omdat ze in de zorg werkt. De kans dat je kindje kinkhoest krijgt via de persoon die weigert zich te laten vaccineren is wellicht klein, maar het moet maar eens voorkomen toch? Zeker als die persoon met andere kindjes in contact komt, die mogelijks niet gevaccineerd zijn via de moeder, dan loop je wel een realistisch risico. Ik zou er huiverig tegenover staan om deze persoon frequent voor langere tijd dichtbij je kindje te laten komen, zeker met een pasgeborene wiens immuunsysteem al veel moet doorstaan de eerste maanden. Al bij al denk ik dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Dat kan niemand voor jou beslissen ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Poppy85

Zwanger dan mijn 2e kindje en wat je zegt (Naja je gyn haha) klopt niet lij ...
Mits ze met 37 wk geboren worden of later, ik wist dat dus ook niet

3 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Wist ik ook niet! Mss dat het zo lang duurt om antistoffen aan te maken en voldoende door te geven via de placenta ofzo 🧐

3 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Klopt! Dus dat wel even in de gaten houden

3 jaar geleden

Reactie op KV1987

Wist ik ook niet! Mss dat het zo lang duurt om antistoffen aan te maken en ...
Ja en dan is het maar de vraag of het niks doet natuurlijk. Maar onze dochter moest dus wel een extra prik omdat ze met 36+6 geboren is, vond dat zo sneu voor dr toen 🤭🙈 en ik voelde me al zo schuldig überhaupt🙃💚🧡

3 jaar geleden

Reactie op KV1987

Ik denk dat de prik niet verplicht is, wel zeer aangeraden als zwangere vro ...
Klopt, ik kom zelf ook uit België en kreeg hier dus die boodschap... Vreemd dat dit blijkbaar verschilt van land tot land of gynaecoloog tot gynaecoloog, maar ik speel het dan inderdaad ook liefst op veilig uiteraard...

3 jaar geleden

Ze kunnen vaccins nooit verplichten ook niet voor de moeder.

3 jaar geleden

Ik ben geen dokter maar ik lees hier dat de kinkhoest prik na 2 weken al moet aangekomen zijn bij je kindje. Maar ik lees dus dat kindjes die eerder geboren worden ook geprikt worden?

3 jaar geleden

Reactie op AmyRox

Ik ben geen dokter maar ik lees hier dat de kinkhoest prik na 2 weken al mo ...
Wat ik kan vinden is dat prematuren een verhoogde kans hebben en minder antistoffen meekrijgen onze dochter heeft een extra prik gehad met 2 maanden ( 2,3,5,11) 🧡 💚

3 jaar geleden

Reactie op AmyRox

Ik ben geen dokter maar ik lees hier dat de kinkhoest prik na 2 weken al mo ...
Klik even op vactinaties baby dan kom je hieruit

3 jaar geleden

Ik heb toevallig 2 dagen geleden informatie over gevraagd bij mij gyn en verloskundige.. Wij als moeders kunnen ervoor kiezen om een vaccinatie te nemen tegen kinkhoest. Dit zorgt ervoor dat ons kleine smurfje beschermt is de eerste 3 maanden van zijn leven. Daarna worden ze er zelf voor gevaccineerd.. Wat ze mij ook hebben gezegd dat dit niet verplicht is. Ik kies er wel voor om gevaccineerd te worden.. Veel succes alvast! Xxx

3 jaar geleden

Niemand kan het je verplichten. Ik ben persoonlijk compleet anti vaccinatie. Ook mijn kinderen doen niet mee aan de reguliere vaccinaties. En gebruik enkel homeopathische middelen. Mijn advies verdiep je in zaken van beide kanten. Zeker bij zaken welke onomkeerbaar zijn. Zoals het laten inspuiten van het 1 en ander.

3 jaar geleden

Ik vind persoonlijk dat niemand je een vaccin mag verplichten

3 jaar geleden

Reactie op Moonstone88

Niemand kan het je verplichten. Ik ben persoonlijk compleet anti vaccinatie ...
Mee eens, verdiep je goed in alles. Bij de eerste wel de 22 weken prik gehaald en na inlezen de kleine pas met 6 maanden weer laten prikken. Na de 3e dktp reageerde ze wat apart, dus bij de homeopaat laten ontstoren. Daarna goed ingelezen en besloten te stoppen met vaccineren, ook omdat we dus zelf de effecten zagen. Weet dat de vaccinaties niet meer hetzelfde zijn al 20 jaar geleden en dat er een hoop bij gekomen is. Kijk goed welke je bijvoorbeeld wel belangrijk vind en welke misschien iets minder of eventueel kunt uitstellen. ☺️