36 Reacties

3 jaar geleden

Puckababy piep! Onze dochter was 34 weken en 46,5 cm, we hebben haar 4 weken na geboorte met 49cm zonder problemen in de puckababy piep kunnen laten slapen en we gebruiken deze nog steeds, momenteel is ze 51 cm en draagt ze maat 46/50 :) echt een aanrader deze slaapzak!

3 jaar geleden

Wij hebben vanaf new born Puckababy piep gebruikt. Ons zoontje is nu 3 weken en bij hem zit die veel te strak al hij is echt heel klein die slaapzak! Ik zou die halen. Puckababy piep teddy hebben wij. Zijn nu over op Puckababy mini. Kijk eventueel op de site van Puckababy daar kan je de soorten zien. Zijn wel prijzig maar eventueel op Vinted kijken? Daar hebben wij ze ook gehaald. Nog als nieuw!

3 jaar geleden

Zoals de andere reacties al zeggen de puck a baby piep 😊 Voor nu gebruiken we die met 2,5 TOG, dat is de teddy variant. Kijk inderdaad zeker even op vinted, daar heb ik die van mij vandaan allemaal rond de €10 zo goed als nieuw 😊. Wij hebben er inmiddels wel 3 aangeschaft omdat de kleine man bij ons erg last heeft van reflux, dan hoeft er niet elke dag een lichte was aan.

3 jaar geleden

Wij hebben de slaapzak van de hema maat 50/62, en deze zit voor ons zoontje prima 😊 Zijn hier mee begonnen toen hij ongeveer 5 weken was, en woog toen ongeveer 4kg.

3 jaar geleden

Wij hebben ergopouch. Ook een klein meisje. Heel leuke slaapzak waar ze van in het begin goed in slaapt.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is morgen 6 weken en draagt nog maat 50. Wij hebben de puckababy newborn 0-6 maanden en heel erg tevreden over. De 0.5 TOG wordt gebruikt.

3 jaar geleden

Hier ook een Hema slaapzak. We hebben haar hierin gedaan zodra het goed kon, dus toen haar hoofd niet door het gat kon waardoor ze zich erin zou kunnen wurmen.

3 jaar geleden

Wij geven onze kleine man vanaf dat hij een week oud was de slaapzakken van de Hema aan maat 50-62. Hij woog toen 4kilo en droeg maat 50. We moeten wel de mouwen nog omslaan maar verder zit hij goed. Vind dit hele fijne slaapzakken.

3 jaar geleden

Wij gebruiken voor onze dochter van 5 weken Noppies vier seizoenen slaapzak maat 60. Hele fijne slaapzak

3 jaar geleden

Ik heb fijne ervaringen met de swaddle up, vanaf 3 kilo te gebruiken. Mocht je voor de puckababy piep willen gaan heb ik een nooit gebruikte te koop. Mijn kleine wilde niet met zijn armpjes naar beneden slapen, vandaar de swaddle up.

3 jaar geleden

Wij hadden de newborn teddy winterslaapzakken van Bemini de eerste 8 weken. Heel fijn dat je die ook in de autostoel en kinderwagen kan gebruiken omdat er een opening voorzien is tussen de beentjes die je kan open doen. De hoofdopening is ietsje ruimer dan de Puckababy (je sluit de slaapzak met een rits onderaan en 3 drukknoppen bovenaan waardoor je een V opening krijgt), maar onze dochter is nooit door het gat gezakt. Sinds deze week overgestapt op Jollein winterslaapzakken (70 cm) omdat de Bemini slaapzakken te klein werden in de lengte.

3 jaar geleden

Wil hier ook gaan beginnen met slaapzak maar welke kleren moet hij eronder aan? Ligt nu altijd in bed met een lange romper en boxpakje of truitje en broek + sokken. Moet dan alleen de romper aan of? Ben dan bang dar hij het te koud of te warm heeft dus heb geen idee 🤭

3 jaar geleden

Reactie op Nietepiet1992

Wil hier ook gaan beginnen met slaapzak maar welke kleren moet hij eronder ...
En moet er dan nog wel een lakentje en deken overheen? Zie veel staan erover online maar kom er niet echt uit..

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op KV1987

Wij hadden de newborn teddy winterslaapzakken van Bemini de eerste 8 weken. ...
Ja die heb ik ook! Wat deed je voor kleding aan? Gewoon romper en pakje? Mijn dochter is van juni dus dit is nieuw voor mij😅. We hebben hier altijd Bemini maar niet te vergelijken met zijn zus van 2,5? Zij heeft ook die softy versie met lange mouwen romper en pyjama broek. Sokken als ze zelf wil.

3 jaar geleden

Reactie op Yaszzcel

Ik heb fijne ervaringen met de swaddle up, vanaf 3 kilo te gebruiken. Mocht ...
Deze hebben wij ook, is een fijn slaapzakje.

3 jaar geleden

Hier ook een HEMA slaapzak en helemaal blij ermee. Onze dochter is nu 9 weken en ze heeft het gebruikt sinds ze 3 weken oud was. Ze was tot deze week nog altijd in maat 50 (geboren met 36 weken) en draagt een rompertje met lange mouwen plus een boxpak en sokjes eronder. Ze gebruikt ook soms een Swaddle up slaapzak tijdens de dag en vindt het fijn, maar het is heel dun dus we gebruiken het niet tijdens de nacht nu tijdens de koude periode.

3 jaar geleden

Hier slaapzakje sinds de 2e week al ons mannetje is 9 weken nu. Hij heb een romper met korte mouw boxpakje geen sokjes aan en dekentje er bij over.

3 jaar geleden

Wij hadden de bemini bij maat 50, nu ze in 56 zit hebben we 50/62 van de Hema. Die had ze bij 50 ook aangekund maar we zijn gaan zoeken toen de andere aan de kleine kant werd. Van de Hema zijn ook een stuk leuker met de prijs😅

3 jaar geleden

En ze lag hier vrij snel in een slaapzak (in de kraamweek) omdat ze zich naar boven werkte in de wieg en daardoor geen dekens meer over had

3 jaar geleden

Reactie op Nietepiet1992

Wil hier ook gaan beginnen met slaapzak maar welke kleren moet hij eronder ...
Dezelfde kleren als dat hij onder deken zou aanhebben. De slaapzak is nu de deken zegmaar. In principe doe je geen laken/deken nog over de slaapzak. In de koude nachten leg ik wel een deken over de benen omdat hij anders wakker wordt van de kou. Dit ligt ook aan de dikte van de slaapzak die je hebt. Gewoon lekker aandoen en paar x in de nek voelen of hij het lekker warm heeft.