52 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg

3 jaar geleden

Ik geef bv en heb een sterkte toeschiet reflex hierdoor ook veel boeren. Tussendoor even stoppen helpt om te boeren. Vind ie niet leuk. En 20 min omhoog houden na de voeding. Oefeningen voor en na de voeding. Even kijken of ik het linkje kan toevoegen daarvan.

3 jaar geleden

Wij dikken op advies van de kinderarts de voeding in met Gelilact. Maakt voor onze baby (6wk) veel verschil. We houden haar na de fles wel minstens 20 minuten omhoog. Maar het heeft de klachten veel verminderd.

3 jaar geleden

Reactie op Iscadu

Wij dikken op advies van de kinderarts de voeding in met Gelilact. Maakt vo ...
Oh? Dat ken ik nog niet Wij gebruiken de nutrilon ar voeding met johannes brood pitmeel Welke gebruiken jullie met de gelilact?

3 jaar geleden

Reactie op J.W.N

Oh? Dat ken ik nog niet Wij gebruiken de nutrilon ar voeding met johannes b ...
Wij gebruiken dit door de Nutrilon Content. Gelilact is alleen lastig mengen door de melk, want als je het advies van de verpakking volgt wordt het veel te dik. Maar wij doen 1 schepje door 120cc en gaat tot nu toe goed!

3 jaar geleden

Ik heb nu mijn 3e kindje met verborgen reflux. Lijkt hier echt erfelijk aangelegd (van mijn kant). Met ons 2e kindje zijn we naar de kinderarts geweest, omdat het niet goed ging met medicatie. Hij heeft ons de Harvey Karp methode geleerd. Ook slaapt ze in de pacco picolo doek en met witte ruis. We gebruiken nu ook probiotica (protectis), ik heb gelezen dat als haar darmen beter functioneren, reflux ook minder wordt. En ik ga volgende week voor de 3e keer naar de osteopaat. Ook gebruiken we nu bij ons 3e kindje standaard voeding, zonder verdikking. Om te proberen, omdat het blijkt dat dikkere voeding nog steeds terugstroomt en nog meer pijn doet. Onze 3e heeft wel het minst last lijkt het, maar ze kan niet in de kinderwagen liggen (alleen in draagzak), moet na elke voeding wel 20 - 30 min rechtop en ligt niet in de box maar alleen in een wipstoel (babybjorn) op de rechtste stand

3 jaar geleden

Reactie op J.W.N

Oh? Dat ken ik nog niet Wij gebruiken de nutrilon ar voeding met johannes b ...
Heeft het CB dit geadviseerd? Je zou denken dat je nu dubbelop doet namelijk. Nutrilon AR is al verdikt en dat doe je met JBPM ook. Geen last van obstipatie? Darmkrampen geven ook onrust... dat je niet perongeluk van het 1 in het ander gaat

3 jaar geleden

Ons oudste dochtertje had hele zware verborgen reflux. Het is pas gebeterd nadat we toen zijn gestart met omeprazole. Na een week was het echt een wereld van verschil!

3 jaar geleden

Reactie op XxmanonxX

Heeft het CB dit geadviseerd? Je zou denken dat je nu dubbelop doet namelij ...
Aangegeven bij cb en die zeiden zolang ze goed poept gewoon indikken met jbp. Dus wij dachten dat dat gewoon kon?

3 jaar geleden

Hier zit ik ook alweer een hele tijd met onze zoon rechtop op de bank.. 30 min rechtop houden en bedje omhoog is echt onvoldoende… we hebben inmiddels een verwijzing naar de kinderarts… vind het wel lastig omdat alles zoals medicatie ook veel bijwerkingen kan hebben…

3 jaar geleden

Maar wat is het zwaar hè dames… poeh dat slaap gebrek van 9 weken alweer begint echt wel op te breken. Overdag is hij momenten rustig maar ook geen tevreden baby. In combinatie met een lieve peuter er bij is het echt meer intensief dan genieten…

3 jaar geleden

Wij hebben deze gisteren via de kinderarts gehad en ik mag hem paracetamol geven de komende dagen. Het ging hier niet meer😥 ik kan ons zoontje helemaal niet meer wegleggen, hij wilde ook niet meer goed drinken sinds een dag. Dus ik denk dat ik niks te laat ben. Ik heb hem alleen nog maar in de draagzak, maar ik merk dat ik een kort lontje bij onze peuter krijg en dat is gewoon niet eerlijk....😔

3 jaar geleden

Hier alle tips gevolgd maar ook hielp niets. Op een gegeven moment zat mijn vriend al twee weken met de baby rechtop in bed te slapen, overdag zat ze alleen maar rechtop in de draagzak. Hiermee naar de huisarts gegaan, overleg gehad met de kinderarts en we kregen nexium voorgeschreven. Dat maakte wel echt het verschil! Niet meer continu die zure oprispingen. Qua slapen/liggen vind ze op de rug nog steeds niet fijn, dan krijgt ze snel de hik, slikt veel. Maar daarom ligt ze op haar buik in het bedje en dat maakte ook een groot verschil, daardoor ging ze ook in de nacht langer slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Roos__

Hier alle tips gevolgd maar ook hielp niets. Op een gegeven moment zat mijn ...
Op de buik ja? Jonah ligt zo ook het liefste (op mij), maar wist niet of dat toeval was want maag technisch lijkt me dat dus gek...

3 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Wij hebben deze gisteren via de kinderarts gehad en ik mag hem paracetamol ...
Hier sinds vanochtend dus ook een kindje dat niet goed wil drinken… we hebben maandag een afspraak bij de kinderarts.. hoop dat het voor jullie gaat werken!

3 jaar geleden

Wij hebben medicatie. Nu 3 wkn en ze is al vele comfortabeler

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem. Ook al andere voeding en de tips opgevolgd van het CB. Daarna was er niks meer te doen zei ze, want er was geen medicatie voor. Nou wel dus 😅 dus ik ga morgen weer naar het inloopspreekuur en mochten ze dan nog moeilijk doen ga ik naar de huisarts. Het kind heeft zoveel pijn en krijst de hele dag alles bij elkaar. Zo sneu. Hebben jullie de medicatie via het CB of via de huisarts voorgeschreven gekregen?

3 jaar geleden

Reactie op Rianne-H

Hier hetzelfde probleem. Ook al andere voeding en de tips opgevolgd van het ...
Wij liepen nog bij de kinderarts, de huisarts wilde ons niet helpen. Cb heeft aan geven dat ze wilde helpen als het niet lukte.