12 Reacties

2 jaar geleden

Zijn de leukocyten enkel in je urine getest of vanuit je bloed?

2 jaar geleden

Reactie op Mikila

Zijn de leukocyten enkel in je urine getest of vanuit je bloed?
Alleen in de urine

2 jaar geleden

Verhoogde leukocyten in urine of bloed? Leukocyten speelt een belangrijke rol in het afweersysteem en stijgt wanneer er een ontsteking ergens in het lichaam gaande is. Ook zie je dat leukocyten stijgt bij (bijvoorbeeld) een zwangerschap, psychologische stress, Een onderzoek met katheter is niet heel spannend. Voelt wat naar maar is prima te doen! Er wordt een klein buisje via je urinebuis naar je blaas gebracht en op die manier wat urine verzamelt.

2 jaar geleden

Verhoogde leukocyten in urine of bloed? Leukocyten speelt een belangrijke ...
Via de urine. Ik ben vd week ook positief getest op corona, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

2 jaar geleden

Hmmm. Nou, ik weet ook van mezelf dat mijn leukocyten snel stijgen als er ergens in je lichaam een infectie gaande. Dat kan een ontstoken grote teen zijn of een longontsteking. Maar dat is dan in het bloed zichtbaar. Geen idee of dat bij urine ook zo werkt. Sterkte in ieder geval!

2 jaar geleden

Ik heb dit vorige week ook gehad. Moest toen ook via een katheter urine onderzoek doen. Het idee klonk mij ook erger dan het uiteindelijk was. Het is even vervelend maar zo gebeurd en niet zo pijnlijk. Zou me er te druk om maken.

2 jaar geleden

Via de urine. Ik ben vd week ook positief getest op corona, zou het daarmee ...
Dat is zeker mogelijk. Je lichaam is namelijk bezig tegen corona en dat doen juist die witte bloedlichaampjes oftewel leukocyten.

2 jaar geleden

Zijn ze te hoog gemeten in je urine of in je bloed?

2 jaar geleden

Reactie op Mikila

Hmmm. Nou, ik weet ook van mezelf dat mijn leukocyten snel stijgen als er e ...
Ja leukocyten in urine kunnen duiden op een infectie elders jn het lichaam. Of vanuit vulva/vagina indien niet goed gereinigd voor het opvangen. Of toch een blaasontsteking

2 jaar geleden

Dat is zeker mogelijk. Je lichaam is namelijk bezig tegen corona en dat doe ...
Deze witte bloedcellen horen dan niet verhoogd in je urine te zitten tho, alleen in je bloed. Een verhoogde leukocyten waarde in je urine kan alleen van ofwel een infectie in je urinewegen (blaas/nieren) komen of (pre) eclampsie. De enige reden waarom je waarden daarnaast nog meer verhoogd kunnen zijn is omdat er dan een beetje afscheiding in je urine is gekomen, vandaar dat ze met een katheter urine gaan afnemen om die oorzaak uit te sluiten.

2 jaar geleden

Reactie op Jasmijn_1998

Deze witte bloedcellen horen dan niet verhoogd in je urine te zitten tho, a ...
Dit komt uit huisartsrichtlijn