26 Reacties
3 jaar geleden
Ik krijg ook een geplande keizersnede. Eerste zwangerschap was onverwachts een keizersnede, maar deze x word het gepland. In mijn tas zit voor 2 dagen schone nacht hemden en ondergoed. Lekker vest en joging broek. En kleding voor de terugweg. En voor de baby genoeg kleertjes voor zowiezo 2 dagen.
3 jaar geleden
Reactie op jvb17
Is een Kolfbh anders dan een voedingsbh? Ik wil ook graag bv geven
Google even op ' kolfbh maken' , dan snap je m meteen denk ik! Ik moest een paar dagen kolven, hoeft ook niet iedereen. Maar had het wel fijn gevonden als ik iets bij me had gehad om een kolfbh van te maken. Nu kreeg ik lamme armen ;)
3 jaar geleden
Ik krijg ook een geplande keizersnede en wil deze keer zeker voor de baby meer kleding meenemen. Vorige keer werd het een spoedkeizersnede en had ik volgens mij twee setjes mee waarvan eentje niet eens pastte 😅 deze keer wil ik in ieder geval vier setjes meenemen.
Ook neem ik een fles met zo'n rietje mee zodat je makkelijk kan drinken en heb ik vochtige washandjes gekocht om me even snel op te kunnen frissen in bed.
En ik neem deze keer ook veel meer snacks mee zoals nootjes enz. Want vind het wel prettig gewoon te kunnen pakken wanneer je het wilt. 😊
3 jaar geleden
Reactie op Poppy85
5 dagen? Is dat standaard, wat lang zeg.
Hier in NL is hetmax. 48 uur
3 jaar geleden
Reactie op Poppy85
5 dagen? Is dat standaard, wat lang zeg.
Voor een geplande keizersnede he. Geen vaginale bevalling geloof dat het dan een 3 tal dagen is? In België hebben we wel weer niet zo kraamzorg aan huis. Ik heb wel een vroedvrouw die een paar keer komt aan huis maar dat is meer medisch. Mij en baby nakijken, baby wegen,...
3 jaar geleden
Reactie op Jadole
Ik hoorde zelfs van de kraamzorg dat ze bij ons al standaard maar 1 nachtje ...
1 nacht? Vorig jaar was dit nog 2. 😳Er zijn misschien uitzonderingen maar ik kon na de eerste nacht nog bijna niets, geen idee hoe ik ooit de terug rit in de auto zou moeten doorstaan 😅 kon nog niet eens een paar minuten recht op zitten. Na de tweede nacht was dit al veel beter.
3 jaar geleden
Hier ook van België en ik kijk er enorm hard tegenop om 5 dagen te moeten blijven. 🙄 Bij mijn vorige natuurlijke bevalling moest ik 3 dagen blijven en was ik het na 2 dagen al helemaal zat.. Er is zo weinig te doen daar. Zeker als je dan weet dat je een peuter thuis hebt rondlopen. Dan wil je gewoon veel liever thuis zijn 😕 ben benieuwd hoe het allemaal gaat zijn qua pijn en herstel.
3 jaar geleden
Reactie op F3
1 nacht? Vorig jaar was dit nog 2. 😳Er zijn misschien uitzonderingen maar ...
Vandaag nagevraagd en in het ziekenhuis waar ik de keizersnee krijg ik is het streven inderdaad na 24 uur ontslag. Ze legde uit dat dit kan omdat ze tijdens het plaatsen van de ruggenprik ook direct morfine meegeven. Op deze manier zijn de meeste vrouwen op dezelfde dag nog uit bed en kan de katheter en infuus af.
3 jaar geleden
Reactie op Jadole
Vandaag nagevraagd en in het ziekenhuis waar ik de keizersnee krijg ik is h ...
Bij ons in het ziekenhuis zijn 3 tot 5 dagen ook de standaard.
Ik mocht na kleine 24 uur naar huis (semi spoed ks) en was vrijwel direct van de katheter af. Tevens had ik geen pijnbestrijding nadien (want 0,0 pijn) en heb ik zelf gedoucht om vervolgens m’n ouders op te halen bij de hoofdingang.
De verpleging zei wel dat dit echt uitzonderlijk was… Hopelijk gaat dit bij kindje 2 net zo 🙈