36 Reacties

één jaar geleden

Ik volg…Moeder van 38 maar nooit iets gehoord over evt inleiden

één jaar geleden

Reactie op Ellepel1985

Ik volg…Moeder van 38 maar nooit iets gehoord over evt inleiden
Onze verloskundige bespreekt het pas bij 40 jaar en ouder. Andere bij 39. Geloof niet bij 38 jaar maar weet het niet zeker. En de kans is echt maar een heel klein beetje hoger, zou er niet van wakker liggen.

één jaar geleden

Wilde een foto maken van de tabel die ik had gehad, maar die is niet te lezen hier. Maar ik heb een tabel met dezelfde cijfers ook online gevonden: https://verloskundigenleo.nl/wp-content/uploads/2020/09/Counselingshandvatten-oudere-zwangere.pdf (Nulliparae is eerste kind, multiparae P1 is tweede kind enz) Zoals je ziet, zijn de risico’s erg laag. Je kan dit bespreken met je vk maar als het goed is heeft jouw vk deze cijfers ook in een document staan.

één jaar geleden

Reactie op Ellepel1985

Ik volg…Moeder van 38 maar nooit iets gehoord over evt inleiden
Bij ons ziekenhuis/vk ligt de grens bij 39 jaar of ouder om te bespreken.

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Wilde een foto maken van de tabel die ik had gehad, maar die is niet te lez ...
Thanks! Kende deze niet, maar wel deze info gehad.

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Ja bizar hoeveel verschil erin zit tussen vk’s en ziekenhuizen. Mijn vk zei ...
Dat lijkt me ook een natuurlijker moment om het door te geven dan al bij 36 weken waar ze bij mij om vroegen. Mooi dat er zo wordt meegedacht en om eerst nog strippen te proberen. En wie weet is het niet aan de orde en wordt je verrast. Ik volg graag je verdere ervaringen! Succes!

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Wilde een foto maken van de tabel die ik had gehad, maar die is niet te lez ...
Thanx, heldere uitleg. Volgens schema zit ik met 38 nog niet in de ‘gevarenzone’ en is die überhaupt ook relatief…

één jaar geleden

Even een update. We hebben vandaag een liggingsecho gehad en gesproken over wel of niet inleiden. De kleine ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden en is een beetje ingedaald. Voldoende vruchtwater. En vleesboom in baarmoeder is wat gegroeid, maar lijkt niet in de weg te zitten voor de bevalling. Goed nieuws dus. We hebben aangegeven nu nog geen keuze te willen maken voor inleiden (ivm mijn leeftijd) omdat tot nu toe alles zo goed gaat. Ziekenhuis had hier om gevraagd, maar dat is meer voor hun eigen planning. Het risico is dat de placenta wat minder goed werkt op oudere leeftijd, maar in feite geldt dit voor iedereen die over tijd gaan en een gesprek krijgen over inleiden. We hebben verzocht om eerder betere controles te krijgen om het zo te monitoren. Uiteindelijk gaan ze daarin mee en krijgen we met week 39 een echo en ctg. Net wat meer maatwerk. Op naar de komende weken! En… nog drie dagen werken.

één jaar geleden

Vandaag een controle gehad bij de VK bij precies 38 weken. Alles nog rustig. De kleine is een beetje ingedaald, maar heeft ook nog wat te gaan. Bloeddruk goed en hartslag van de kleine ook. Ik heb zelf het vermoeden dat het allemaal nog wel even kan duren. Volgende week bij precies 39 weken een extra controle in het zkh met een ctg scan. En vanuit daar weer verder kijken om wel / niet in te leiden ivm leeftijd. Maar zo lang alle signalen zo op groen blijven staan, wachten we geduldig af!

één jaar geleden

Nog andere dames die ervaringen heb opgedaan? En hoe gaat het met jullie nu de uitgerekende datum dichterbij komt?

één jaar geleden

Reactie op Lisette82

Nog andere dames die ervaringen heb opgedaan? En hoe gaat het met jullie nu ...
Plan was hier: strippen bij 41.0 en 41.2 en inleiden uiterlijk 41.5. Daarnaast beginnen met kolven bij 39/40 wk om de start van de bevalling te stimuleren. Ik had ook afgesproken om de weeenopwekkers langzamer op te voeren dan normaal als ik ingeleid zou moeten worden. En dat de pomp uit zou gaan als de weeen er waren om te kijken of m’n lichaam het zelf zou oppakken. Ik zag zo op tegen die weeenopwekkers… Maar het is allemaal niet nodig geweest. Bij 40.2 wk braken m’n vliezen en ben in de loop van 40.3 wk ingeleid omdat er geen weeen kwamen. Had 1 dosis misoprostol nodig om de hele bevalling te starten, dus geen infuus nodig gehad. (zelfde als bij 1e bevalling, alleen was ik toen 41.5 wk) Ben op kerstavond bevallen van een prachtige dochter, helemaal gezond en het gaat heel goed met ons! Hoop dat jullie niet meer zo lang hoeven te wachten. Succes met het maken van jullie keuzes!!!

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Plan was hier: strippen bij 41.0 en 41.2 en inleiden uiterlijk 41.5. Daarna ...
Proficiat! Fijn dat alles goed gegaan is. Je hebt het inleiden oorspronkelijk dus ook niet zo vroeg gepland, goed om te horen. Zo is er ook alle kans dat het alsnog natuurlijk op gang komt. Geniet ervan met elkaar! ❤️

één jaar geleden

Reactie op Lisette82

Proficiat! Fijn dat alles goed gegaan is. Je hebt het inleiden oorspronkeli ...
Succes Lisette!! Hoop dat het bij jou gewoon natuurlijk op gang komt. Zie dat je nu rond 38 wk bent dus dan komt het al dichtbij. Volg je eigen gevoel. Hoop dat je een fijne vk hebt om dit soort dingen te bespreken. Mijn vk stond helemaal achter m’n keuzes, dat voelde goed.

één jaar geleden

Reactie op Miezie

Succes Lisette!! Hoop dat het bij jou gewoon natuurlijk op gang komt. Zie d ...
Dank! Ben vandaag idd 38+1. En gisteren hadden we een hele fijne vk die er nuchter in stond. Daar hou ik erg van. Ik heb ook afgesproken dat we haar na het ziekenhuis even bellen. Fijn om met haar te kunnen overleggen. Fijne jaarwisseling met elkaar!

één jaar geleden

Vandaag ctg + echo gehad en alles is goed met de kleine! Maandag weer en vanuit daar weer verder kijken.

één jaar geleden

Overigens nog geen mogelijkheid tot strippen, want alles zit nog potdicht.