9 Reacties

3 jaar geleden

Bij mij kwam de slijm prop pas eruit terwijl ik volop in de weeën was in het ziekenhuis. Het is echt geen indicatie voor dat je bevalling gaat beginnen.

3 jaar geleden

Hier zwanger van nummer 4… maar nog nooit een slijmprop gezien 🫣

3 jaar geleden

Ik ben bij de eerste ook pas mijn slijmprop verloren toen ik al meer dan 12u in volle arbeid was. Anderen verliezen hem dan weer weken voor de start van de bevalling. Het zegt dus echt helemaal niks.. Theoretisch gezien kan je hem denk ik verliezen zonder dat je het door hebt als je hem in kleine stukjes verliest, al is het echt wel taai en dik slijm

3 jaar geleden

Zwanger van nummer 3 en bij de vorige 2 heb ik geen slijmprop gezien😅

3 jaar geleden

Het kan zijn dat je het niet doorhebt dat je je slijmprop verliest. Bij 41 weken begonnen mijn weeen en net na het controleren van mijn ontsluiting verloor ik mijn slijmprop tijdens het plassen.

3 jaar geleden

Reactie op Romleen

Het kan zijn dat je het niet doorhebt dat je je slijmprop verliest. Bij 41 ...
Uiteindelijk heb ik mijn slijmprop verloren de dag van bevalling. Mijn bevalling was al begonnen

3 jaar geleden

Slijmprop wil niks zeggen. Sommige verliezen het in delen dan valt het niet op of pas als de bevalling begint of al een paar weken voor de bevalling. In dit laatste geval maakt de baarmoeder weer opnieuw de slijmprop aan, gezien de slijmprop als kurk dient voor je baarmoeder. Ongevraagd advies: lees je vooral in over wanneer JIJ ingeleid WILT worden.

3 jaar geleden

ik had geen letterlijke prop. Ik had 2 dagen voor de bevalling gewoon heel veel slijm bij het plassen steeds. Kwam dus in kleine stukjes ook te verwarren met iets meer afscheiding (wat slijmeriger) dan normaal.