22 Reacties

2 jaar geleden

Die gebruiken wij al vanaf het begin, je vervoert je kleine toch ook in de auto in de Maxicosi, we gaan echt geen lange stukken haar erin laten zitten. Maar als ik de stad even in ga of boodschappen doe ga ik niet de hele Wiegmand meenemen

2 jaar geleden

Hoezo zou je die niet mogen gebruiken? Wij gebruiken hem ook maar alleen als we ff snel ergens heen moeten. Maar niet om lang te gaan wandelen ofzo want ze mogen dacht ik maar max 2 uur in de maxi cosi zitten. Je gebruikt toch ook de maxi cosi als je ergens heen gaat met de auto..
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Maxicosi is toch juist om je baby mee in te vervoeren als je met de auto gaat? Heb daar nog nooit van gehoord dat dat niet mag en heb 3 kinderen 😅 Ik neem het onderstel mee als ik met de auto ga en klik de Maxicosi er dan op als we de auto uit gaan.. Wel voor maximaal 2 uurtjes, de positie zou anders niet goed zijn voor langere periode.

2 jaar geleden

Advies is maximaal 2 uur per dag in de maxicosi waarvan maximaal 1 uur achterelkaar. Is niet erg als het een keer zo voorkomt dat je op vakantie je kleintje langer in de maxicosi laat zitten, maar dan wel elk uurtje even eruit halen en 15 minuten vrij uit laten bewegen. https://www.oudersvannu.nl/baby/veiligheid/baby-in-maxi-cosi/

2 jaar geleden

Wij nemen de autostoel inderdaad ook alleen mee als we ergens op visite gaan of even snelle wandeling waarvoor we een klein stukje rijden ofzo. Of even een boodschap oid doen! De kofferbak zit vol als ik het frame en de wieg continu helemaal mee moeten nemen

2 jaar geleden

Reactie op MuisJee

Hoezo zou je die niet mogen gebruiken? Wij gebruiken hem ook maar alleen al ...
Ik dacht dat het te maken had met dat de maxi cosi dan te fris is of zo. Maar wat julie zeggen klinkt inderdaad heel logisch. 😅 zo had ik er nog niet bij stil gestaan. Gewoon niet te lang in laten liggen dus.

2 jaar geleden

Die van ons zit al vanaf de geboorte in het autostoeltje (oftewel maxicosi, is officieel een merknaam en niet een ding😜). Dus die kun je prima gebruiken…

2 jaar geleden

Nou hier al vanaf week 1 de maxi op de onderstel gehad 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Mango456

Ik dacht dat het te maken had met dat de maxi cosi dan te fris is of zo. Ma ...
Als het fris is dan doe je er een lekker dekentje overheen. Misschien ook even kijken voor een dooky (of zelf een hydrofiel doek knopen), tegen de wind (stuifzand) en zon.

2 jaar geleden

Hier met de 1e juist heeel veel de maxi gebruikt ivm de portiek trap is dat net wat makkelijker tillen maar nooit enorme afstanden... als je wat langer gaat lopen zou ik wel de bak gebruiken
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Reactie op Mango456

Ik dacht dat het te maken had met dat de maxi cosi dan te fris is of zo. Ma ...
Te koud... goede trappelzak voor dat ding aanachaffen en dan kan het prima toch :)

2 jaar geleden

Als je kindje warm ligt en niet de hele dag in de maxicosi zou ik gewoon lekker doen wat het makkelijkste is 😄 ze krijgen niet ineens last hoor van een paar dagen wellicht iets te lang in de maxicosi. Ik laat mijn zoontje er ook gewoon in slapen als hij tijdens het winkelen in slaap is gevallen 😅👍🏻 Bij mijn eerste had ik al paniek wanneer ze er 2 uur in zat. Maar goed, je moet t ook niet te ingewikkeld maken voor jezelf :)

2 jaar geleden

Hier ook al vanaf het begin, daar heb je 'm voor. Ik heb overigens van een kinderfysiotherapeut in het ziekenhuis gehoord dat ze juist fijn en geborgen zitten in de maxi cosi omdat ze een soortgelijke houding ook in de buik hebben. Onze Bram valt eigenlijk ook altijd snel in slaap in de autostoel.

2 jaar geleden

Reactie op Lot4

Als je kindje warm ligt en niet de hele dag in de maxicosi zou ik gewoon le ...
Precies dit. Vanaf geboorte in vervoerd want ja, we moeten toch met de auto terug naar huis vanaf het ziekenhuis. Als ze in slaap is gevallen, lekker laten slapen. Ben blij als ze een keer slaapt en dan maakt het me niet uit of het in de maxicosi is. Als ik haar eruit haal is ze meteen wakker

2 jaar geleden

Als je langer gaat wandelen, is het nooit goed om de maxicosi te gebruiken. Dit is meer voor even. Kan dus op zich al vanaf de geboorte, maar alleen kort.

2 jaar geleden

Hier meteen in de maxicosi gedaan. Ze is nu 8 weken, en heel soms leg ik haar expres even in de maxicosi want dan valt ze meteen in slaap 🙈.

2 jaar geleden

Bedoelde de kraamhulp niet het buggy deel per ongeluk en heeft ze zichzelf vergist? 🙈

2 jaar geleden

Wij hebben de cybex en die kun je met een hendeltje in ligstand zetten. Dan mogen ze er nog niet heel de dag in maar wel wat langer dan 2 uurtjes

2 jaar geleden

Je gebruikt je maxi cosi toch ook als autostoel? Dus waarom mag je dat niet gebruiken op je buggy? Ik doe dat wel enkel voor kortere boodschappen ofz. Voor langere wandelingen, ... gebruik ik de draagmand.

2 jaar geleden

Lekker doen! Deden wij ook al met 4 weken. Wel maximaal 2/3 uurtjes dan er even lekker uit lekker bewegen en als je dan weer door moet dan zou dat wel kunnen als je baby een half jaar is