22 Reacties
3 jaar geleden
Die gebruiken wij al vanaf het begin, je vervoert je kleine toch ook in de auto in de Maxicosi, we gaan echt geen lange stukken haar erin laten zitten. Maar als ik de stad even in ga of boodschappen doe ga ik niet de hele Wiegmand meenemen
3 jaar geleden
Hoezo zou je die niet mogen gebruiken?
Wij gebruiken hem ook maar alleen als we ff snel ergens heen moeten.
Maar niet om lang te gaan wandelen ofzo want ze mogen dacht ik maar max 2 uur in de maxi cosi zitten.
Je gebruikt toch ook de maxi cosi als je ergens heen gaat met de auto..
3 jaar geleden
Maxicosi is toch juist om je baby mee in te vervoeren als je met de auto gaat? Heb daar nog nooit van gehoord dat dat niet mag en heb 3 kinderen 😅 Ik neem het onderstel mee als ik met de auto ga en klik de Maxicosi er dan op als we de auto uit gaan.. Wel voor maximaal 2 uurtjes, de positie zou anders niet goed zijn voor langere periode.
3 jaar geleden
Advies is maximaal 2 uur per dag in de maxicosi waarvan maximaal 1 uur achterelkaar. Is niet erg als het een keer zo voorkomt dat je op vakantie je kleintje langer in de maxicosi laat zitten, maar dan wel elk uurtje even eruit halen en 15 minuten vrij uit laten bewegen.
https://www.oudersvannu.nl/baby/veiligheid/baby-in-maxi-cosi/
3 jaar geleden
Reactie op MuisJee
Hoezo zou je die niet mogen gebruiken?
Wij gebruiken hem ook maar alleen al ...
Ik dacht dat het te maken had met dat de maxi cosi dan te fris is of zo. Maar wat julie zeggen klinkt inderdaad heel logisch. 😅 zo had ik er nog niet bij stil gestaan. Gewoon niet te lang in laten liggen dus.
3 jaar geleden
Die van ons zit al vanaf de geboorte in het autostoeltje (oftewel maxicosi, is officieel een merknaam en niet een ding😜). Dus die kun je prima gebruiken…
3 jaar geleden
Als je kindje warm ligt en niet de hele dag in de maxicosi zou ik gewoon lekker doen wat het makkelijkste is 😄 ze krijgen niet ineens last hoor van een paar dagen wellicht iets te lang in de maxicosi. Ik laat mijn zoontje er ook gewoon in slapen als hij tijdens het winkelen in slaap is gevallen 😅👍🏻
Bij mijn eerste had ik al paniek wanneer ze er 2 uur in zat. Maar goed, je moet t ook niet te ingewikkeld maken voor jezelf :)
3 jaar geleden
Hier ook al vanaf het begin, daar heb je 'm voor.
Ik heb overigens van een kinderfysiotherapeut in het ziekenhuis gehoord dat ze juist fijn en geborgen zitten in de maxi cosi omdat ze een soortgelijke houding ook in de buik hebben. Onze Bram valt eigenlijk ook altijd snel in slaap in de autostoel.
3 jaar geleden
Reactie op Lot4
Als je kindje warm ligt en niet de hele dag in de maxicosi zou ik gewoon le ...
Precies dit. Vanaf geboorte in vervoerd want ja, we moeten toch met de auto terug naar huis vanaf het ziekenhuis.
Als ze in slaap is gevallen, lekker laten slapen. Ben blij als ze een keer slaapt en dan maakt het me niet uit of het in de maxicosi is. Als ik haar eruit haal is ze meteen wakker
3 jaar geleden
Wij hebben de cybex en die kun je met een hendeltje in ligstand zetten. Dan mogen ze er nog niet heel de dag in maar wel wat langer dan 2 uurtjes