14 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben met ons mannetje rond dag 8 a 9 al door de winkel gegaan. Hij slaapt heerlijk heeft er niks van mee gekregen 🥰

3 jaar geleden

Hangt heel erg van je kindje af. Met de oudste ging ik na 2 dagen al wandelend naar de winkel. Dat was in februari. Nu zou ik het nog niet doen. Nu 10 dagen oud. Maar valt nog steeds af.

3 jaar geleden

Volgens de kraamzorg mochten wij met hem naar buiten als hij weer op geboorte gewicht was . We zijn al 2 keer geweest naar de winkels en hij is nu 12 dagen oud

3 jaar geleden

De kraamzorg hier zei dat je het beste kan wachten tot je baby geen kruikje meer nodig heeft om op temperatuur te blijven omdat door de schommelingen in de kinderwagen de kruik kan gaan lekken en het oppervlak eigenlijk te klein is om een kruikje bij te leggen. Ik kijk er ook naar uit om met onze uk op pad te gaan.

3 jaar geleden

Voor je eigen bekkenbodem is het ook beter om nog niet te veel te lopen ;) na 6 weken zit je pas op 25% van de normaal..

3 jaar geleden

Reactie op Keetie88

De kraamzorg hier zei dat je het beste kan wachten tot je baby geen kruikje ...
Onze zoon heeft geen kruik meer nodig, binnen hoeft hij ook geen mutsje meer op en hij zit alweer op zijn geboorte gewicht. Lijkt me prima om dan even naar buiten te gaan toch?

3 jaar geleden

Als het goed is heeft de kraamzorg aangegeven of je al dan niet naar buiten mag, qua op temperatuur blijven etc. Als je naar buiten mag van de kraamzorg, kan je natuurlijk ook naar een winkel.

3 jaar geleden

Reactie op Bootsbean

Onze zoon heeft geen kruik meer nodig, binnen hoeft hij ook geen mutsje mee ...
Lijkt mij dan ook prima idd, maar ik ken jou en je kindje niet en heb er niet voor geleerd 😉 Bij twijfel zou je altijd nog bij thuiskomst de temperatuur van je kleine kunnen meten en tussendoor als je op pad bent even nekje voelen. Ik neem aan dat je geen uren op pad gaat. Als ik jou was wist ik het wel. Lekker er even uit!

3 jaar geleden

Wij kregen het advies om pas naar buiten te gaan wanneer onze zoon weer op zijn geboortegewicht zit en hij zijn temperatuur zelf kan houden.

3 jaar geleden

Uiteindelijk een rondje action geweest. Ging super goed, hij was lekker relaxed aan het slapen 😊

3 jaar geleden

De vorige keer met 8 dagen naar de bakker gelopen, baby had nergens last van in vervolgens de hele dag gesloopt😅

3 jaar geleden

Ik wacht het weer een beetje af. Met de 1e vrij snel naar buiten maar dat was een juli kindje midden in een hittegolf... Zouden nu naar buiten mogen maar met dit vieze weer wacht ik liever nog een paar daagjes

3 jaar geleden

Reactie op Keetie88

De kraamzorg hier zei dat je het beste kan wachten tot je baby geen kruikje ...
Grappig, onze kraamzorg zei: verwarm de wagen voor met een kruik. Maar je neemt of je baby mee, of je kruik. Nooit allebei.

3 jaar geleden

Verder zou ik ook kijken naar hoeveel je zelf aankunt (en inderdaad, jezelf niet overschatten; officieel duurt de kraamperiode 40 dagen!). Qua temperatuur van de kleine en qua prikkels is een draagdoek altijd een goed idee.