16 Reacties

2 jaar geleden

Waarom zou je niet handsfree mogen kolven? 😄 Medela flex heb ik en die mag je echt al vanaf geboorte gebruiken zo ver ik weet. Ik weet niet goed waarom dat pas op een later moment zou mogen?

2 jaar geleden

Vond dat zo overdreven.. mijn eigen kolf (Medela freestyle) werkt bij mij beter dan die van het ziekenhuis. Laat je niks wijsmaken hoor en doe wat je zelf wil!

2 jaar geleden

Reactie op mf92mf

Vond dat zo overdreven.. mijn eigen kolf (Medela freestyle) werkt bij mij b ...
Ik gebruik m trouwens met kolfbh en ben heel tevreden

2 jaar geleden

Reactie op Anna-37

Waarom zou je niet handsfree mogen kolven? 😄 Medela flex heb ik en die mag ...
Ik ben 5.5 week geleden bevallen en combineer door pijn met borstvoeding geven. Dus zowel borstvoeding als fles met kolven en kunstvoeding door te weinig productie omdat kolven ook pijn doet. De Medela flex is voor mij gelukkig een stuk minder pijnlijk dan de Lionelo die ik eerst had.

2 jaar geleden

Toen het voor mij duidelijk werd dat ik niet meer terug zou gaan naar borstvoeding, maar vnl flesvoeding zou blijven geven. Handsfree kolven maakt het wat draaglijker! Ben tevreden van de youha :)

2 jaar geleden

Ik gebruik de youha, ik kolf niet fulltime. Kolf af en toe zodat hij went aan een flesje. Maar heb nog 2 kids, dus een draadloze is wel handig😅

2 jaar geleden

Ik heb de eerste week met de enkelzijdige Philips Avent gekolfd, daarna over gegaan op de Youha the Ins. Deze na een kolfconsult aangeschaft via de lactatiekundige. Er is hierbij niets gezegd over dat ik niet handsfree mocht kolven. Ideaal dat handsfree kolven. Kan nu gewoon koffie zetten en drinken onder het kolven. Maar ook de kleine voeden tegelijker tijd. Ik ben heel blij met de Youha. Deze heeft verschillende TSR standen net als verschillende kolf standen. Plus cups waar 240ml in past.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Heel fijn. Ik bedenk me net dat ze misschien dat ‘afraadde’ omdat ze wellicht hoopte dat ik nog terug aan de borst zou gaan. .? De Youha hoor ik vaker terug komen ook in andere forums. Nog een bepaald type die ik moet hebben? En hoe lang kolven jullie gemiddeld met de Youha per kolf sessie?

2 jaar geleden

Ik heb de Vulpes pro. Erg fijn en comfortabel

2 jaar geleden

Ik heb de Medela Freestyle. Erg tevreden over. En als je veel kolft is handsfree zo fijn!

2 jaar geleden

Hier de medela swing. Ik gebruik die al vanaf dag 1 dat ik het ziekenhuis uit ben. Ik kolf ook fulltime. Als je kolfbh's nodig hebt kan je gerust een ander merk hierbij gebruiken. Aangezien ik mijn maat niet wist eerst een goedkoop model gekocht en ben er eigelijk tevreden van. Scheelt de helft in prijs. Is maar een tip.

2 jaar geleden

Reactie op Kimkse

Hier de medela swing. Ik gebruik die al vanaf dag 1 dat ik het ziekenhuis u ...
Welke BH heb jij?

2 jaar geleden

Reactie op Ellepel1985

Bedankt voor jullie reacties! Heel fijn. Ik bedenk me net dat ze misschien ...
Ik heb de Youha The Ins. Ik zelf kolf 4a5 x per dag. In de ochtend doe ik een half uur omdat mijn borsten dan flink vol zitten en gespannen zijn, kolf niet in de nacht. Daarna 2 a 3 x 20 minuten en dan voor het slapen weer 30 min. Zit qua opbrengst op ongeveer 1000/1100 ml.

2 jaar geleden

Ik heb de Elvie Stride, heel tevreden van!

2 jaar geleden

Ik gebruik de vulpes pro nu 4 weken. Vind het ideaal.

2 jaar geleden

Ik heb bij mijn vorige baby ook fulltime moeten kolven. Ik had toen de Medela Freestyle , die is niet draadloos maar toch erg krachtig. Maar merkte wel na een aantal maanden dat de kracht afnam van de motor. Het werkte gewoon niet lekker en ben toen weer overgestapt op die van de thuiszorg winkel. Hou er dus ook rekening mee dat je eerder toe bent aan het kopen van een nieuwe kolf, omdat je dus fulltime kolft, daar is de motor toch niet op berekend. Het is natuurlijk ook wel een verschil met iemand die borstvoeding live geeft en daarnaast af en toe moet kolven vanwege werk etc.