13 Reacties

één jaar geleden

Ja hier! Maar ik vind het helemaal prima. Ook omdat aankomende nacht de tijd een uur vooruit gaat. Ze gaat rond 19/19.30u de nacht in (drinken en daarna slapen) en meld zich dan rond 6.00. Ze slaapt dus heel erg lang en daar geniet ik heel erg van! En betekend vanaf morgen dus waarschijnlijk rond 20/20.30 de nacht in en 7.00 wakker. Vind ik juist heel fijn ook met het oog op weer beginnen met werken. En ik hou wakkertijden aan maar kijk vooral naar mijn dochter. Maar vaak is haar wakkertijd nu nog maximaal 1 uur en 15 minuten dus ook zij gaat weer slapen rond 7.15/7.30 als ze om 6.00 wakker is.

één jaar geleden

En ik denk dus dat je helemaal niks verkeerd doet!

één jaar geleden

Hij is 11 weken, niet 11 maanden.. En wakkertijd van 1 á 1,5 uur is heel normaal. Dus als hij 5 uur wakker is, is het heel normaal dat hij om half 7 weer slaapt. Dat ga je niet kunnen verschuiven door hem later de nacht in te laten gaan. Dit hoort gewoon bij baby's. Mijn 8 weken oude baby gaat tussen 19 en 20 uur de nacht in. Komt dan ergens tussen 3 en 4 uur, slaapt dan gelijk weer verder tot ongeveer half 7. Dat gaat vanzelf allemaal veranderen. Zo rond de 6 maanden kun je eens kijken of je het zou kunnen verschuiven allemaal om het voor jezelf gemakkelijker te maken. Maar nu heeft dat echt nog geen zin en wordt dat alleen maar frustrerender

één jaar geleden

Je hebt eigenlijk hele mooie tijden hoor.. als je kijkt naar wat slaapcoaches adviseren, is dat een fles rond 23.00. Als hij heel erg moet huilen rond 5/6 denk ik dat het honger is. En dat hij 1,5 uur later instort past precies bij de wakkertijd van zijn leeftijd. Hier is het ritme ongeveer zo, misschien heb je er wat aan. Zoontje is 11 weken. Krijgt 180 per fles. 07.00 wakker worden en fles 08 30 slapen 10.00 meestal wakker 11.00 fles 11.30 slapen 14 30/15.00 wakker 15.00 fles 16.30 slapen zou mooi zijn maar dit middag dutje is altijd moeilijk. Vaak gebruik ik deze tijd om er op uit te gaan en valt hij zodoende wel ff in slaap. 18.30/19.00 fles 20.00 slapen hij slaapt dan door. 23.00 ga hem verschonen en fles geven. Als we dit niet doen slaapt hij door maar is de nacht te lang. Onze dochter liet deze fles vallen toen ze ongeveer een half jaar was. Na deze fles slaapt hij tot 07.00

één jaar geleden

Oh voor ik een droom ritme schets.. we zitten in sprongetje 3... dat wil zeggen hazeslaapjes overdag en vanmorgen vanaf 5 uur al onrust 🤣 Hoort er nou eenmaal bij. Is met een goede week weer voorbij. 11 weken is nog klein. Ik kan me van mijn dochter herinneren dat alles voorbij de 3 maand ineens een stuk soepeler ging.

één jaar geleden

Reactie op XxmanonxX

Je hebt eigenlijk hele mooie tijden hoor.. als je kijkt naar wat slaapcoac ...
Wat bedoel je met dan is de nacht te lang?

één jaar geleden

Lieve mama, laat het los en accepteer het zoals het nu is. Zodra die druk van je schouders valt voel je je een stuk relaxter en wordt jou baby dat ook opeens. Ze voelen alles zo goed aan. Je doet het al super met de tijden. Echt als jij rustig bent en blij wordt je baby dat ook

één jaar geleden

Je kleintje heeft geen slaapritme zoals wij die hebben. Zoals hier al eerder wordt beschreven: ACCEPTEREN. Dan valt er een last van je schouders en zal je kleintje ook ontspannender zijn… die voelt alles haarfijn aan!

één jaar geleden

Reactie op XxmanonxX

Oh voor ik een droom ritme schets.. we zitten in sprongetje 3... dat wil z ...
Komt denk ook omdat baby’s vanaf 3 maanden pas melatonine aanmaken 😁. Maar het klinkt wel al lekker bij jullie

één jaar geleden

Reactie op -Tessa-

Wat bedoel je met dan is de nacht te lang?
Dat vanaf 20.00 doorslapen niet lukt. Hij slaapt dan wel door als ik hem niet wakker maak maar zal nooit tot 7 uur haken. Vandaar 23.00 verschonen en de fles. Van 00.00 tot 7 lukt wel.

één jaar geleden

Reactie op XxmanonxX

Je hebt eigenlijk hele mooie tijden hoor.. als je kijkt naar wat slaapcoac ...
Alsof ik naar mijn eigen schema kijk! Haha bizar. Ook dat dutje aan het eind vd middag is hier ook altijd moeilijk!! Gek he 🤣🤣

één jaar geleden

Reactie op Ilonavankessel

Alsof ik naar mijn eigen schema kijk! Haha bizar. Ook dat dutje aan het ein ...
Haha ja ik hoor om me heen dat dit het moeilijkste dutje is en merk het bij beide kinderen. Ik laat het maar op z'n beloop. Als ik vrij ben even wandelen en dan pakt hij wel 3 kwartier tot een uur. En straks als we hem op moeten halen bij oma of de opvang zijn dit ook de auto momentjes dar hij wel even in slaap valt.

één jaar geleden

Reactie op XxmanonxX

Je hebt eigenlijk hele mooie tijden hoor.. als je kijkt naar wat slaapcoac ...
Heel grappig maar dit is precies ook hoe het bij ons verloopt, ik vind het heerlijk. Alleen het eind van de middag dutje is inderdaad altijd een strijd 😂