24 Reacties

vorig jaar

Appelstroop en pindakaas zonder zout! Van de “kleine keuken” heb je die en ze hebben ook andere jam speciaal voor babies. Verder mag cottage cheese en avocado doe je al. Moest die van ons erg aan wennen maar eet hij wel. Verder is gekookt ei hier niet in trek maar gebakken ei wel. Hopelijk heb je hier iets aan! 🙂 Ik lees ook mee voor andere tips want variatie hier ook welkom.

vorig jaar

Hier krijgt die ook soms kids smeerkaas, vega smeerworst of roomkaas
Hier vaak alleen magerine of met 100% pindakaas soms dun laagje jam(mindersuiker) en appelstroop. Verder kwa inspiratie kwam ik niet soms bak ik nog een geklutst eitje erbij en die sbij ik in reepjes voor erbij

vorig jaar

Wij hebben kip vega leverworst, en de kids smeerkaas hier zit wel iets van zout in maar een stuk minder dan de normale. Ook pindakaas van de kleine keuken, love my veggie peer en framboos spread, fruit spread eigen merk (minder suiker dan echte jam), philadelpia naturel.

vorig jaar

Je hebt groente en fruit spread van Blue band misschien een idee?

vorig jaar

Wij doen ook vaak 100% pindakaas, appelstroop, groentespreads (bijvoorbeeld gegrilde paprika) uit het vegabeleg-schap, Je zou zuivelspread kunnen doen vind mijn oudste heerlijk.

vorig jaar

Broodbeleg pompoen mango van de kleine keuken. Kun je bij de jumbo kopen

vorig jaar

Huttenkase vindt ze hier heel lekker. Zuivelspread ook. Naast wat al genoemd is

vorig jaar

Heb je soms maaltijd potjes van Olvarit voor het avondeten of fruit potjes? Tip: bewaar 'een klein beetje' van b.v. het avondeten voor op brood voor de volgende dag (is in koelkast 24 uur houdbaar). Dan hoef je niet meer nadenken wat te geven op brood en hoef je niet openen een hele potje/zakje voor 1 snee brood. 👍

vorig jaar

Voor mijn dochter gebruik ik vaak mascarpone (omdat het weinig zout bevat) samen met italiaanse kruiden voor meet smaak. Ik vend het zelf heel lekker en zij ook!

vorig jaar

Oh leuk topic, fijn weer wat nieuwe tips. Wat ik zelf nog doe en niet genoemd is, is een paar blauwe bessen uit een pak diepvries even ontdoooien en op brood smeren, wordt hier heerlijk van gesmikkeld. En af en toe pak ik ook hoemoes van maza less salt en met een dun laagje geloof ik het wel. En op m’n to do lijstje staat om “even” een paprika te roosteren en pureren, maar dat komt er al weken niet van 🙈

vorig jaar

Zuivelspread. Erwten puree, zelf gemaakte hummus, 100% pindakaas, avocado, gegrilde en gepureerde aubergine. Omelet

vorig jaar

Hüttenkäse is favoriet hier! En pindakaas is een hele goede 2e 😜 Wij kiezen daarnaast bijvoorbeeld voor philadelphia light, groente/fruit spread voor baby's, boter, scrambled egg. Tip voor die spread (hierboven zag ik ook al een linkje): vries kleine blokjes in. Zo'n potje is na openen maar ongeveer een weekje goed.

vorig jaar

Hutenkase en appelstroop

vorig jaar

Zuivelspread ken ik niet .. mogen onze kleintjes dit al hebben? Ik zie dat het iets is met melk erin?😅

vorig jaar

Ik volg :)

vorig jaar

Volgens voedingscentrum het mag maar.... Bijvoorbeeld de zuivelspread van AH heeft al 0,8g zout (ook de light versie), de Philadelphia light heeft ook al 0,7g zout... De kindjes tot 1 jaar mogen maar max. 1g zout per dag. Als ik bijreken de brood, dan zit ik al gauw flink boven de limiet. De nieren van de kleines kunnen meer nog niet aan. Ik zal het niet riskeren.

vorig jaar

De huttenkase van Danone trouwens zelfde. Ik wil niemand bang maken, maar dit is de reden waarom mijn dochtertje geen zuivel op brood krijgt

vorig jaar

Reactie op Lenka2021

Volgens voedingscentrum het mag maar.... Bijvoorbeeld de zuivelspread van A ...
Maar als je het hebt over 0.8 gr zout. Is dat dan per 100 gr of per portie? Want als het per 100 gr. Is lijkt me het geen probleem. Neem aan dat je geen 100 gram op een boterham smeert