14 Reacties
2 jaar geleden
Wij eten vanavond bami met saté.. dex is ook bijna 8 maanden en eet elke avond gewoon lekker met de pot mee..
2 jaar geleden
Wij hebben uit dezelfde frustratie/struggle een tijdje Hello Fresh gedaan - maar ik vond het veel te duur voor wat we kregen… dus zijn er weer mee gestopt! Wel hebben we de recepten gehouden! Want die waren oprecht lekker - maar vele malen goedkoper zelf in te kopen!
Dus wij eten vanavond een HelloFresh recept!
Parelcouscous met groenten en een biefstuk
2 jaar geleden
Reactie op Evi-LH
Vraagje,
Onze meid is nu 7 maanden en eet echt alles, brood eten gaat ook s ...
Ik snij alles gewoon in kleine stukjes en dan kunnen ze het gewoon mee eten. Al heeft mijn zoontje nog geen tandjes hij kauwt wel overal heel goed op
2 jaar geleden
Reactie op Evi-LH
Vraagje,
Onze meid is nu 7 maanden en eet echt alles, brood eten gaat ook s ...
Ik ben ook pas begonnen met grof te prakken maar stukjes eet ze ook al heel goed. Maar ben er ook nog wat voorzichtig mee 🙈 ik bedoel vooral met de pot mee, ik vind het moeilijk met kruiden enz, zout enz doe ik vrij in het begin overal al in en andere kruiden en zout mogen baby’s nog niet, en de kruiden ben ik ook wat bang voor dat ze hier buikpijn van krijgt. Daarom ben ik benieuwd hoe anderen dit doen 🙈😋😋
2 jaar geleden
Wij deden dat vanaf de oudste met 1 jaar. Vond het toen makkelijker om een voorraad hapjes voor hem in de vriezer te hebben. Maar je zou denk ik gewoon een deel van je eigen eten kunnen prakken of blenden en dan aanbieden?
2 jaar geleden
Ik vind het ook een worsteling. Hoe verwerken jullie vis en vlees? Heb nu bijvoorbeeld kipreepjes gekocht. Hier zijn favoriete combi’s: pompoen met pasta en zoete aardappel met spinazie en ei. We eten zelf meestal pas nadat ze in bed ligt. Dus echt met ons mee-eten lukt nog niet. 🤔
2 jaar geleden
Reactie op Staceyengels
Wij eten vanavond bami met saté.. dex is ook bijna 8 maanden en eet elke av ...
Eet jullie kleintje dan ook alles mee wat gekruid is?
Ik maak nu alles nog apart voor hem klaar zonder zout en kruiden maar ik vraag me af of we hem niet ook wat meer met de pot mee kunnen laten eten..
2 jaar geleden
Ik maak vaak hetzelfde, sommige maaltijden gaan in een apart pannetje. Als het teveel is gaat het in porties in de vriezer voor dagen dat ze niet hetzelfde eet (dingen met roomsaus/ friet en hamburgers) of voor als we geen zin hebben om te koken.
Ik heb nu gekookt:
Pasta tomatensaus, courgette
Pasta bolognese
Stamppot broccoli met gehakt
Stamppot prei met kip
Chili con carne
Curry
Zoete aardappel/broccoli soep
Soms doe ik de basis in 1 pan en schep ik er wat uit voor het hapje, dan pas zout erbij of een bouillonblokje voor onze maaltijd. Laatst heb ik in de soep van botten getrokken bouillon gedaan. Dat kan ik hier kopen in een pakje en heeft nauwelijks zout (dus is niet hetzelfde als een bouillonblokje).
Ze mogen bijna alle kruiden hebben en het is tot nu toe ook allemaal goed gegaan, de chili con carne was zonder chilipoeder 😅.