13 Reacties

3 jaar geleden

Cassave kroepoek mag wel volgens het voedingscentrum!

3 jaar geleden

Op ZwangerHap staat dat je het niet mag eten, ik zelf heb het ook niet gedaan deze zwangerschap.

3 jaar geleden

Kroepoek niet. Cassave wel.

3 jaar geleden

Ow ik heb t wel een aantal keer gewoon gegeten!

3 jaar geleden

Oooh ik heb gewoon gegeten!! Waarom zou het niet mogen dan? Het is toch gefrituurd? Dan mag je ook geen kibbeling..

3 jaar geleden

Reactie op TwistedIllusions

Oooh ik heb gewoon gegeten!! Waarom zou het niet mogen dan? Het is toch gef ...
In garnalen kunnen giftige stoffen als kwik en dioxine zitten. Vandaar dat dit word afgeraden. Gerechten met garnalen worden daarom altijd afgeraden en zelfs garnalentrassi (wat helemaal vermalen is) mag daarom niet. Maar een keer per ongeluk kan ook gebeuren.

3 jaar geleden

Reactie op Nienepien1993

In garnalen kunnen giftige stoffen als kwik en dioxine zitten. Vandaar dat ...
Je moet echt al veel garnalen eten om die hoeveelheid giftige stoffen binnen te hebben ;) af en toe kan geen kwaad ! Zoals met veel dingen !:)

3 jaar geleden

Reactie op Nienepien1993

In garnalen kunnen giftige stoffen als kwik en dioxine zitten. Vandaar dat ...
Maar dat geld ook voor niet zwangere vrouwen

3 jaar geleden

Reactie op TwistedIllusions

Maar dat geld ook voor niet zwangere vrouwen
Klopt, maar onze lichamen kunnen toch ook een stuk meer afbreken. Het gaat er volgens mij meer om dat je hele grote hoeveelheden vermijd. Ze zullen het niet voor niets afraden net als zoveel andere dingen, toch?

3 jaar geleden

Inprincipe wordt kwik niet doorgegeven via de placenta en blijft het in je eigen lichaam. Ik heb het daarom gewoon gegeten en ons meisje is nog steeds super gezond. Ik maak me er echt niet druk om maar dat is bij iedereen een persoonlijke keuze.

3 jaar geleden

Er bestaat ook een vegetarische kroepoek (zonder garnalen, uit tapioca bloem met casave). Het smaakt zelfde. :)

3 jaar geleden

Reactie op Nienepien1993

Klopt, maar onze lichamen kunnen toch ook een stuk meer afbreken. Het gaat ...
Klopt ook! Ben er gewoon gemakshalve van uitgegaan omdat het gefrituurd is 馃槀 Ondanks ik echt maar 2x kroepoek op heb deze zwangerschap. Thanks voor je info! Nooit op die manier bij stil gestaan

3 jaar geleden

Cassave mag wel geloof ik. Zit geen garnaal in