17 Reacties
2 jaar geleden
Wij gebruiken la roche posay. Ik had gezocht op zonnebrandcrème voor baby's en deze kwam goed uit de test.
Wat betreft hoeveelheid smeren, ik smeer zodra ik denk dat het nodig is. Meestal na een uurtje/anderhalf. Of dat nou met goedkope of dure zonnebrand is, dat zou voor mij niet veel veranderen.
2 jaar geleden
Wij gebruiken een dure voor de gevoelige huid, weet niet meer welk merk, maar alleen omdat mijn oudste eczeem had. Ik heb 2 jaar geleden 2 van die tubes gehaald die normaal 25 euro per stuk zijn (ik kocht ze in een 1+1 aanbieding). Ik ben nog steeds bezig met die twee tubes, dus makkelijk het geld waard. Hierna haal ik denk ik gewoon een kids zonnebrandcrème, tenzij iemand huidproblemen heeft.
2 jaar geleden
Na waarschuwing van mijn schoonzusje (huid therapeute) en grondig onderzoek is mijn conclusie van haar en Dr. Jetske Ultee het volgende. Houd een baby tot 6 maanden altijd uit de directe zon. Smeer niet in, want de huid van een baby is nog dun en meer doorlaatbaar. Liever smeer je tot 1 jaar niet in en houd je ze uit de zon. Anders vanaf 6 maanden smeren, en als je smeert, smeer dan niet met een zonnebrand creme waar titanium dioxide in zit. Zowel niet voor jezelf en al helemaal niet op je baby.
Ik maakte me best ongerust hoe ik met 2.5 wk vakantie in Griekenland ging doen met een kleine van 4.5 maand want in de schaduw kan je (baby) toch ook verbranden? Mijn ervaring achteraf is gelukkig van niet 🙂 Dus ik doe liever dat dan iets opsmeren wat minder goed is voor mijn baby.
Dit is nog een stukje uit mail van team Dr. Jetske Ultee >>
“Voor kinderen onder de zes maanden adviseren we geen zon. Vanaf zes maanden of wanneer het niet anders kan, kun je de huid langzaam aan de zon laten wennen met een zonnebrandcrème. Onze Suncover is bijvoorbeeld geschikt voor baby's, jonge kinderen en volwassenen. De zonnebrandcrème bevat milde ingrediënten en veilige zonfilters. Wij adviseren de huid om de twee uur opnieuw in te smeren.”
En hier nog artikel over Titanium
Dioxide >> https://www.dr-jetskeultee.nl/zonnefilter-titanium-dioxide/
Heb jarenlang heel tevreden met Vision 50+ voor gezicht en 30 voor lichaam gesmeerd. Maar ben nu overgestapt op de Suncover van Dr. Jetske Ultee. Smeert super fijn en heeft geen schadelijke zonfilters en is geschikt voor het hele gezin! Ik vind de Suncare van haar overigens niet fijn smeren. Is vooral voor je gezicht. Schijnt inmiddels wel verbeterd te zijn. Maar Suncare dus ivm veilige zonnefilters. En nee ik werk niet voor ze maar ik gun iedereen een goed en weloverwogen keuze dus goed dat je er naar vraagt. En naar TS ik krijg steeds te horen dat je om de 2 uur moet smeren dus ik denk dat de medewerkster Etos niet goed op de hoogte is 😉
https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/producten/zonnebrandcremes-dr-jetske-ultee/suncover-spf-30-250ml.html
2 jaar geleden
Wij gebruiken vision… altijd in de aanbieding halen.
Nu ook de babyversie gehaald voor de kleine! Is voor de gevoeligere huid en smeert echt fijn
2 jaar geleden
Die van de action. Kwam goed uit de test. https://www.libelle.nl/was-b385e9ea tot nu toe heel tevreden. Hadden voorheen naif, maar gaf veel witte vlekken vond het niet lekker smeren
2 jaar geleden
Nadat onze dochter van naif een hele droge huid kreeg, nu incia besteld. Deze is ook 100% natuurlijk. Zo weten we zeker dat ze geen schadelijke stoffen opgesmeerd krijgt. Incia nog niet gebruikt, maar wel veel positieve recensies gelezen.
2 jaar geleden
Reactie op Anna-37
Na waarschuwing van mijn schoonzusje (huid therapeute) en grondig onderzoek ...
Dankjewel voor de bevestiging 🥰
Ik heb zelf nooit zonnebrand gebruikt maar toen ik 4 jaar geleden moeder werd moest ik er toch eens goed over nadenken.
Ik heb mijn oudste maximaal 5x in zijn leven ingesmeerd, en dat was dan wanneer we een hele dag op het strand waren. Ik heb zijn huid inderdaad langzaam laten wennen aan de zon en hij is nog nooit verbrand.
Ik vertrouw al die goedjes niet. Zonnebrand, maar ook deodorant, make up, shampoo, noem maar op.
2 jaar geleden
Gisteren aan dermatoloog gevraagd: volgens haar ( staat ook op site kind en gezin Belgie): kindje natuurlijk zoveel mogelijk uit de zon houden, maar zeker wel insmeren, waar er geen kledij is. Best minerale zonnecreme gebruiken (smeert niet zo goed, maar daar zitten weinig tot geen chemische producten in). Niet insmeren zou het gevaarlijkste zijn ( ook al zou het kindje niet verbranden, de zon geeft wel schadelijke stralen...). Vb zonnecreme is uriage 50+ baby ( mineraal= blauw doosje)