19 Reacties

2 jaar geleden

Yoghurt is zuur gebruik zoete fruit mango aardbei of bannan prakken en door yoghurt mixen. Vandaag toevallig gegeven met mango en blauwe bessen hij vond het heerlijk.

2 jaar geleden

Ik geef ook yoghurt. Ze eet het wel, maar vindt pure yoghurt niet het einde ofzo haha. Vandaag had ik wat meloen over en dat er doorheen gedaan. Ging er super goed in. Wat je kan doen is wat geprakt fruit erdoor doen en dan steeds iets minder, als je wil dat hij uiteindelijk alleen yoghurt eet!😊

2 jaar geleden

Reactie op Kiim93

Ik geef ook yoghurt. Ze eet het wel, maar vindt pure yoghurt niet het einde ...
Jaa daar dacht ik ook aan! Of een knijpfruitje er door heen, hij krijgt in de ochtend namelijk ook al een flinke portie fruit (200gram), of ik moet het wat opdelen natuurlijk

2 jaar geleden

Wat je ook kunt doen….is er een ijsje van maken. Yoghurt mixen met geprakte banaan en pure pindakaas: invriezen en klaar! Mijn dochter vindt het heerlijk, helemaal fijn ook voor doorkomende tandjes!

2 jaar geleden

Wat voor Yoghurt geven jullie als ik vragen mag? We hebben weleens de pouches Yoghurt met aardbeien, misschien dat erdoorheen mixen

2 jaar geleden

Reactie op Eefje 91

Wat voor Yoghurt geven jullie als ik vragen mag? We hebben weleens de pou ...
Ik geef volle Griekse yoghurt met zo min mogelijk toevoegingen

2 jaar geleden

Reactie op Eefje 91

Wat voor Yoghurt geven jullie als ik vragen mag? We hebben weleens de pou ...
Ik heb magere yoghurt en Griekse yoghurt gegeven, beide geen succes 😅

2 jaar geleden

Misschien geitenyoghurt eens proberen. Dat is minder zuur dan yoghurt van koemelk. Wordt hier goed gegeten en is ook nog makkelijker verteerbaar.

2 jaar geleden

Wij geven het ook op aanraden van CB. Magere kwark met gepureerde bosbes en dik sap er doorheen (maar een klein beetje). Hij vond het heerlijk. Wel kramp in het begin. Maar begonnen met paar hapjes. Nu steeds meer!

2 jaar geleden

Blijf het bijzonder/grappig vinden hoe adviezen kunnen verschillen. Hier het advies om pas met zuivelproducten te beginnen met 10 maanden.

2 jaar geleden

Ik zou wel een keer sillen proberen als ontbijt, maar geen idee welke yoghurt idd.

2 jaar geleden

Griekse yogurht is echt een hit, ook voor tussendoor

2 jaar geleden

We hebben nu 2 keer yoghurt met wat gepureerd fruit gegeven en het gaat er super goed in bij onze knul! 😊

2 jaar geleden

Volgens de kleintjesmethode mag je volle yoghurt en volle kwark beginnen aan te bieden ergens tussen de 7-9 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op Lot0901

Volgens de kleintjesmethode mag je volle yoghurt en volle kwark beginnen aa ...
Ja en volgens voedingscentrum moet het mager of halfvol zijn. Nou ik heb mooi volle gekocht. Magere yoghurt is niet te vreten vind ik 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Kiim93

Ja en volgens voedingscentrum moet het mager of halfvol zijn. Nou ik heb mo ...
Mager is zo zuur, inderdaad lekker volle yoghurt en kwark geven👏🏼 Mager en halfvol wordt dan aangeraden vanwege de kcal ofzo?🥴

2 jaar geleden

Reactie op Lot0901

Mager is zo zuur, inderdaad lekker volle yoghurt en kwark geven👏🏼 Mager e ...
Heeft te maken met de hoeveelheid verzadigde vetten. Teveel verzadigde vetten geeft een verhoogd risico op hart- en vaatziekten.

2 jaar geleden

Reactie op Lot0901

Mager is zo zuur, inderdaad lekker volle yoghurt en kwark geven👏🏼 Mager e ...
Wat Eva aangeeft, vanwege de vetten! Ik heb laatst op het Voedingscentrum gekeken en ze mogen tegenwoordig bijna niks meer hebben. Ieder zijn eigen keuze, maar ik denk dat als je je gezond verstand gebruikt je daar best af en toe van kan afwijken🤭

2 jaar geleden

Reactie op Eva_Noorwegen

Heeft te maken met de hoeveelheid verzadigde vetten. Teveel verzadigde vett ...
Oh joh en dat al bij zoiets als yoghurt en kwark. Het is niet dat ze de hele bak binnenkrijgen, maar goed om te weten🤓