15 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Do95
Heb je toevallig ijzertabletjes gekregen? Daardoor had ik er vorige zwanger ...
Nee ik heb geen ijzertabletjes gelegen wel precies 2 dagen geleden gestopt met fragmin tegen trombose (bloedverdunner)
3 jaar geleden
Reactie op Bienebien
Oh ik heb precies hetzelfde! Heb ook echt buikkrampen erbij..
Dat heb ik ook af en toe
3 jaar geleden
Onder invloed van de veranderende hormoonhuishouding tijdens je zwangerschap is je darmwerking minder dan anders. Bovendien neemt je lichaam in de zwangerschap meer vocht op, waardoor de ontlasting minder smeuïg en soepel is.
Daarnaast drukt de groter wordende baarmoeder op je darmen wat natuurlijk ook niet bevordelijk werkt voor een goede stoelgang.
Dit alles bij elkaar kan voor verstopping (ook wel obstipatie of constipatie genoemd) zorgen.
3 jaar geleden
Nu 39+3 weken zwanger en sinds 2 weken de darmen ook flink van slag.. erg vervelend. Ondanks de tips wat jij zelf al zegt. Ik drink wel veel water op een dag.. en neem rustig de tijd voor m'n toiletbezoek, zodat ik zo min mogelijk pers (probeer aambeien te voorkomen). Door de obstipatie ook flinke buikkrampen waardoor soms moeilijk in te schatten wat nou welke pijn is 🙈 en super charmant dit, maar ik zit echt vol lucht en nauwelijks controle erover waardoor ik m'n vriend ook regelmatig wakker knetter 's nachts .. haha
3 jaar geleden
Bij mij is het vast gaan zitten na het indalen, ik kon eens per 3 dagen en moest eerst een steen eruit werken voor ik normaal kon. Ik heb inmiddels (helaas) movicolon omdat ik door de obstipatie zeer pijnlijke aambeien kreeg😩 ik kreeg het echt niet recht getrokken met de normale adviezen. nu met de zakjes kan 1 x per dag , normale toilet gang, het is een verademing.
3 jaar geleden
Reactie op F3
Bij mij is het vast gaan zitten na het indalen, ik kon eens per 3 dagen en ...
Nou je het zo zegt, 2 weken geleden is ze ingedaald en toen is het gestart ook.. zou het daar dus mee te maken hebben?
3 jaar geleden
Roos vicee pruimen (oude naam is roos vicee laxo) werkt fantastisch! 👏🏻 tip ook voor alle mama’s na de bevalling, dan hoef je niet zo te persen
3 jaar geleden
Nu 39+3 weken zwanger en sinds 2 weken de darmen ook flink van slag.. erg v ...
Ik dacht dat ik de enigste was met het spontane geknetter 🙊 ik kreeg als tip van mijn VK eetlepel olijfolie elke ochtend en avond, zodra het goed werkt dan alleen in de ochtend een eetlepel nemen. En moet zeggen, het werkt heel goed 🤗
VRIEND
3 jaar geleden
Fases! Bij mij is het de ene keer dat het er niet uitkomt en de andere week moet ik weer rennen🤷🏻♀️.
Als ik moet rennen dan neem ik Floradix ijzertabletten. Dan voel ik mij beter en is dat ook weer beter.
Andersom vind ik ook lastig.. beetje uitzitten als je naast vezels en vet, ook genoeg vocht neemt.
De darmen hebben het lastig met onze groeiende baby😅.