18 Reacties

4 maanden geleden

Ik lees mee

4 maanden geleden

Wij zijn nu precies 1 week bezig en hebben hem buiten zn middagdutje en 's nachts geen luier meer aangedaan. Eerste paar dagen was drama, zo veel gewassen. Maar daarna werd het echt beter en het gebeurt nu na een week nog maar 1 tot 3 keer per dag dat hij te laat is met het zeggen! Geef niet op :) de eerste dagen lijken eindeloos, maar het wordt echt beter!! 😊

4 maanden geleden

Bij ons begonnen we ook hele dag zonder luier op slapen na, en elke 10 minuten vragen of ze naar het potje moet. Op een gegeven moment was ze daar flauw van dus gingen we naar een halfuurtje er tussen. Nu geeft ze alle plasjes en poepjes zelf aan. Heeft Max 2 weken geduurd. Ook nu in de auto geen luier meer om of als we ergens zijn. Ook middagdutje zonder luier en alleen ‘s nachts de luier om. Hier werkte stickers verdienen ook heel goed. Dus elk plasje en poepje kreeg ze een sticker. Bij ongelukjes vertellen dat het niet erg is, maar wel bewust maken dat als je het voelt je naar de wc moet. Nu trekt ze zelf al de broek naar beneden op weg naar de wc. Geef het dus niet op… en ja in het begin veel wassen. Scheelt dat het mooie weer er aankomt. Als ze buiten een ongelukje krijgen in de tuin is het minder erg😅

4 maanden geleden

Wij hebben zelfs aan het einde van de vakantie de dagreis vanaf Tsjechië naar huis in de auto kunnen doen zonder luier en ongelukjes. Het is even wachten tot de knop om is

4 maanden geleden

Reactie op Chantaltessa

Bij ons begonnen we ook hele dag zonder luier op slapen na, en elke 10 minu ...
Ja de deur staat de hele dag open hier en gelukkig is 90% van de ongelukjes buiten gebeurt 😂

4 maanden geleden

Reactie op Sheilaatje

Ja de deur staat de hele dag open hier en gelukkig is 90% van de ongelukjes ...
Hahaha beter, maar dat hij al een paar keer aan heeft gegeven is echt positief begin hoor. Jullie kunnen het💪🏻

4 maanden geleden

Vraagje, hoe doen jullie zindelijkheidstraining op de dagen dat jullie kleine op de opvang is? Ons meisje is 4 dagen per week op de opvang en de opvang zegt ze gaan haar naar het potje zetten pas als ze erom vraagt. Maar dan is het maar 'weekend potjes training' toch? Dat kan dan ons nooit lukken? Ervaringen ermee? Moeten we dan potjes training doen op een vakantie?

4 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Vraagje, hoe doen jullie zindelijkheidstraining op de dagen dat jullie klei ...
Wat raar, van die timer om de 10 minuten zetten hebben wij juist van de opvang overgenomen. En zelfs nu ze zindelijk is vragen ze nog steeds wel af en toe of ze naar de wc moet. En het is juist goed dat wanneer je het begint je door moet zetten. Halve week wel halve week niet zorgt voor verwarring voor de ukkies

4 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Wij doen het om die reden in onze vakantie. Hebben 2 weken vrij en zijn meteen de eerste zondag begonnen zodat hij als het goed is zindelijk is, zodra we weer gaan werken en hij naar het kdv gaat:) wij gaan deze vakantie dus niet weg, maar blijven echt thuis om dit te kunnen doen

4 maanden geleden

Helemaal eens, maar dan denk ik dat het waarschijnlijk voor de vakantie moet wachten, helaas

4 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Helemaal eens, maar dan denk ik dat het waarschijnlijk voor de vakantie moe ...
Duurt het nog lang voordat je vakantie hebt? Anders gewoon nog even bij de opvang aankaarten denk ik, natuurlijk wel zelf thuis beginnen en met een paar dagen kunnen ze het over het algemeen al wel gedeeltelijk aangeven

4 maanden geleden

Begin september maar mijn angst is dat een weekje vakantie niet genoeg is en we komen terug en dat zal weggegooide tijd zijn omdat ze het niet doorpakken in de opvang. 🤷

4 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Begin september maar mijn angst is dat een weekje vakantie niet genoeg is e ...
In een week zijn ze best al ver hoor. Wij zijn nu 3 weken geleden begonnen.. en nu stond ze net boven aan de trap te roepen dat ze moest plassen😅

4 maanden geleden

Wij zijn ook dit weekend begonnen, maar ik zag na een dag wel echt verbetering. Ik laat haar gewoon in haar blote billen lopen thuis en potje staat in de woonkamer, dan kan ze gewoon gaan zitten. Ik dacht de eerste dag ook dat het niks zou worden, maar vandaag (dag 3) nog maar 2 ongelukjes gehad. Wel het idee dat ze haar plas nog niet zo lang kan ophouden, dus we doen als we de deur uit gaan nog wel een luier aan.

4 maanden geleden

Bloot laten rondlopen. Dit zorgt ervoor dat de spieren in de liezen geen herinnering aan een luier ervaren en geen gehannes met een onderbroek. Ook de speelruimte beperken, zodat het kind snel op het potje is. Niet erboven op zitten. Fietsen leer je door vallen en nog een kans krijgen. Zindelijk worden keer je door een ongelukje hebben en weer een kans krijgen. Geef het 2 weken, en het is gelukt. Geef je kind vertrouwen. Eraan toe zijn is een bakerpraatje om langer luiers te gebruiken. Succes!

4 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Begin september maar mijn angst is dat een weekje vakantie niet genoeg is e ...
Niet doorpakken op opvang? Ik hoop het wel en anders mag je daar best een goed gesprek gaan voeren!

4 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Ons meisje deed al een paar weken met luier mee aan de plasronde. Vorige week maandag zonder luier naar de opvang (week ervoor al gemeld). Beleid is drie ongelukjes is terug luier aan. Tot nu toe heeft ze steeds 2 tot 3 ongelukjes, dus komt ze nog zonder luier thuis. Ongelukjes zijn meestal poepjes. Thuis sturen wij haar elk uur naar het potje. (Begonnen met elk half uur). In de auto een vuilniszak en daarop een handdoek op haar stoel. Voor vertrek potje/wc en timer 45min zodat je tijd hebt om een openbaar toilet te vinden. Zondag naar de beekse bergen geweest, maar één poepongelukje gehad.

3 weken geleden

Sinds 3 dagen is ons meisje zindelijk voor de kleine en grote boodschap💪🏻 Grote boodschap is gelukt door op gezette tijden voor te gaan lezen terwijl zij op de wc zit. Inmiddels zegt ze zelf dat ze moet poepen (vind het niet meer eng als de plons komt). Ze wil wel alsnog een boekje op de wc😅😂