30 Reacties

3 jaar geleden
Ik ga in juli 5 dagen naar de zwarte cross. Goed insmeren, petje op en hopen dat ik het weekend wat doorkom zonder niet al te misselijk te zijn. Wel gaan we met eigen auto (ipv mee met de vriendengroep) mocht het echt niet gaan kan ik naar huis zonder dat anderen er mee hoeven te zitten. Maar na 2 jaar geen festival kan ik er alleen maar naar uitkijken 😁🥰

3 jaar geleden
Ben vorige week bij de Red Hot Chili Peppers geweest! Inderdaad zorgen dat je goed uitgerust gaat, de dag erna niet veel op de planning hebt staan (ik was kapot moe 😅) en ik ben op een plekje gaan staan waar het iets rustiger was.
Het viel me wel erg tegen dat er zoveel mensen roken! Het was onmogelijk op een plekje te staan waar ik niet in de rook stond helaas… dat voelde minder goed, of ik stond zo aan de kant dat ik niks meekreeg van het optreden 😔
In november (7 maanden zwanger) heb ik nog tickets voor een uitgesteld concert in de ziggodome. Denk dat ik dat ticket ga verkopen, aangezien het kindje dan al oren heeft en het qua decibel veel te hard gaat. Ze zeggen dat gehoorschade zelfs al in de buik kan beginnen aangezien die bijna niks dempt.

3 jaar geleden
Eerst en vooral wil ik benadrukken dat je zeker zelf moet kiezen wat je doet en dat ik ook respect hebt voor ieders eigen keuze! Dus: geniet er van de komende periode!
Maar, ikzelf sla deze zomer de festivals over. Het is idd wetenschappelijk bewezen dat een kind al gehoorschade kan oplopen in de buik.
Hierbij een artikel: https://www.goedgezind.be/zwanger/gehoorschade-bij-baby/
Commentaar ga je altijd krijgen, of je nu gaat of niet 🤷♀️ maak voor jezelf de keuze en trek je dan ook niet te veel aan van wat mensen zeggen. Uiteindelijk kiest iedereen wat het beste is voor zichzelf en je kindje. Met de nodige maatregelen kan je de risico's zeker beperken.

3 jaar geleden
Ik ga naar 777 fest en dan ben ik 15 weken. Ik wil echt nog zoooveel doen voor ik ga bevallen 😭! Wil echt niet thuis zitten. Uiteraard als m’n buik al gigantisch is feest ik wel mee via Snapchat 🙃.. Maar nu?

3 jaar geleden
Reactie op Nia van Windt
Ik ga naar 777 fest en dan ben ik 15 weken. Ik wil echt nog zoooveel doen v ...
Lekker feesten hoor

3 jaar geleden
Ik ben net naar graspop geweest en binnen 2 weken naar werchter... ben nu 10 w 5+, ik ben niet echt in het drukke publiek gaan staan en vb naar de wc tijdens eens optreden (dan is het minder druk) het waren tickets van 2j geleden en wou echt zo graag gaan! En er liepen nog mensen hoor met al vele grotere buiken ! 😄

3 jaar geleden
Mijn moeder heeft, destijds zwanger van mij, een kussen meegenomen naar een concert. Vóór het concert kon ze er lekker op zitten, tijdens het concert heeft ze het voor de buik geknoopt tegen het geluid 😅
Misschien dat 't helpt?? Geen idee... 😉 Verder goed naar je lijf luisteren en genieten 😊

3 jaar geleden
Bewust Graspop en Rammstein geannuleerd. Afgelopen jaren (voor corona ofc) vaak genoeg moshpits gezien, of je nu in het publiek stond of erbuiten. Er zal maar net iemand met een elleboog in je buik terecht komen of wat dan ook, persoonlijk vind ik het risico te groot. Kan wel nog een jaartje wachten haha!
Zorgen voor genoeg drinken, zonnebrand creme en rust.

3 jaar geleden
Ook naar graspop geweest gisteren en wat ik merkte is dat ik het meest last hat van de hitte! Dus zorg dat je je goed beschermt, veel water drinkt en indien mogelijk is een stoeltje meenemen ook wel een aanrader. Ik merkte dat ik erg last had van mijn bekken van al het staan en grondzitten. Daarnaast zoals de rest al zei uit de drukte blijven en zo ver mogelijk van de boxen weg.
Nu hebben onze baby’s nog geen gehoor, maar vanaf ze dit ontwikkelen kan je ze wel gehoorschade geven. Dus misschien eens vragen aan je gynaecoloog of je best naar dat festival kan in september of dat je die misschien toch beter overslaat?
In elk geval veeel plezier! 🥳

3 jaar geleden
Reactie op Daphie95
Bewust Graspop en Rammstein geannuleerd. Afgelopen jaren (voor corona ofc) ...
Nou sorry dan moet gewoon verder weg gaan staan ik heb dat nog nooit gehad zelfs niet bij het laatste concert van slayer ooit (eerste gmm 2010) en anders geeft de groep bij wie ik ben ze wel een duw. Ik ben vandaag op graspop geweest, krukje mee veel water drinken optijd zitten en eten, smeren en een pet op. En van de gehoorschade dat klopt maar nu nog niet aan de orde hier. Judas priest was mega gaaf. Ben niet blijven slapen optijd en aangelopen.

3 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Nou sorry dan moet gewoon verder weg gaan staan ik heb dat nog nooit gehad ...
De groep met wie je bent kan ze wel een duw geven. Maar een elleboog is al genoeg. Ik persoonlijk vind het risico gewoon te groot. Het is wel even een ander soort scene of.je naar gmm gaat of bijv. Ben howard concert. Maar moet iedereen ook zelf weten natuurlijk, heb met alle liefde mijn kaartjes geannuleerd. Daarbij, mijn VK heeft ons ook echt afgeraden om daar heen te gaan.
Meerdere concerten geweest en zelfs als je verder weg staat kan zich er nog een moshpit vormen. Herriner me Slipknot nog heel erg goed, toen maakte het niet uit waar je stond.

3 jaar geleden
Reactie op Daphie95
De groep met wie je bent kan ze wel een duw geven. Maar een elleboog is al ...
De meeste kindjes zitten nog achter het schaambot dus dag scheelt 🤟 voor de gene die er nu zijn sterkte met de regen 😉 en slipknot kreeg ik idd een voet op me omdat een van de leden van de pa op ons sprong, was ik zwanger was ik gewoon verder weg gelopen, hij gaf iedereen ruim de tijd

3 jaar geleden
Wat leuk! Ik ga vrijdag naar Defqon. En dan ook 9 weken. Wij gaan met een klein groepje waarvan iedereen weet dat ik zwanger ben. Dat geeft me wel een veilig gevoel, zeker met die prik incidenten de laatste tijd. Wij hebben een huisje in de buurt dus dat scheelt wel met reizen. Ik kan hierdoor weg wanneer ik wil als het teveel wordt. Verder zie ik wel. Lekker genieten 😎

3 jaar geleden
Defqon afgelopen zaterdag is helemaal goed gegaan. Ik had super goed gegeten van tevoren en zat echt lekker in m’n energie. We waren er om 15.00 uur en heb met af en toe een pauze van een half uur de hele dag gedanst. Ik heb zelfs de eindshow gezien. Daarna was ik wel moe en het zat. Maar het was het echt waard. Ik zag wel op m’n Fitbit dat m’n hartslag veel hoog was maar wat wil je met al dat hakken en dansen 😂.
Ik heb het festival echt als positief ervaren en lekker genoten. Ik voelde me ook helemaal niet zwanger. (Mn buik is ook nog super plat en ik heb weinig kwaaltjes.) Ik heb de hele dag ice tea gedronken en als avondeten een frietje. Daarna nog naar de Mac gereden en toen lekker naar bed en uitgeslapen.
Ben wel benieuwd hoe ik het festival in augustus beleef als m’n buik echt dikker is.
Ik zag trouwens ook een dame met al echt een zwangere buik op Defqon. Je oog staat daar echt voor aan blijkbaar. Vond het super leuk te zien dat er meer zwangeren waren. Lekker genieten zolang het kan!

3 jaar geleden
Reactie op HdJ23
Hoe vond jij het? Ben je het hele weekend geweest?
Wij waren er alleen vrijdag. Dinsdag hadden wij een slechte echo dus was afwachten op de miskraam welke gelukkig gister pas kwam. Ik heb daardoor wel kunnen drinken enzo. Moet zeggen dat ik dat nu ook wel echt lekker vond. Even gedachtes op iets leuks ipv de ellende. Ik zag ook zwangere op defqon hoor. Maar dat overviel me een beetje dus heb me verder gefocust op mijn vrienden groepje. Fijn dat t een succes was voor je. Alvast veel plezier bij de volgende 😊