26 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat je aan je nuchtere waarde niet veel kan veranderen. Dat is gewoon je alvleesklier. Tot nu toe was mijn nuchtere waarde en die na mn ontbijt steeds goed. Alleen sinds 2 dagen nuchter net boven de 5.3 en na het ontbijt vanochtend 8.0, terwijl ik altijd hetzelfde ontbijt. Mega frustrerend. Maar je alvleesklier ik in de war van al die hormonen. En als jij al heel goed op je voeding zit, is het soms niet anders. Zit nu in mn 2e zwangerschap met diabetes en insuline. Het is uit eindelijk wel te toen (maar had het ook liever niet gehad) het maakt hier de kans op een natuurlijke bevalling een stuk kleiner helaas. Heel veel succes. Ik zou willen dat ik de gouden tip voor je had. En denk er aan dat naarmate je zwangerschap vordert, vaak je mmol ook stijgt. Sterkte verder! ❤️

3 jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Ik denk dat je aan je nuchtere waarde niet veel kan veranderen. Dat is gewo ...
Bedankt voor je reactie, het is fijn om te horen dat je er soms gewoon echt niets aan kan doen. Heb je bij je eerste wel een normale bevallig gehad ? En hebben ze hem/haar ook al bij 38 weken gehaald? Dat zijn de dingen die me echt dwars zitten namelijk..

3 jaar geleden

Hoi hoi, ik heb mij 2 weken lang verzet tegen insuline spuiten en wilde alleen maar met aanpassing van mijn dieet proberen om de suikerwaarde onder controle te krijgen. Bij mij er echter geen touw aan vast te knopen wat ik wel en niet kon eten: wat ik de ene dag at ging dan wel goed en als ik het de volgende at, ging het niet goed. Afgelopen vrijdag toch toegegeven aan de insuline en het brengt zoveel RUST. Echt waar... je lichaam is door de hormonen gewoon in de war en helaas is er weinig aan te doen naast insuline gebruiken. Heb overigens gisteren ook te horen gekregen dat ik bij max. 38 weken ingeleid wordt als de bevalling dan nog niet natuurlijk op gang is gekomen. Ga ik me niet druk om maken!

3 jaar geleden

Bij mij is de nuchtere waarde trouwens steeds goed, maar na het eten steeds te hoog!

3 jaar geleden

Reactie op Gh1989

Bedankt voor je reactie, het is fijn om te horen dat je er soms gewoon echt ...
Bij mijn dochter (Jan 2021) moest ik net 7 weken voor mn uitgerekend datum (8feb) starten met insuline. Toen moest ik met 38 weken ingeleid worden. Inleiden kan 2 kanten op. Of het gaat vrij voorspoedig, of je lijf verweert zich. Bij mij duurde het heel lang. Zondag avond een ballonnetje gekregen. Een nacht in de voorweeën gezeten. Door drukte uiteindelijk 's middags vliezen gebroken en weeën opwekkers gestart. Om 23.00 van 0 naar een weeën storm, iets voor 6.00 dinsdag ochtend raakte mijn dochter in nood (7cm ontsluiting) en toen is het een spoedkeizersnede geworden. Het is op zich wel fijn dat je op afspraak gaat bevallen (is voor ons bij gunstig verkeer 30 minuten rijden) Plus de onzekerheid of je al ver genoeg bent om te bellen, en naar het ziekenhuis te gaan. Maar aan de andere kant.. een keer meemaken hoe het gaat als je normaal en spontaan bevalt.. Door mijn eerdere keizersnede worden weeën opwekkers meestal afgeraden, omdat er een kans bestaat bij een weeën storm (hoeft niet, kan wel) dat de baarmoeder op het litteken scheurt. Dus als deze baby zich eerder aandient, ga ik zeker voor normaal.. maar we plannen waarschijnlijk wel voor bij de 38 weken een geplande keizersnede. Ik zit nu vanaf week 12 al met zwangerschapsdiabetes, en vanaf week 13 aan de insuline. Zeker kut. Maar het is wat het is. Had zeker wel weer zwangerschapsdiabetes verwacht, maar absoluut niet zo vroeg.

3 jaar geleden

Hoi hoi, ik heb mij 2 weken lang verzet tegen insuline spuiten en wilde all ...
Hier kan ik er ook geen touw aan vast knopen. Sinds 13 weken al aan een insuline 2x daags. Maar al eet ik iedere dag het zelfde. Dan nog schommelt het verschrikkelijk. Er schijnen meer dan 45 oorzaken te zijn die invloed hebben op dit hele gebeuren. Het is wat het is, en meer dan ons best doen kunnen we niet 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Bij mijn dochter (Jan 2021) moest ik net 7 weken voor mn uitgerekend datum ...
Boah wat een heftig verhaal.. hopelijk gaat het bij je 2e kindje wat fijner ! Bedankt voor je duidelijke uitleg 😘

3 jaar geleden

Hoi hoi, ik heb mij 2 weken lang verzet tegen insuline spuiten en wilde all ...
Ik geloof wel dat het rust brengt want dit is echt stressvol.. merkte je ook toen je insuline kreeg dat je dan wat meer kan eten? Doordat ik nu zo streng op alles moet letten merk ik ook dat ik echt minder eet.. wat ook eigenlijk helemaal niet de bedoeling is 😮‍💨 voel me dan ook futloos.

3 jaar geleden

Reactie op Gh1989

Ik geloof wel dat het rust brengt want dit is echt stressvol.. merkte je oo ...
Sorry! Kom ik me er ook nog even tegen aan bemoeien (wil graag helpen en zwangere met diabetes beter voorlichten. Omdat volgens mij een hoop verloskundige niet alles er over weten. En dan doe ik er ook nog is iets goed mee🤣 ) Er is mij gezegt, dat ik wel koolhydraten moest minderen. Maar niet helemaal uit m'n dieet moest halen, omdat dit toch de brandstof voor je 'motor' is. En je anders ook te veel af gaat vallen wat niet wenselijk is. Ik blijf de schuld toch onbewust ook bij mezelf leggen, waardoor je steeds weer op een paar dingen terug valt die een soort van goed gaan (sla en dat soort dingen) maar ben ook zooooo moe. ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Gh1989

Boah wat een heftig verhaal.. hopelijk gaat het bij je 2e kindje wat fijner ...
Ik zou het kort houden, maar lukt me nooit echt goed 🤣. Maar er zijn ook heel veel verhalen hier te vinden waar het inleiden na een halve dag of minder gewoon tot een 'normale' bevalling komt. Bevallen is denk ik toch iets wat je gewoon moet laten gebeuren.. er kan zoveel anders gaan dan je denkt. ❤️

3 jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Ik zou het kort houden, maar lukt me nooit echt goed 🤣. Maar er zijn ook ...
Aah lief dat je dat nog even toevoegde.. ik zou het natuurlijk het liefst op de natuurlijke manier doen.. maar alles over voor deze kleine man dus ik laat het voor nu maar op me afkomen.🥰

3 jaar geleden

Reactie op Gh1989

Aah lief dat je dat nog even toevoegde.. ik zou het natuurlijk het liefst o ...
En opzich op afspraak bevallen is echt wel 'fijn'.. hoe je niet bang te zijn dat je weer naar huis gestuurd wordt omdat je nog niet ver genoeg bent 😅. En alle medische benodigdheden zijn dichtbij aanwezig.. mocht dat nodig zijn. Moet er bij mn dochter niet aan denken dat ik thuis was geweest.

3 jaar geleden

Reactie op Gh1989

Ik geloof wel dat het rust brengt want dit is echt stressvol.. merkte je oo ...
Ik ben nu nog aan het puzzelen hoeveel insuline ik nodig heb voorafgaand aan de maaltijd, zodat ik daarna niet hoef bij te spuiten. Dat gaat in overleg met de diabetesverpleegkundige. Verder goed de koolhydraten blijven spreiden en niet minder op een dag dan de diëtist aangeeft. Als ik echt nog trek heb, dan eet ik wel extra maar dat betekende de afgelopen dagen ook extra insuline bijspuiten na de maaltijd. Minder gaan eten dan je eerst deed is gewoon niet goed voor jou en de baby! Dan kan je naar mijn mening beter met insuline beginnen. Uiteraard is dat je eigen keuze 😊

3 jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Sorry! Kom ik me er ook nog even tegen aan bemoeien (wil graag helpen en zw ...
Ik probeer het niet te zien als een falend iets wat mijn lichaam zelf niet kan, maar als een helpend handje zodat mijn lichaam (ik) mijn kindje zolang mogelijk kan voorzien van goede voeding en veiligheid ❤.

3 jaar geleden

Ik probeer het niet te zien als een falend iets wat mijn lichaam zelf niet ...
Heb je ook zeker gelijk in. En ik weet het ook wel. Hier moet ik iedere mn waardes door sturen en aan de hand daar van, krijg ik te horen hoeveel ik wanneer moet spuiten. Maar zo als ik net bij lees klinkt het veel fijner, en dat je er ook meer aan kan doen. Blijft bijzonder dat er geen vaste richtlijnen zijn.

3 jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Heb je ook zeker gelijk in. En ik weet het ook wel. Hier moet ik iedere mn ...
Ik ben ook nog wel een controle freak en omdat ik geen controle heb over hoe mijn lichaam dit doet, wil ik wel graag enige controle over de insuline. Dat voelen ze in het ziekenhuis haarfijn aan, dus er gaat veel in overleg! Mijn ervaring tot nu toe is dat als ze eenmaal zien dat je goed meedenkt met alles, dan sturen ze alleen bij waar nodig en beantwoorden ze vragen die je hebt. Ik heb nu 2x per week telefonisch contact om de waarden door te nemen en vragen te stellen. Als het niet goed gaat, heb ik afgesproken zelf te bellen. Bevalt goed tot nu toe 😊

3 jaar geleden

Ik ben ook nog wel een controle freak en omdat ik geen controle heb over ho ...
Hier nog één🙈. En dan baal ik dat het niet so simpel is als, deze input, geeft die waarde. Hier morgen een wisseling van de diabetesverpleegkundige. Misschien dat die er wat meer open voor staat. Mn waarde na mn ontbijt is normaal altijd goed, eet ook iedere ochtend eigenlijk het zelfde. En vanochtend ineens 8.0. Wil dan zo graag weten wat er mis gaat. Maar helaas. Had stiekem ook al naar zo'n sensor zitten kijken maar die zijn niet te betalen. En je moet om de weken een nieuwe. Maar voor de constante monitoring zou het geweldig zijn. Wil het zo graag goed doen voor mn kindje. ❤️

3 jaar geleden

Even ter referentie: ik had voor het avondeten 2-2,5 opscheplepel rijst, stoofvlees en salade daarnaast. Voorafgaand aan de maaltijd 3 eh insuline en nu na 1,5 uur zat ik op 6.1! Vorige week zat ik met een soortgelijke maaltijd boven de 8.5!

3 jaar geleden

Even ter referentie: ik had voor het avondeten 2-2,5 opscheplepel rijst, st ...
8.5 zonder insuline dan... en ik zit nog steeds lekker vol!

3 jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Hier nog één🙈. En dan baal ik dat het niet so simpel is als, deze input, g ...
Je spuit insuline om je kind zo gezond mogelijk te houden... dan doe je het in mijn eigen per definitie goed!