19 Reacties

één jaar geleden

Ik heb het geprobeerd zonder verdikkings middel maar sinds gisteren toch op ar Kruidvat gegaan want ik had een dood ongelukkig kind nu is ie helemaal happy dat telt voor mij meer

één jaar geleden

De reden van ons om nog te wachten komt, doordat dit onze 2de kindje met reflux is. Bij de 1ste hielp niks qua voedingen veranderen. Zij kreeg obstipatie en erge darmkrampen ervan. Van de ene kwaal moest je weer werken aan de andere kwaal. Met 8 maanden sliep de 1ste pas zonder ongemak in bed.

één jaar geleden

Hier ook ons 3e refluxkind en wat is het toch weer pittig😅 De eerste had medicatie, ranitidinedrank. Na een jaar konden we hiermee stoppen. De tweede vrij snel gestart met omeprazol en dikkere voeding, maar hier enorme verstopping van gehad, veel drama. Na 4 maanden heel veel huilen ging het beter. Nu de 3e. Ze is nu 12 weken en we gebruikten ook niks. Ze heeft het ook het minst erg. Maar nu toch met 11 weken overgegaan op nan ar. We wilden toch iets proberen, omdat ze eigenlijk alle voedingen weigert. We zijn regelmatig minimaal 15 minuten bezig met haar kalmeren voordat ze aan de fles begint en dan drinkt ze nog echt heel erg weinig op een dag. En ze kon bijvoorbeeld niet in de kinderwagen. Helaas is het flesweigeren niet minder. De verborgen reflux wel, en de kinderwagen kan nu ook.

één jaar geleden

Reactie op Lizzz93

Hier ook ons 3e refluxkind en wat is het toch weer pittig😅 De eerste had m ...
Ik vind het ook heel erg zwaar hoor. Als ik alleen ben gaat het allemaal wel. Maar ik merk vaak dat als mijn man thuis is in het weekend ik toch wel een beetje instort. Hoe oud is jullie kindje?

één jaar geleden

Hier werkt verdikken wel heel goed.. heeft echt maar iets last gehad van krampen. Wil je het om de mogelijke bijwerkingen niet proberen? Hier lag ons kleintje nooit plat en kan nu al na 30 minuten! Wel ook een KMA dus hij is sowieso rustiger nu hij geen borstvoeding meer krijgt maar verdikte pepti.

één jaar geleden

Reactie op Lizzz93

Hier ook ons 3e refluxkind en wat is het toch weer pittig😅 De eerste had m ...
Bij elk refluxkindje is het inderdaad weer anders. Aftasten van alles proberen weer. De 2de bij ons is wel iets fijner doordat je er zelf sneller op inspeelt. Wat fijn dat jullie 3de kindje in de kinderwagen kan. De juiste voeding is echt een dingetje. Welke past het best bij maag en darmen. Onrustig drinken en af en toe niet willen herken ik wel. Ook juist heel gulzig drinken en dan weer stoppen. Ik bied het vaak in een rustigere omgeving aan. Zelf moet ik ook niet afgeleid worden door de rest van het gezin.

één jaar geleden

Hi. Misschien niet het juiste topic. Echter mijn kleine spuugt echt onwijs veel na een voeding zeker 5 tot 8 golfjes. Echter lijkt niet veel last te hebben. Hij krijst eigenlijk weinig (alleen als hij honger heeft). Kan dat reflux zijn 🙈

één jaar geleden

Reactie op Lizzz93

Ik vind het ook heel erg zwaar hoor. Als ik alleen ben gaat het allemaal we ...
Heel veel sterkte. Er komen allemaal emoties bij kijken vaak. En de vermoeidheid doet ook wat met je.

één jaar geleden

Reactie op Lauuuu__

Hi. Misschien niet het juiste topic. Echter mijn kleine spuugt echt onwijs ...
Als echt meer als een mondje is. Of verborgen reflux kan ook nog veel omhoog komen en weer inslikken. Je hoeft er niks mee als baby's er geen last van hebben. Iedere baby kan wat voeding omhoog komen. Goed boeren, even rechtop houden na de voeding en soms krijgen ze net een aantal slokken te veel binnen.

één jaar geleden

Reactie op Mama van Eva 🥰

Hier werkt verdikken wel heel goed.. heeft echt maar iets last gehad van kr ...
Kijkend naar het kind denk ik. Elk kind is anders. Bijwerkingen moeten de kwaal niet verergeren. Je hebt voor de bijwerkingen ook weer veel hulpmiddelen. 1ste kindje heel veel dingen elke 2 weken uitgeprobeerd

één jaar geleden

Reactie op Lauuuu__

Hi. Misschien niet het juiste topic. Echter mijn kleine spuugt echt onwijs ...
Hier ook precies zo. Daarom ben ik ook nog niet aan indikken begonnen. Ik was me een ongeluk (want ook met alle adviezen van overeind houden ed komt er toch nog een hoop uit). Maar zelf heeft ze nergens last van.

één jaar geleden

Reactie op Huisjes

Als echt meer als een mondje is. Of verborgen reflux kan ook nog veel omhoo ...
Ja het zijn echt golven. Wat door de slabbers heen gaat en ik continue die kleine droge schone kleding aan doe. Ik hou hem ook al goed rechtop en boeren gaat gelukkig ook goed. Het is ook na elke voeding. Behalve de avond fles 😅

één jaar geleden

Reactie op Dame

Hier ook precies zo. Daarom ben ik ook nog niet aan indikken begonnen. Ik w ...
Jaa. Precies. Ook al zit hij rechtop golft het er flink uit. Gelukkig krijgt hij zo wel al zijn kleertjes aan 😅

één jaar geleden

Reactie op Dame

Hier ook precies zo. Daarom ben ik ook nog niet aan indikken begonnen. Ik w ...
Als het echt projectielbraken is na het rechtop houden, zou ik wel gaan indikken. Als het de groei ook kan gaan belemmeren....

één jaar geleden

Wat knap zeg! Mag ik vragen waarom jullie dit zonder verdikkingsmiddel doen?

één jaar geleden

Reactie op J.W.N

Wat knap zeg! Mag ik vragen waarom jullie dit zonder verdikkingsmiddel doen ...
Ik zie je reden al☺️

één jaar geleden

Reactie op Huisjes

Als het echt projectielbraken is na het rechtop houden, zou ik wel gaan ind ...
Nee het is nog geen projectiel braken en ik weeg haar iedere twee weken, na gerommel met borst en flesvoeding. Dus we weten ook dat haar groei goed is.

één jaar geleden

Reactie op Huisjes

Heel veel sterkte. Er komen allemaal emoties bij kijken vaak. En de vermoei ...
Dankjewel. Voor jullie ook hoor! Ze zijn maar een keer klein dus probeer ook wel te genieten maar is toch heel anders dan baby's die altijd vredig kunnen liggen/slapen 🤭

één jaar geleden

Reactie op Lizzz93

Dankjewel. Voor jullie ook hoor! Ze zijn maar een keer klein dus probeer o ...
Inderdaad, veel sterkte...Het komt na een lange tijd weer goed... Als je erin zit duurt het lang. Je wilt het liefst geen ongemak.