151 Reacties

8 maanden geleden

Als hij normaal 2 dutjes doet is hij misschien toe aan 1 langere middagdut?

8 maanden geleden

Hier redt ze het soms ook op één dutje van 1 uur - liever hebben we wat langer want dan is het vaak iets gezelliger aan het eind van de dag 😆 maar daar denkt zij soms anders over hahaha

8 maanden geleden

ja hier ook! heb ook geprobeerd om haar dan later in bed te doen, maar ook dan slaapt ze maar een uurtje. doe nu maar de ene dag 1 dutje en dan wil ze soms de andere dag wel weer 2 keer.

8 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Sinds 1,5 week over op 1 dutje, omdat hij ‘s middags weigerde te slapen. Behalve bij de opvang, daar slaapt hij 3/3,5 uur😅 Ik merk verder ook dat hij ‘s ochtends eerder wakker is en af en toe ‘s nachts heel verdrietig wakker kan worden, terwijl hij al maanden door slaapt. Ik denk dat het een slaapregressie is…

8 maanden geleden

Reactie op Nina-2024

Als hij normaal 2 dutjes doet is hij misschien toe aan 1 langere middagdut? ...
Hij doet maar 1 dutje ... alleen vaak maar uurtje

8 maanden geleden

Reactie op mamaVal

Hier precies hetzelfde. Sinds 1,5 week over op 1 dutje, omdat hij ‘s middag ...
Nou laten we het dan hopej dat dat het is , als wij 2 slaapjes proberen werkt ene keer wel andere keer niet ..

8 maanden geleden

Reactie op Nina-2024

Als hij normaal 2 dutjes doet is hij misschien toe aan 1 langere middagdut? ...
Probleem is dat hij nu weer 1 dut doet maar echt een uurtje . Em daarna niet meer slaapt

8 maanden geleden

Reactie op mama-esmee

ja hier ook! heb ook geprobeerd om haar dan later in bed te doen, maar ook ...
Wij proberen ook later maar alsnog maar 1 uurtje vandaag ook weer snap er niks van .

8 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Slaapt bij de opvang ruim 3 uur over twee dutjes. Thuis met geluk 1 dutje van 1,5 uur sinds ongeveer anderhalve week.

8 maanden geleden

Hier ook wel eens een paar dagen achter elkaar maar één dutje van één uur hoor! Soms slaapt ze dan een wat langere nacht. Soms niet. Niet druk om maken! Hij geeft het wel aan als hij te moe wordt. Lekker een beetje laten uitslapen als hij dat een keer doet. En langere dutjes komen misschien vanzelf weer. Hier wel weer af en toe.

8 maanden geleden

Reactie op Saartjesx

Hier ook wel eens een paar dagen achter elkaar maar één dutje van één uur h ...
Nou het probleem is hij is vaak ook weer om 6 uur wakker...

8 maanden geleden

Komt hier regelmatig voor. Gisteren heeft hij zelfs maar 15 minuten geslapen over de hele dag (op opvangdagen slaapt hij sowieso altijd slecht). Toch is hij mega vrolijk! Ik heb hem gisteren gewoon al om 17:30 naar bed gebracht. Ik heb het losgelaten en gewoon geaccepteerd, dan maar wat eerder naar bed in de avond. Vaak haalt hij het in de nacht wel weer in. 🤗

8 maanden geleden

Reactie op Pippa2416

Komt hier regelmatig voor. Gisteren heeft hij zelfs maar 15 minuten geslape ...
En slaapt hij dan wel de nacht goed door? Ben zo bang dat de dag dan ook weer zoveel eerder begint als we hem er eerder inleggen😅

8 maanden geleden

Reactie op mamaVal

En slaapt hij dan wel de nacht goed door? Ben zo bang dat de dag dan ook we ...
Ja! Hij heeft toen bijvoorbeeld van 17:30 tot 06:30 geslapen. Hij word altijd tussen 6-7 wakker, dus gewoon zijn normale tijd. (Helaas ik zelf niet haha 35 week zwanger, dus lekker liggen zit er niet meer in..)

8 maanden geleden

Reactie op mamaVal

En slaapt hij dan wel de nacht goed door? Ben zo bang dat de dag dan ook we ...
Idd slaapt hij dan wel door ? In nacht of heel vroeg wakker

8 maanden geleden

Reactie op mel888

Idd slaapt hij dan wel door ? In nacht of heel vroeg wakker
Jazeker! Hij word elke ochtend rond 6:30-7 wakker (dat is al heel lang zijn ritme) ook als ik hem dus om 17:30 naar bed breng. ☺️ Hij haalt het dus gewoon in de avond/nacht in. Probeer het gewoon een keer! Beter dan dan dat ze helemaal oververmoeid de nacht in gaan, omdat hij al amper heeft geslapen overdag.

8 maanden geleden

Reactie op Pippa2416

Jazeker! Hij word elke ochtend rond 6:30-7 wakker (dat is al heel lang zijn ...
Wauw knap hoor !! Hier is het echt raar vandaag maar een half uurtje slaap ,volgens mij is er toch geen slaap regressie? Ook in nacht was hij veel wakker normaal sliep hij altijd goed

8 maanden geleden

Reactie op Pippa2416

Jazeker! Hij word elke ochtend rond 6:30-7 wakker (dat is al heel lang zijn ...
Gisteren lag hij ook optijd erin maar helpt niks

8 maanden geleden

Reactie op mel888

Wauw knap hoor !! Hier is het echt raar vandaag maar een half uurtje slaap ...
Hij wordt ’s nachts nog wel regelmarig wakker, maar meestal slaapt hij binnen een paar minuten weer door. Soms lukt dat zelfstandig, en soms met een aai, zijn speentje of een klein flesje melk. Hij slaapt ook regelmatig tussen ons in, dus maak je geen zorgen 😆 hier gaat het slapen zeker niet volgens het "boekje". (Maar hier geloof ik zelf toch niet in, ze zijn nog zo klein ze hebben ons gewoon nog regelmatig nodig..☺️) Ik maak er nooit een strijd van en ben zelf heel flexibel. Als hij overdag minder slaapt, gaat hij gewoon wat eerder naar bed. In de nacht blijf ik rustig en ga ik geen strijd aan. Dus als een speen, aai of flesje niet werkt dan slaapt hij gewoon lekker bij ons. Maar meestal merk ik dat al aan de manier waarop hij wakker word of hij nabijheid nodig heeft of gewoon even wat extra hulp om weer in slaap te vallen. Ik kijk altijd goed naar zijn wakkertijden: hoe laat hij ’s ochtends opstaat, hoe zijn dutje overdag verloopt, en vanuit daar bepaal ik het beste moment om hem naar bed te brengen. Soms is dat heel vroeg, maar laatst sliep hij nog een keer heel laat overdag, waardoor hij pas rond 21.00 uur in slaap viel. Eigenlijk doe ik alles vooral op gevoel. Ik kijk naar wat hij nodig heeft en volg geen strak schema 🫣😆 dat past gewoon niet bij ons als gezin. Deze aanpak werkt hier heel goed, en ik heb zelden moeite om hem in slaap te krijgen.

8 maanden geleden

Reactie op Pippa2416

Hij wordt ’s nachts nog wel regelmarig wakker, maar meestal slaapt hij binn ...
Oh en doorslapen is al als ze 6-8 uur achter elkaar slapen hè! ❤️ niet van 19-7!