8 Reacties

vorig jaar

Als je in loondienst bent heb je recht op de vergoedingen conform CAO. De WAZO uitkering regelt de werkgever met het UWV en geeft de gemaakte kosten door. Dit gebeurt bijna altijd achteraf omdat de werkgever eerst de salarisverwerking afwacht. Om die reden is het nooit verstandig om de WAZO uitkering rechtstreeks te ontvangen van het UWV als je in loondienst bent.

vorig jaar

Onder CAO kan je ook verstaan conform arbeidsovereenkomst of geldende personeelsbeleid

vorig jaar

Krijg je de uitkering rechtstreeks van het UWV dan? Normaliter wordt de uitkering betaald aan de werkgever en betaald jou werkgever jou gewoon je gebruikelijke salaris uit. Je merkt hier in principe niks van. Zou het salaris even afwachten.

vorig jaar

Vanwege conflict tussen werkgever, mij en uwv krijg ik het zelf rechtstreeks. En ik krijg het wekelijks. Ik heb mijn werkgever een berichtje gestuurd vanmiddag maar nog niets vernomen.

vorig jaar

Ik krijg het ook rechtstreeks van het uwv, omdat ik een flexibel deel in mijn contract heb. Het uwv heeft mijn recht berekend op grond van een jaar lang wat ik heb gewerkt en daarbij aan vakantiegeld/eindejaarsuitkering heb gekregen. Eindejaarsuitkering over de maanden tot mijn verlof krijg ik wel gewoon van mijn werkgever.

vorig jaar

Reactie op ssuu

Vanwege conflict tussen werkgever, mij en uwv krijg ik het zelf rechtstreek ...
Ik had gehoopt dat in ieder geval je betalingen waren genormaliseerd..... Is er nog steeds sprake van de loonstop? De 13e maand is recht vanuit de werkgever dus daar zal de betaling in beginsel vandaan moeten komen. Deze bijzondere loon emolument zal de werkgever dan weer moeten doorgeven aan het UWV. Als de loonstop nog niet is opgeheven acht ik de kans klein dat je werkgever gaat betalen. Het UWV gaat standaard uit van salaris en Vakantietoeslag. Het meerdere krijgen ze door vanuit de werkgever. Gezien het UWV niet op de hoogte is van een 13e maand kan je daar om een herberekening vragen waarin ze de 13e maand meenemen als vaste toeslag bij de wekelijkse betaling. Als het niet lukt zal je dit onderdeel moeten toevoegen aan je claim die je al hebt op je werkgever. Voor nu weer lekker focussen op de kleine. Je hebt je werkgever gemaild en kan er later op terug komen. Succes met de laatste loodjes!

vorig jaar

Reactie op Hunnybunch83

Ik had gehoopt dat in ieder geval je betalingen waren genormaliseerd..... I ...
Nee de loonstop was er weer van af dus dat gedeelte zit wel goed gelukkig. Ik zal de werkgever nogmaals even mailen. Bedankt voor je uitgebreide reactie, je hebt me de afgelopen periode goed op weg geholpen!❤️

vorig jaar

Reactie op ssuu

Nee de loonstop was er weer van af dus dat gedeelte zit wel goed gelukkig. ...
Graag gedaan🥰! Als de loonstop eraf is, zou de betaling helemaal goed moeten komen. Je inkomsten van het UWV moeten ze in mindering brengen. Het restant inclusief opgebouwde 13e maand blijft dan over om uit te betalen 🥰