20 Reacties

2 jaar geleden

Bij mijn eerste dochter had ik met 35 weken al 2 cm ontsluiting. Ook veel controles gehad en iedere week 2x in het ziekenhuis moeten melden. Met 36 weken liep ik al met 5cm ontsluiting rond maar zonder heftige krampen. Met inderdaad zoals je zegt menstruatie achtige krampen. Met 37 weken besloten haar te gaan halen met 37 + 2 omdat ik het wachten wel beu was. Maar mijn meid had andere plannen en besloot met 37+1 zich aan te kondigen. Toen braken in de nacht rond 1:30 plotseling mn vliezen. En om 07:05 werd m’n meisje geboren.

2 jaar geleden

Vriendin van me heeft 4 weken met 4 cm rondgelopen en uiteindelijk pas bij 41+5 geboren. Zegt dus wellicht niet veel Wel heeeeel fijn voor je bevalling! Bij mij duurden de eerste 2 cm al 10+ uur met hevige weeën

2 jaar geleden

Reactie op Anoekx22

Bij mijn eerste dochter had ik met 35 weken al 2 cm ontsluiting. Ook veel c ...
Ooo okeee jaa ze hebben bij mij ook niet een nieuwe afspraak ingepland ik ben wel onder controle in het wkz i.v.m. bloedverlies al sinds week 30 ofzo ik zal anders maandag wel even bellen hoe en wat Maar ik snap dat je het zat was ik heb het nu al

2 jaar geleden

Reactie op tweedebaby

Vriendin van me heeft 4 weken met 4 cm rondgelopen en uiteindelijk pas bij ...
Oo wat erg dit hoop ik dus niet maar inderdaad dat kleine voordeeel is wel weer fijn

2 jaar geleden

Heel herkenbaar ik liep ookal met 37 weken met 4 cm ontsluiting bij de 1e!

2 jaar geleden

Oh en mijn dochter kwam met 38+6

2 jaar geleden

Wil idd helaas niks zeggen Bij mijn eerste vanaf w 35 2 cm ontsluiting. Nu vanaf 33 w 2 cm ontsluiting en zet ook nog niet door. Bijna 36 w nu.. nog weekje en dan word ik ingeleid scheelt in iedergeval wel weer een ballonnetje plaatsen! 👍🥰

2 jaar geleden

Bij mijn dochter had ik met 34 weken 4cm ontsluiting, ze is toen nog blijven zitten tot 35 weken

2 jaar geleden

Ik had 2 cm ontsluiting met 38 weken zwangerschap. Ze is toen geboren met 40 weken precies. ☺️

2 jaar geleden

Was de kleine bij jullie dan ook al vroeg ingedaald? Heeft dat er mee te maken of staat dat er los van. Mijne ligt met 31 weken al in m’n bekken (was al eerder in de juiste houding gaan liggen maar nu ligt ze dus echt stuk lager)

2 jaar geleden

Hier vanaf 33+4 1 cm. Sinds 35 weken 2 cm. Heb de hele dag door harde buiken en afwisselend menstruatie krampen. S’nachts meestal echte weeen maar die zakken dan na een tijdje weer weg.

2 jaar geleden

Reactie op Druifjess

Was de kleine bij jullie dan ook al vroeg ingedaald? Heeft dat er mee te ma ...
Bij mij lag ze ook al heel vroeg goed en ingedaald wel

2 jaar geleden

Hier vanaf 33+4 1 cm. Sinds 35 weken 2 cm. Heb de hele dag door harde buike ...
Jaa dit heb ik ook en elke keer denk ik gaan we wel of niet bellen en dan stopt het een soort van

2 jaar geleden

Reactie op Januari 2024

Jaa dit heb ik ook en elke keer denk ik gaan we wel of niet bellen en dan s ...
Ja ik herken de struggle. Maar heb tot nu toe 2 x gebeld. 1ste keer heel weekend ziekenhuis kunnen blijven daardoor en 2de keer een nacht. Dus ik bel vanaf nu alleen nog bij minstens 2/3u regelmatige weeen heb ik mezelf voorgenomen. Echt geen zin om elke week naar het ziekenhuis te moeten gaan haha

2 jaar geleden

Reactie op Januari 2024

Jaa dit heb ik ook en elke keer denk ik gaan we wel of niet bellen en dan s ...
Heb het eerste weekend Ivm m’n termijn toen longrijpers gehad. 2de keer gaven ze al aan dat ze nu toch niks meer doen voor me. Vandaar dat ik nu echt alleen ga bellen wanneer ik vol in m’n bevalling zit 🙈

2 jaar geleden

Ik heb sinds 32+5 3 cm ontsluiting. Helemaal niks van gemerkt! In het ziekenhuis longrijpers gehad en een week in het ziekenhuis gebleven. Gezien alles rustig bleef mocht ik naar huis met het recept rustig aan doen! Inmiddels ben ik morgen 37 weken en zit de kleine nog lekker op zijn plekje.

2 jaar geleden

Reactie op Akkw

Ik heb sinds 32+5 3 cm ontsluiting. Helemaal niks van gemerkt! In het zieke ...
Hoe heb je dat ontdekt eigenlijk, want ze doen niet zomaar een meting toch?

2 jaar geleden

Reactie op M.lina

Hoe heb je dat ontdekt eigenlijk, want ze doen niet zomaar een meting toch? ...
Ja dat zou ik ook wel graag willen weten, ik ben namelijk wel benieuwd voor mezelf :p

2 jaar geleden

Reactie op smb24

Ja dat zou ik ook wel graag willen weten, ik ben namelijk wel benieuwd voor ...
Bij mij is het gecontroleerd na een paar uur regelmatige weeen.

2 jaar geleden

Reactie op M.lina

Hoe heb je dat ontdekt eigenlijk, want ze doen niet zomaar een meting toch? ...
Ik moest voor een controle naar het ziekenhuis voor de ligging van de placenta, toen kregen ze de baarmoedermond niet in beeld. Toen gaven ze aan dat kan betekenen dat je ontsluiting heb. Dan schrik je enorm! Toen hebben ze gevoeld en kwamen ze hier achter