21 Reacties

vorig jaar

Geen ervaring, maar zou je niet eerst gewoon een zwangerschapstest doen alvorens je je zo druk maakt dat je misschien zwanger bent? Je cyclus kan ook gewoon een keertje iets afwijken natuurlijk 😊

vorig jaar

Kan er niet over mee praten, maar sterkte met je keuze😘!

vorig jaar

Hoi, ik heb geen ervaring met abortus, maar het kan dat je cyclus nog wat van slag is. Bij mij heeft het ook een aantal keer wat langer geduurt voordat het kwam. Mocht je cyclus meer dan 3 maanden uitblijven zou ik even contact opnemen met de huisarts.

vorig jaar

Geen ervaring mee, maar wat moet dat toendertijd een moeilijke keuze zijn geweest. Als je het zeker wilt weten of je zwanger bent, zit er maar 1 ding op... Wel kan je cyclus door heel veel dingen vanslag raken. Ziekte, stress of gewoon nog steeds hormonaal door de bevalling kan er allemaal voor zorgen dat je menstruatie uitblijft. Ik denk dat je, voor jezelf, het beste een test kan doen om het uit te sluiten. Nu zit je ook in de onzekerheid en misschien wel onnodige stress! Sterkte, lieve mama 😘

Reactie op xsorayaa

Geen ervaring mee, maar wat moet dat toendertijd een moeilijke keuze zijn g ...
Gisteravond deze test gedaan maar vraag me af of ie echt positief is of dat het het voorgedrukte lijntje is 😣

vorig jaar

Reactie op Somewhere_over_the_rainbow🌈

Gisteravond deze test gedaan maar vraag me af of ie echt positief is of dat ...
Als ik het zo zie lijkt het een voorgedrukt lijntje!

Reactie op xsorayaa

Als ik het zo zie lijkt het een voorgedrukt lijntje!
Hier zie je het misschien wat beter 😣

vorig jaar

Ik zou over een paar weken nog een test doen. Moet wel zeggen dat mijn cyclus heel normaal was.. en vorige maand ineens 56 dagen niet ongesteld geweest. 😅 maar was niet zwanger.. ineens gaf ik ook weer melk😅 na 3 maanden geen borstvoeding geven. Was allemaal heel normaal volgens mn huisarts

Reactie op ChristinaWitte

Ik zou over een paar weken nog een test doen. Moet wel zeggen dat mijn cyc ...
Ohh dat lijkt me ook gek zeg, ik geef en gaf alleen geen borstvoeding
Hopelijk, voor nu, blijft dat nog even zo 🙏

vorig jaar

Hopelijk, voor nu, blijft dat nog even zo 🙏
Fijn dat je zekerheid hebt! Hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken😘
Goedemorgen lieve mama’s Vanochtend nog een keer getest en ik blijk toch zwanger

vorig jaar

Goedemorgen lieve mama’s Vanochtend nog een keer getest en ik blijk toch zw ...
Goedemorgen, soort van gefeliciteerd al voelt dat voor jou waarschijnlijk nog niet zo… ik zou het even laten bezinken en rustig overzien. Je wordt nu misschien overvallen door paniek, maar het is natuurlijk ook een nieuw leven wat je ook van de mooie kant kan bekijken. Hier 2 meiden vrij dicht op elkaar. Wel gepland, maar eerste reactie ook: ohnee, hoe gaan we dit doen… nu ze zo samen opgroeien dicht op elkaar echt ontzettend leuk. Bekijk het van de gelukkant en de voordelen ervan en hopelijk maakt dat het nemen van de juiste beslissing wat makkelijker. Verder vraag ik me wel af hoe je toch zwanger hebt kunnen worden als je het écht niet wilt. We weten allemaal hoe het werkt en hoe je het kunt voorkomen, zodat je niet in deze situatie terecht komt. Succes!

vorig jaar

Reactie op Leanne2101

Goedemorgen, soort van gefeliciteerd al voelt dat voor jou waarschijnlijk n ...
Ik vind je laatste opmerking erg belerend en onnodig, hier heeft TS niets aan. @TS, wat een lastige situatie, hopelijk kan je erover praten met je partner en wellicht een goede vriendin in vertrouwen nemen. Ook kan het FIOM je helpen bij je besluit. Wat je ook kiest, zo lang je je hart volgt is het goed. Heel veel wijsheid en sterkte toegewenst ❤️

Reactie op Leanne2101

Goedemorgen, soort van gefeliciteerd al voelt dat voor jou waarschijnlijk n ...
Hoeveel schelen jouw dochters? 😊

vorig jaar

Dat je voorgevoel toch goed zat.. Geen ervaring met abortus, wel hebben mijn man en ik 2 maanden geleden dit gesprek gevoerd, ik was 6 dagen overtijd. Test gedaan, negatief en dezelfde dag was ik ineens ongesteld. Wij hebben zeer wrs geen extra kinderwens meer.. We vinden ons gezin zo compleet. Ik gebruik een koperspiraal en daar moet ik dan maar in blijven vertrouwen .. Ik kan je niet adviseren. Mocht het mis gaan, dan zouden wij daar ook heel hard over moeten nadenken. Ik wil je sterkte wensen met deze lastige keus. 🤍

vorig jaar

Och, dan was je voorgevoel inderdaad toch juist. Ik zou je willen feliciteren, maar ik weet niet of dat gepast is in jouw situatie. Hopelijk heb je mensen waarmee je er over kan praten zodat je uiteindelijk, voor jullie, de juiste keuze kan maken ❤️

vorig jaar

Hoeveel schelen jouw dochters? 😊
Dochters schelen 17 maanden. In het begin pittig, omdat je om alle slaapjes heen puzzelt en letterlijk je handen vol hebt, maar je groeit er ook in mee en wij ervaarden het ook zo dat je toch ook al zo intensief bezig bent met baby/kind1 dat baby 2 in de flow gewoon mee ging. Je hebt een korte periode veel verzorgende aandacht voor de kinderen, maar wordt ook weer makkelijker. Ze vinden bijna alles hetzelfde leuk doordat ze zo weinig schelen, hebben echt veel aan elkaar. Dat zal ook zo zijn met wat langer ertussen, maar toch qua activiteiten etc. hebben ze vaak dezelfde interesses :)

vorig jaar

Goedemorgen hopelijk ben je een beetje bekomen van de ergste schik. Alsnog gefeliciteerd. Neem jullie tijd om goed na te denken over wat je wilt. Uit ervaring met 2 kids heel dicht op elkaar (15mnd) kan ik zeggen dat het even pittig is en af en toe nog. Maar ook dat het makkelijker wordt en misschien juist wel is omdat ze zo dicht op elkaar zitten en je toch al ontzettend in die flow van luiers hapjes en slaapjes zit. Maar het aller belangrijkste is dat jullie beide achter de keuze staan die je maakt. Bij ons was het gepland echter als ik nu weer zwanger zou blijken en dus weer kort op elkaar zou hebben weet ik niet wat wij zouden doen. Al is dat meer omdat 3 onder 3 mij te heftig wordt denk zowel in de praktijk als de fysieke zwangerschap. Misschien ooit misschien nooit we gaan het zien. Opmerkingen als je weet hoe te voorkomen zoals ik lees vindt ik echt ongepast er kan altijd wat mis gaan ik ken mensen die door een spiraal heen zwanger zijn geworden dus vind dat echt niet nodig en ook wel erg kort door de bocht. Men kent jouw situatie helemaal niet en hier heeft niemand iets aan.

vorig jaar

Gefeliciteerd met de zwangerschap maar wat moet dit schrikken voor jullie zijn! Ik hoop dat jullie er samen uit komen, en de juiste keuze maken voor jullie!💕 Succes!