Onze dochter van 11 maanden is enorm gefixeerd op mij. Als ik in zicht ben wil ze alleen maar bij mij op de arm of op schoot. Als ik even bezig ben komt ze naar me toe gekropen en gaat aan mn benen hangen en zeuren tot ik haar oppak. Als ik niet in zicht ben is ze super lief en blij, speelt ze met iedereen, maar zodra ik er ben slaat het om en gaat ze jengelen en wil ze bij mij. Ik ga dus regelmatig maar de kamer uit zodat ze lief gaat spelen. Iemand die dit herkend en tips heeft?
Helaas geen tips, wel heel erg herkenbaar! Hele dag hangt ze aan m’n been, terwijl ze zich bijvoorbeeld op de opvang prima zelf kan vermaken. Gaat thuis echt net zo lang huilen tot ik er vanzelf een keertje oppak.. Vermoeiend, maar hopelijk gewoon weer ‘een fase’ haha.
En huilend voor de deur wachten ook als je de kamer uit bent? Pff ik vind het zo naar. Elke x met gehuil de wasmachine aandoen of naar de wc of id badkamer zijn. Elke x dat gevoel van moet haasten om terug te komen
Heel herkenbaar... Haha! Ik zet de kleine meid in haar stoel in de keuken als ik ga koken, cracker in haar handen en ze is helemaal gelukkig. En voor de rest probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten. Je weet nooit hoe lang ze nog zo lekker willen kroelen met mama.