22 Reacties
2 jaar geleden
Ik doe ze met afwasmiddel van neutral afwassen omdat er geen zooi in zit, en dan in de dr brown sterilisator en in een flessenrek drogen, heb na 5 maanden nog geen enkele aanslag gezien
2 jaar geleden
Eerst met koud water omspoelen (dan gaat de melk er beter uit). Daarna met heet water en afwasmiddel schoonmaken (er zitten speciale schoonmaakborsteltjes bij voor de kleinste onderdelen
2 jaar geleden
Alleen afspoelen met heet water en een borstel is niet genoeg. Afwasmiddel en ook elk onderdeel met afwasmiddel en het kleine borsteltje voor de moeilijk bereikbare dingen en zelfs zo’n heeeel dun borsteltje voor het gaat in het ventiel en het dunne uiteinde van het ventiel. Sowieso elke paar weken nieuwe fles als je de plastic fles gebruikt.
2 jaar geleden
Zou het kalk kunnen zijn?
Wij wassen de flessen 1 keer per dag af met afwasmiddel en de rest van de dag met heet water. 1x in de zoveel dagen gaan ze in de dr Browns magnetron sterilisator.
We hebben niet echt aanslag maar soms wel, als ik een flesje vergeet af te wassen na gebruik, dat er op de bodem melk blijft plakken. Dit krijg je met de dr Browns afwas borstel ook bijna niet weg.
Ik wikkel dan een theedoek om de achterkant van de afwasborstel en hiermee probeer ik het weg te halen. Hierna weer gewoon afwassen.
2 jaar geleden
Reactie op Maelyn
Ik zet ze eens in de 2 weken een nachtje gevuld met heet water en een scheu ...
Bij mijn eerste heb ik difrax gebruikt en gewone nutrilon. Nooit hier last van gehad. En ook gewoon met af wasmiddel wassen en later zelfs in de vaatwasser. Dit was 2017. Maar met mijn tweede hoorde ik van de kraamzorg niet met af wasmiddel en al helemaal niet met de vaatwasser. Dat er resten af wasmiddel in blijft. Zodoende alleen water gebruikt.
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Spoel je ze eerst om met koud water? En wat voor afwasmiddel gebruik je?
Idd eerst met koud water, daarna heet water. En ook wekelijks sterilisator. Had dat erbij moeten zeggen. Maar geen af wasmiddel. Ik hoorde van de raam zorg dat er resten af wasmiddel erin blijft. Daarom altijd met water. Ik heb bij mijn eerste wel altijd af wasmiddel gebruikt. (2017)
En ik gebruik standaard dreft.
2 jaar geleden
Reactie op Hev17
Idd eerst met koud water, daarna heet water. En ook wekelijks sterilisator. ...
Hmm, bijzonder. Hier moest ik toch echt met afwasmiddel afwassen🙈
Ik gebruik wel afwasmiddel zonder slechte stoffen er in, wat in Dreft enzo wel zit.
Die ik heb is speciaal voor flessen van Attitude
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Hmm, bijzonder. Hier moest ik toch echt met afwasmiddel afwassen🙈
Ik gebr ...
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/attitude-ecologisch-afwasmiddel-parfum-vrij-little-ones-700ml.htm?cross=0&pid=87392&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIntrp06n1hgMVw5WDBx3wxQQaEAQYBCABEgJNAfD_BwE
Deze.
Met alleen water worden ze echt niet schoon, heel de vettige laag blijft er dan gewoon in plakken
2 jaar geleden
Alleen afspoelen met heet water en een borstel is niet genoeg. Afwasmiddel ...
Ik heb bij mijn eerste (2017)difrax gebruikt en ook met af wasmiddel gewassen altijd. Maar nu hoorde ik van mijn kraamzorg dat het niet goed is om met afwasmiddel te wassen, dat er altijd resten erin blijft.
En ja ik was echt alle stukken met dat kleine borsteltje en heb zelf ook andere hele dunne borstels die ik er voor gebruik. Ben na iedere flesvoeding ongeveer 10 a 15 minuten bezig om ze schoon te maken onder stromend water. Ook wekelijks sterilisator. Soms ook uitkoken. Hangt ervan af wat ik op dat moment pak. Maar die aanslag zo wit en zo ruw van binnen. Weet niet of het door de pepti komt.
En misschien zelfs beter om
Over te stappen op glazen flessen.
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Ja maar dat dacht ik dus ook echt. En dan zou je denken: het is je tweede kindje. Je eerste is al bijna 7 en die doet het hartstikke goed. Dus volg je eigen ervaring en intuïtie. Maar alsnog volg ik bepaalde dingen volgens het boekje. Zoals dit.
Ik zal het ff in huis halen. En meteen ook hele nieuwe flessen. Ik denk niet dat dit goed komt.
Alhoewel ik me nu bedenk, azijn? Zou dat werken?
2 jaar geleden
Reactie op Hev17
Ja maar dat dacht ik dus ook echt. En dan zou je denken: het is je tweede k ...
Ja flessen “moet” je volgens mij sowieso elke zoveel weken vervangen toch🙈 dacht ik. Of alleen spenen
Weet eigenlijk niet zeker
Je kan altijd azijn nog proberen natuurlijk en dan kijken of t helpt.
Ik zou zelf waarschijnlijk gewoon voor nieuwe gaan🤣 kruidvat is nu 1+1 gratis volgens mij op alle A merken baby