26 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zusje heeft haar hele baby kamer en een box van Marktplaats en dat ziet er echt nog heel goed uit. Dus kan best. De maxi cosi voor de auto zou ik dan weer niet doen. Daar kies ik dan liever voor nieuw (hoeft echt niet het duurste en laatste model te zijn) maar dat geeft net een wat veiliger gevoel.

2 jaar geleden

Als ik de eerste keer over mocht doen: zou ik zeker voor meer tweede hands dingen zijn gegaan. Maar wat ik niet tweedehands zou kopen: - auto stoel (omdat je niet weet of er ongeluk is gebeurd en ik heb ergens gelezen dat een auto stoel werkt als een helm en dat na een botsing deze niet meer beschermend werkt. En je weet niet hoe de vorige gebruiker is omgegaan met de autostoel). - matras - rompers (vind ik persoonlijk niet zo fris. Terwijl ik tweede hands kleren dan niet erg vind…) - speentjes Voor de rest kan je alles wel tweehands aanschaffen

2 jaar geleden

Wij hebben echt bijna alles tweedehands gekocht voor onze eerste. Autostoeltje hadden we geleend van familie (dan weet je dat het goed zit). Wij hebben ook een tweedehandse matras maar die zou je eventueel misschien nieuw willen kopen als je voorzichtig wilt zijn. Al het andere hebben we hoezen etc. gewoon in de was gedaan. Wij zijn heel tevreden met de aankopen.

2 jaar geleden

Wij zijn zwanger van de 3e nu. En wij hebben inmiddels al heel veel 2e hands gekocht. Babykamer (niet het matras), box, kinderwagen (je kunt alles wassen), badje, speelgoed, lego, kleding. Ik denk bij alles gewoon eerst moet en wil ik het perse nieuw? En ja we zouden het nieuw kunnen kopen, maar dan besteed ik het liever uit aan de dingen die we met de kinderen doen 😁

2 jaar geleden

Kijk ajb of alles nog compleet en gaaf is dus zonder splinters etc anders kan het echt gevaarlijk zijn voor de kleine 😌 Maar sommige dingen zijn bijna niet gebruikt dus echt slim om 2e hands te kopen

2 jaar geleden

Wij hebben bij de oudste ook meerdere dingen tweedehands gekocht. Dat kan echt prima en op Marktplaats oid zijn af en toe echt pareltjes te vinden voor een lage prijs! Wij hadden oa: - Babykamer (ledikant/commode/kledingkast, matras wel nieuw) - Co sleeper - Box - Badje - Kleding (Zeker in t begin groeien ze zó snel uit de maten, zonde als alles nieuw is en bijna ongebruikt.)

2 jaar geleden

Er staan echt pareltjes op marktplaats !! Dus ik zou dat zeker doen. En als je het van vrienden kan overnemen, kun je altijd eerst kijken of je het mooi/goed genoeg vindt om over te nemen

2 jaar geleden

Ook trouwens daarna gewoon weer doorverkopen. Als je het voor een goed prijsje aanbiedt is het zo weg. Beter voor het milieu, iemand anders blij en toch weer wat geld terug :)

2 jaar geleden

Ik heb de afgelopen week een heel mooie kinderwagen via marktplaats gekocht. Nieuw kunnen ze best duur zijn en tweedehands zijn ze vaak nog prima. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk meubels en dergelijke tweedehands te kopen.

2 jaar geleden

Alles waar je accessoires bij kan kopen zou ik ZEKER tweedehands doen. (Kinderwagen, tripptrapp dingen, etc). Vaak passen accessoires alleen op een specifiek model, en als je een nieuwe kinderwagen koopt moet je dan ook alle accessoires nieuw kopen… beter tweedehands dan staat alles al op Vinted / marktplaats Wij kopen ook bijna alle kleding op Vinted (behalve rompers enzo, die worden toch wel viezig.. liever nieuw van de Hema)

2 jaar geleden

In principe zou alles een 2e ronde meekunnen, dat is echt niet gek. Wij hebben toevallig vandaag een wieg gekregen, ookal kunnen we het makkelijk nieuw veroorloven, het is toch maar weer mooi meegenomen. Precies wat ik wilde en ik weet waar het weg komt. Dus qua matras etc is dat prima. Ik zou alleen zelf niet een autostoeltje kopen bij/van mensen die ik niet ken. Dit omdat de veiligheid na een aantal jaar echt achteruit gaat. Plus het bij een kleine aanrijding (wat misschien niet gezegd wordt) al zn veiligheid verliest.

2 jaar geleden

Ik probeer juist al een tijdje een nog hele goede Mutsy Traveller (grijs) te verkopen. Was destijds qua voorwielen niet meer goed en Mutsy is failliet. Dus wij hadden een nieuwe wagen gekocht die 2 zitjes erop kon. Nu handig want als ons 3e kindje er is is onze middelste 1,5. Maargoed daarna hebben we toch nieuwe voorwielen kunnen kopen. Dat maakt dat de wagen eigenlijk weer helemaal prima is. Zou hem alleen niet adviseren als je veel in bossen/strand gaat rijden. Tot nu toe geen geïnteresseerden en dat vind ik toch bijzonder want een nieuwe kinderwagen is inderdaad niet goedkoop, dus help graag een gezin die het wat minder breed heeft aan een goede kinderwagen!

2 jaar geleden

Volgens mij kan alles tweedehands zolang je maar checkt of het compleet is (met box etc alle schoeven en geen splinters). Enige wat niet tweedehands zou kopen zijn dingens als een autostoel (ivm veiligheid en niet weten of iemand een ongeluk heeft gehad en daardoor de stoel niet meer goed voldoet). Bedje zou ik indien van onbekende wel een nieuw matrasjes in kopen. Rest kan je prima wassen of goed schoonmaken en evt zelfs opknappen naar smaak.

2 jaar geleden

Reactie op BakVo

Ik probeer juist al een tijdje een nog hele goede Mutsy Traveller (grijs) t ...
Hoi ik heb helaas geen intresse in de mutsy maar wel een vraagje over welke wagen jullie hebben met 2 zitjes. Onze dochter is als de tweede komt 15 maanden dus zijn ons aan orienteren op goede wagen voor twee zitjes. Wil dit keer evt wel tweedehands. Hebben nu een nieuwe joolz day+ maar daar kan helaas geen tweede zitje op. Wat je zegt nieuw erg prijzig en 2 nieuwe wagens in 2 jaar tijd vinden wij wat teveel van het goede. Tips zijn welkom ;)

2 jaar geleden

Reactie op DVI

Hoi ik heb helaas geen intresse in de mutsy maar wel een vraagje over welke ...
Wij hebben nu de Uppababy Vista V2

2 jaar geleden

Reactie op DVI

Hoi ik heb helaas geen intresse in de mutsy maar wel een vraagje over welke ...
Deze hebben wij ook aangeschaft (tweedehands) Voor ons was deze, of de Cybex Gazelle S de beste optie. Want bij die modellen heb je de reiswieg niet in de boodschappenmand (recht onder je duwstang) zodat je meer beenruimte hebt. Voor evt een meerijdplankje en je verliest je bergruimte niet. En je loopt niet tegen de reiswieg aan

2 jaar geleden

Alles kan tweedehands. Juist met kolf opletten, dat beter nieuw. Autostoel tweedehands enkel van mensen die je kent.

2 jaar geleden

Wat werkt deze community fijn zeg! Bedankt voor het meedenken en al jullie antwoorden, ze zijn erg bruikbaar! 👍🏻

2 jaar geleden

Ik heb heel veel 2dehands. Behalve kosten ook beetje bewust niet alles nieuw. Bedje en matras wel nieuw, evenals een autostoel. Maar box, kledingkast, commode, stoel in haar kamer. Allemaal 2de hands. Nu moet ik wel zeggen dat heel veel in ons huis 2de hands is omdat ik de charme van oude meubels waardeer en kwaliteit veel beter vind. Flesjes allemaal nieuw, en kolf destijds ook. Kleertjes veel 2de hands, maar ook deel nieuw. Ik ga bijv ook naar kleding ruil avonden.

2 jaar geleden

https://link.marktplaats.nl/m2001650379?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Als iemand nog een fijne, nette kinderwagen wil met allerlei accessoires. Deze is af te halen in Nijverdal (of Geesteren Overijssel) 😀 Wij verkopen alles omdat we een tweeling verwachten en 2 autostoelen bij de tweeling-kinderwagen hebben gekregen.