14 Reacties

2 jaar geleden

K slik al een lange periode omeprazol en dat is t enige wat de maagzuur weghoud. Vorige week 1 keer een tabletje gegeven en toen ben k in de nacht ook aan t overgeven geweest door t maagzuur🙄

2 jaar geleden

Reactie op Danielle0803

K slik al een lange periode omeprazol en dat is t enige wat de maagzuur weg ...
Wat naar he? Heb je die tabletjes via de vk?

2 jaar geleden

Ik heb een poosje pantaprazol geslikt 20 MG, doosje van de kruitvat door vele maagzuur, mag je volgens mij kort durende gebruiken maar lees dat je al 39 weken bent.

2 jaar geleden

Omeprazol doet wonderen. Je kunt het krijgen via de huisarts. Maar als het goed is kun je het ook zonder recept krijgen bij de apotheek. Je kunt ze morgen even bellen? Bij mij hielp het ook on mijn matras iets te verhogen met een handdoek eronder. Zodat je wat minder plat ligt. En in de avond vla eten vond ik fijn.

2 jaar geleden

Een nieuwe misselijkheid kan passen bij zwangerschapsvergiftiging dus de verloskundige inlichten kan geen kwaad. Misselijkheid hoort helaas ook een beetje bij het laatste trimester 😞

2 jaar geleden

Reactie op Annemieekeee

Omeprazol doet wonderen. Je kunt het krijgen via de huisarts. Maar als het ...
Omeprazol is ook te koop bij de Etos etc, er is er vast 1 in de buurt open vandaag. Rennies kan ook. Werken minder lang, maar wel veel sneller. Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op AnneEZ

Omeprazol is ook te koop bij de Etos etc, er is er vast 1 in de buurt open ...
Dat klopt inderdaad. Alleen de omeprazol verkrijgbaar in een Etos/Kruidvat heeft een lagere dosering dan die via de huisarts of apotheek😊.

2 jaar geleden

Ik had tot de bevalling last van misselijkheid en brandend maagzuur. Hoorde er gewoon bij. Ik naam voor het brandend maagzuur Antagel (gehaald bij de apotheek). Dat werkte heel goed bij mij.

2 jaar geleden

Reactie op Ann9319

Wat naar he? Heb je die tabletjes via de vk?
In de apotheek zijn ze vrij verkrijgbaar😊 Vk weet er wel van dat ik ze dagelijks slik

2 jaar geleden

Zo vervelend hè! Ik had het tot aan de bevalling en vrij weinig hielp. Wat wél hielp was Omeprazol 20. Kun je zowel op recept als vrij bij de drogist krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op Annemieekeee

Dat klopt inderdaad. Alleen de omeprazol verkrijgbaar in een Etos/Kruidvat ...
Eens, maar die zijn niet open vandaag ;-)

2 jaar geleden

Ik heb hier ook zo’n last van, ook pas in mn laatste trimester. Als ik geen omeprazol neem dan weet ik al, dit word spugen. Ik ben zelf totaal geen fan van medicatie nemen dus ik probeer het om de dag te nemen, 20 mg. Dat helpt best goed, naast dat ik slaap met een flinke verhoging en prik en vet voedsel vermijd. Ben zelf ook 39 weken vandaag, ik heb me erbij neergelegd dat het uitzitten is..

2 jaar geleden

Reactie op AnneEZ

Eens, maar die zijn niet open vandaag ;-)
20 mg kun je ook bij de drogist kopen! Is dezelfde dosering als die ik voorgeschreven had gekregen. Gekocht bij de Etos.

2 jaar geleden

Heb hier ook veel last van. Van alles door de HA voorgeschreven gekregen. (Antagel hielp helemaal niet bij mij) Maar bij mij helpt echt alleen de Omeprazol. Deze is gewoon te koop bij de drogist. Je kunt het wel op recept krijgen, maar je krijgt het toch niet vergoed, en de huisarts zal max 20 mg per dag adviseren, en dan is kruidvat eigen merk helemaal prima. Ik neem er 2 van 10 mg voor het slapen, en dit werkte tot afgelopen week top (nu 39+4). Krijgt ik nu toch extra last snachts dan even een Rennie erbij. Succes!!