22 Reacties

9 maanden geleden

Hier bijna 15 maanden en ze loopt ook nog niet hoor. Hier is ze juist heel druk met praten oefenen. Het huilen herken ik overigens niet, wel het “het lukt niet dus ik ben boos en ga ik boos huilen” met ongeveer alles

9 maanden geleden

sinds 8maanden** typfout excuus

9 maanden geleden

15 maanden is de gemiddelde leeftijd dat kinderen gaan lopen. Dus nog alle tijd! Er zijn kinderen die voor 1 al lopen dus er zijn genoeg kindjes die ruim na 15 maanden pas lopen. Kinderen gaan lopen in hun eigen tijd. Dus komt echt wel goed!!

9 maanden geleden

Reactie op Yikes

Hier bijna 15 maanden en ze loopt ook nog niet hoor. Hier is ze juist heel ...
Helaas gaat hier praten ook niet zo geweldig🫠🫠🫠 Als ik hem vergelijk met mijn oudste dochter was zij sneller in alles. Daarom ben ik nu ook een beetje onzeker aan het worden.. Balen hé?! je zou bijna denken dat je zelf wat fout doet 😅

9 maanden geleden

Ik zou het gewoon ff met rust laten, lekker zijn eigen ding laten doen. Het komt vanzelf. Je kan misschien bv de tafel dichter bij de bank zetten en langzaam aan steeds een halve cm verder weg.

9 maanden geleden

Reactie op Tijgetjuh

Ik zou het gewoon ff met rust laten, lekker zijn eigen ding laten doen. Het ...
Hij strekt zich tot het uiterste om de bank aan te kunnen raken zodat die houvast heeft😅 als het te ver is zakt hij zich weer naar de grond en kruipt weg. Bedankt voor je reactie🫶🏼

9 maanden geleden

Die onzekerheid snap ik heel goed alleen dan bij een andere ontwikkeling. Mijn kleine jongen rolde met 4,5 maand van rug naar buik. Na 2 weken deed hij niks meer terwijl hij het wel kon. Hij wilde alleen maar zitten. Niet kruipen, niet tijgeren en ook niet zelf gaan zitten. Nu is hij bijna 15 maanden. Hij kan billen schuiven, (gaat sinds het weekend af en toe zelf staan) maar gaat dan wel lopen (nog niet helemaal met zelfvertrouwen). Als ik hem nu op zijn buik leg, gaat hij huilen want hij kan niet zelfstandig gaan zitten. Ik geloof ook dat ieder kind een eigen ontwikkeling volgt. Maar ik ben ook nog steeds onzeker over het stukje niet tijgeren, kruipen of zelf gaan zitten. Hopelijk komt dat ook snel een keer. 😊

9 maanden geleden

Hier een van 23 januari en precies hetzelfde 🤣 ik begrijp je gevoel zo goed! Lijkt wel alsof hij het kan, maar zodra hij het idee heeft dat je hem los wilt laten, gaat ie huilen en op de grond zitten 🙄 loopt gewoon langs de tafel de hele dag, maar niet los haha. We hadden vorige week wel een aha momentje toen we aan een salontafel met een puzzel bezig waren en ik zei dat hij het goed had gedaan, toen begon hij te klappen en stond dus los zonder dat hij het door had 🤣 misschien kun je zoiets eens proberen? :)

9 maanden geleden

Reactie op BABY24BABY

Helaas gaat hier praten ook niet zo geweldig🫠🫠🫠 Als ik hem vergelijk met ...
Ja denk ik soms ook wel eens hoor, maargoed geen enkel kindje is hetzelfde he. Volgens mij is het pas een “probleem” als ze met een maand of 18 nogsteeds niet lopen. Ik kreeg laatst de tip om 2 dingen aan te geven (1 in elke hand) om het aan te moedigen. Of om 2 keukenstoelen te pakken en ze iets uit elkaar te zetten, en dan op allebei iets neerleggen wat ze leuk vinden, en als ze dan een stapje zetten goed aanmoedigen en dan zo de stoelen steeds iets verder uit elkaar te doen. Hier zet ze nu afentoe wel een paar losse stapjes, maar daarna zie je dr denken “omg wat DOE IK” en dan gaat ze gauw weer zitten en kruipend verder🤷🏼‍♀️

9 maanden geleden

Reactie op BABY24BABY

Hij strekt zich tot het uiterste om de bank aan te kunnen raken zodat die h ...
Deed onze dochter ook zo voor ze echt ging lopen los heeft 4 maanden geduurd toen kon ze van 2 stapjes naar hard lopen door de kamer in anderhalve week. Het gebeurt vanzelf als ze eraan toe zijn. Komt goed. Maak je niet teveel zorgen.

9 maanden geleden

Ik zou het oefenen lekker loslaten en je verwachtingen bijstellen 😊. Ons zoontje is van 04-01 en loopt ook nog niet. Ik geniet nog even van het feit dat ik er niet de hele dag achteraan hoef te rennen haha.

9 maanden geleden

Mijn zoontje (ook 22-01) loopt ook nog niet. Wij worden begeleid door de fysio omdat hij eerder achterliep. Deze fysio heeft aangegeven dat ze graag ziet dat kindjes lopen met 18 maanden. Helemaal geen haast dus😊

9 maanden geleden

Mijn eerste was 19 maanden en liep allang langs meubels, aan de hand, enz. Hij stond op, danste op de muziek en liep weg. Hij deed het wel in een keer zo dat hij daarna nog weinig viel. De tweede loopt sinds 12 maand en steeds nog wel vallen en opstaan. Elk kindje z’n eigen tempo en het komt vanzelf! 🙃

9 maanden geleden

Als je echt vermoed dat er angst is om te lopen dan zou ik wel kijken of je met cb of ha kan overleggen hoe je daar van af kunt komen. Als hij gewoon nog geen zin heeft zou ik t lekker loslaten. Komt vanzelf! Is er wellicht een mogelijkheid om hem met leeftijdgenootjes te laten spelen? Hier heeft de gemeente een spelinloop voor kindjes van 1 tot 2. Die 2 uurtjes spelen in de week maakt toch dat ze zien wat andere (vreemde) kindjes doen. Misschien dat dat aanstekelijk werkt. Of mssn kijken wat hij doet als je m op een loopscootertje zet?!?

9 maanden geleden

Komt echt vanzelf! Hier zoontje van 7 januari, loopt ook al sinds 10 maanden langs meubels maar durfde echt niet aan een handje te lopen (laat staan los). En opeens 2 weken terug durfde hij wel aan de hand en een paar dagen geleden ook een paar stapjes los! Probeer het los te laten, niet oefenen, dat is nergens voor nodig op dit moment 😊

9 maanden geleden

Mijn zoon van 19 januari loopt ook nog niet, totaal geen interesse in. Hij kruipt sinds hij 14 maanden is pas hahahah daarvoor kontschuiven , Hij trekt zich heel soms op aan de bank maar als die door heeft dat hij staat, gaat hij weer zitten. Luilak. Ik maak me er ook niet druk om om. Kontschuivers zijn sowieso trager. Vind wel lekker rustig anders breken ze helemaal mn huis af

9 maanden geleden

Ons zoontje van 13 januari loopt ook nog niet hoor. Komt vanzelf wel 🙂

9 maanden geleden

Reactie op Tuttebel93

Ik zou het oefenen lekker loslaten en je verwachtingen bijstellen 😊. Ons z ...
Zo mee eens.

8 maanden geleden

Zou kunnen dat hij het nog eng vindt. Hier had hij het eerst als ie op z'n billen "viel" alsof hij bang was om te vallen. Nu gebeurt het dagelijks maar is het allemaal prima want hij weet dat hij het kan. Ik zou het lekker laten gaan en wachten tot hij er klaar voor is. Heb je een loopwagen?

8 maanden geleden

Reactie op iblrsoek

Zou kunnen dat hij het nog eng vindt. Hier had hij het eerst als ie op z'n ...
Ja met de loopwagen gaat het zonder enkele problemen, hij staat best lang stil zelfstandig als ik hem 2 ballen in handen geef, hij is dan ook zo ontzettend trots dat die dat dan kan, hij staat dan helemaal te grijnzen voor de spiegel, maar als het om stappen zetten gaat dan begint het krijsen weer opnieuw. Mijn dochter liep namelijk al op zijn leeftijd terwijl ze heel laat was met alles. En mijn zoontje was dan weer heel vroeg met alles waardoor ik ook had verwacht dat hij sneller zou lopen. Dat maakt de onzekerheid ook wel een beetje denk ik.