8 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Aan de manier van typen maak ik op dat je van België bent, klopt dat?
Zo ...
Ja klopt ik ben van België. Wij hebben ook wel een ziekenfonds die je een uitkering betaald tijdens de zwangerschapsrust. Ook bij ziekte is het bij ons zo dat de eerste 30 dagen nog betaald worden door je werkgever en erna ook door je ziekenfonds, dus wellicht grotendeels hetzelfde dan in Nederland denk ik
2 jaar geleden
Jeetje wat vervelend! En als je thuis zit mede vanwege stress dan vind ik het echt niet kunnen dat ze je steeds bellen!
Je ontslaan omdat je nu thuis zit lijkt me niet echt in het voordeel van je werkgever. Als je echt degene bent die het meeste weet en ze altijd tevreden over je waren dan zul je ook een goede kracht zijn in april.
Je ontslaan omdat je ziek of zwanger bent mag natuurlijk niet en lijkt me moeilijk voor je werkgever. Ze kunnen moeilijk zeggen dat je je werk niet goed doet terwijl je niet werkt. Ik ken de wetgeving in België niet maar hier in Zweden zou ik naar de vakbond gaan als ik ontslagen zou worden tijdens mijn verlof.
2 jaar geleden
Ontslaan omdat je ziek thuis zit mogen ze niet natuurlijk.
Maar je telkens lastigvallen terwijl je ziek thuis zit, is eigenlijk ook wel schandalig.
Dit bedrijf klinkt niet als een gezond bedrijf om te werken. Al voelt dit zo voor mij na het lezen van je berichtje.
Maar maak je niet te veel zorgen. Bedrijven mogen mensen tijdens ziekte en verlof niet ontslaan. Dit is zo in Nederland en lijkt me ook zo in België. Zorg vooral goed voor jezelf en je kindje
2 jaar geleden
Volgens mij heeft Belgie sinds dit jaar ook stengere regels mbt “right to disconnect”. Dus lekker die telefoon en alles uit! Zolang jij ook blijft reageren, zullen ze het blijven proberen. Het is jammer maar denk dat de actie vanuit jou moet komen door telefoon uit / berichten negeren / letterlijk zeggen dat je nu rust nodig hebt. (Gevalletje, geef ze een vinger, pakken hele hand)
Belangrijk blijft: ook in belgie is er een bescherming voor ontslag tijdens zwangerschap!!