19 Reacties
2 jaar geleden
Temperaturen + condoom in de riskante periode ;) is mijn plan. Ik gebruik die natural cycles app maar het vergt zóveel precisie en discipline (elke dag zelfde tijd, loggen als je ook maar íets anders hebt gedaan zodat datapunt behandelt wordt als een outlier (bijv wanneer je alcohol gedronken hebt, verkouden bent, slecht geslapen hebt)) dus ik vertrouw zeker niet blind op die temperatuur chart 🥹
2 jaar geleden
Een knipje bij m’n man 😂
Ik ben nu zwanger van de tweede en mochten we nog een wens voor een derde hebben: we hebben nog 18 embryo’s in de vriezer (IVF). Voor dit traject heb ik drie jaar al zoveel hormonen gebruikt (en daarvoor 15 jaar de pil) dat het nu zijn beurt is. Is overigens zijn idee hoor
2 jaar geleden
Wij hebben de temperatuur methode toegepast om zwanger te raken juist. En heb me er dus al best aardig in verdiept.
Nadat we dit kleintje hebben gaan we het gebruiken om niet zwanger te worden. Ik ben best secuur en ken nu de addertjes onder het gras. Maar hoop wel dat het toe te passen is met een newborn, want je moet bijvoorbeeld drie uur geslapen hebben aan 1 stuk en kan niet eerst opstaan als de baby huilt. Dus dit zal wel een bepaalde verantwoordelijkheid en verdeling tussen mijn partner en mij worden. Dus even handig in worden.
2 jaar geleden
Reactie op El707
Wij hebben de temperatuur methode toegepast om zwanger te raken juist. En h ...
Goed om te weten. We zullen het pas gaan gebruiken als ik een goede cyclus heb. De vorige keer duurde dat 7 maanden voor ik ongesteld werd. Dus dan slaapt de baby hopelijk langer dan 3 uur :)
2 jaar geleden
Reactie op margrietb
Goed om te weten. We zullen het pas gaan gebruiken als ik een goede cyclus ...
Ja onze eerste is van september ‘21 en eerste menstruatie was pas Koningsdag ‘22 dus vergelijkbaar met jouw 7 maanden.
De metingen zijn betrouwbaar vanaf de eerste menstruatie van minimaal drie dagen getrackt, maar in ons geval heeft de Daysy een maand geel aangegeven omdat ik hem binnen kreeg op dag 3 van 5 menstruatie en het zodoende niet als tellend kon invoeren. Was wel een goede om even te oefenen hoe het werkt en wat handig is, daar hebben we een maandje over gedaan nu en de tweede maand zwanger geraakt van onze tweede spruit to be.
Wel heb ik een lange cyclus en hadden we dus 14 dagen geel en werk aan de winkel of in geval van anticonceptie was het 14 dagen condoom geweest dan. Maar dat zou naar loop van tijd een korte periode geel/rood moeten worden als de cyclus bekend raakt verder. En dan af en toe een meting overslaan (2/3x per maand) door een glaasje teveel alcohol of een gebroken nacht moet het wel goed komen.
Ik ben fan dusver, maar wij hebben het altijd over nog een derde gehad dus al moet het als anticonceptie fout tzt dan moest het zo zijn. Dus durven er daardoor ook wel op te vertrouwen voor na #2.
2 jaar geleden
Ruim 10 jaar geleden begonnen met temperaturen. Een jaar of 7 geleden de sensiplan cursus gedaan. De afgelopen 4 jaar niet meer gemeten, want de overige signalen waren erg duidelijk. Na deze 4e zwangerschap gaat mijn man voor een knip, want ons gezin is compleet.
Grootste nadeel vonden wij het gebruik van condooms juist als de zin er was.
2 jaar geleden
Als je iets veiligs en zonder hormonen wilt is een koperspiraal ook een overweging. Kan 10 jaar blijven zitten en merk je vrijwel niets van.
2 jaar geleden
Reactie op P & W ❤️
Voor mij geen anticonceptie meer na deze zwangerschap 🙂 ons 2e kindje word ...
Ja hier ook, heb lang genoeg de pil geslikt waardoor ik echt niet altijd zo'n leuke vrouw was hihi. We hopen in januari onze 3e te krijgen en ik zeg tegen m'n man nu is het jou beurt haha.
2 jaar geleden
Reactie op P & W ❤️
Ja ideaal toch mannen schijnen er geen last van te hebben en ik had zelf we ...
Kleine nuance: 1 op de 20-50 mannen houdt dagelijks pijn na een sterilisatie. Maargoed dat is niks bij alle verzakkingen, blaasproblemen en andere ellende die vrouwen overhouden 😉
2 jaar geleden
Reactie op margrietb
Ik ben wat bang voor de bijwerkingen. En vervelend dat hij niet in combi me ...
Ik heb hier alleen goede ervaringen mee, geen last gehad van bijwerkingen. Gebruikte zelf wel de menstruatiecup, zou niet weten waarom dit niet samen zou kunnen.
2 jaar geleden
Ik heb na de eerste een spiraal gehad en na de tweede niks. Toen heb ik een app bijgehouden wanneer mijn menstruatie was en ovulatietesten. Met in ons achterhoofd; als het gebeurd, is het meer dan welkom 😄
Hierna is het klaar en neem ik denk ik weer een spiraal, totdat mijn man eraan toe is een vasectomie te ondergaan.