10 Reacties

2 jaar geleden

Er is al een topic over Asaflow, Ascal heet het in Nederland, en zo heet het topic ook. Kun je ook al wat ervaringen lezen :) Ik neem het ook sinds week 12 tot week 36 ivm goede doorstroming van de placenta. Heb een placentaloslating gehad met 24 weken vorig jaar.

2 jaar geleden

Ik moet deze zwangerschap ook asaflow nemen. Vorige zwangerschap op het einde zwangerschapscholestase gekregen. Gelukkig met een goed eind. Momenteel geen last van de medicatie. Enkel veel sneller hematomen en indien een wondje blijft dit langer bloeden. Blijkbaar in België iets die vaak wordt voorgeschreven bij problemen in de vorige zwangerschap. Denk dat ze wel vaker een bloedafname zullen doen om stolling na te zien

2 jaar geleden

Reactie op An-Sofie1992

Ik moet deze zwangerschap ook asaflow nemen. Vorige zwangerschap op het ein ...
Dag An-Sofie ( We hebben exact dezelfde naam btw 😇), Neem jij ook de 160mg? Ik vind dit precies zoveel 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Oostende

Er is al een topic over Asaflow, Ascal heet het in Nederland, en zo heet he ...
Oh, bedankt! Ik ben idd van België, en kende de Nederlandse naam niet 🙈 De medicatie is qua samenstelling de zelfde dus?

2 jaar geleden

Ik slik sinds week acht 2 bloedverdunners op een dag. Acetylsalicyszuur heet het. 80 mg p tabletje. Dit is mijn eerste zwangerschap en ben nu 17 wkn, maar omdat mijn zussen allemaal zwangerschapsvergiftiging hebben gehad zei de gynaecoloog dat de kans heel groot is dat ik het ook zal krijgen. Deze pilletjes doen niks met de baby maar “verzorgen” je placenta zei ze. Ben vanwege mn zussen ook sinds weeg 8 direct doorgestuurd naar het ziekenhuis en ben dus medisch.

2 jaar geleden

Reactie op Sterretjesmama3010

Oh, bedankt! Ik ben idd van België, en kende de Nederlandse naam niet 🙈 De ...
Yes, is gewoon aspirine eigenlijk :) Ik pak ook 160 mg, elke avond voor het slapengaan.

2 jaar geleden

Ik ben van NL en hier heet het Ascal idd. Ik neem dit vanaf 10 weken (moest tussen 8 en 12 weken beginnen). Wel andere dosering: 80mg. Ik neem dit omdat m’n zoon dysmatuur is geboren. Volgens mijn gynaecoloog/verloskundige wordt het ook in NL wel vaak voorgeschreven nav een vorige zwangerschap. Ik heb niet echt last van bijwerkingen. Alleen iets sneller een blauwe plek en een wondje blijft iets langer bloeden dan anders. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Sterretjesmama3010

Dag An-Sofie ( We hebben exact dezelfde naam btw 😇), Neem jij ook de 160mg ...
Haha hoe toevallig! Ja ik neem 2 maal 80. Er werd me gezegd dat ik dit best ‘s avonds neem. Mijn schoonmoeder is zelfstandige vroedvrouw en zegt dat dit in België tegenwoordig snel voorgeschreven wordt en dat ze hier geen problemen mee ziet. Ik ben zelf ben verpleegkundige en dien dit ook vaak toe aan m’n weliswaar oudere patiënten, maar ook bij hen zien we geen opmerkelijke opmerkingen, uitgezonderd die hematomen en langer nabloeden. Echter sommigen krijgen wat maaglast waarvoor er dan een maagbeschermer (pantomed) voorgeschreven word

2 jaar geleden

Ik heb last van maagzuur sinds een week. Verder heb ik volgens mij geen bijwerkingen.

2 jaar geleden

Reactie op An-Sofie1992

Haha hoe toevallig! Ja ik neem 2 maal 80. Er werd me gezegd dat ik dit best ...
Oh oké, dan neem ik hem best savonds idd 🙈 bedankt voor de geruststelling!