6 Reacties

2 jaar geleden

Kan je het stoeltje niet gewoon in de gordel vastzetten? Dat doen wij in de auto zonder isofix, maar weet niet of dit bij alle stoeltjes kan.

2 jaar geleden

hooi volgens mij kan je het niet achteraf in zetten maxi cosi zou je dus met de gordel kunnen gebruiken en misschien heb je hier wat aan https://www.anwb.nl/experts/auto/4/159/is-isofix-inbouwen-mogelijk

2 jaar geleden

Volgens mij is het wel mogelijk om achteraf een isofix beugel/aansluiting te laten plaatsen. Dat kon wel destijds bij m’n Ford Ka uit 2009. Anderzijds had ik toen toch een autostoel gekocht van 0-36 maanden die vast zit in de auto! Net zo praktisch. En in de auto van m’n man stond dan de maxi cosi + isofix base

2 jaar geleden

Je hebt voor maxi cosi’s ook een base die je vast kunt zetten met de gordel (Maxi cosi easybase 2). Of je dat ook bij andere babyschalen (de zitjes voor baby’s) hebt weet ik niet. Volgens mij kun je wel achteraf isofix laten installeren maar kost natuurlijk weer wat geld (ik zou dit niet zelf installeren). Wellicht is het handiger om de stoel te ruilen voor een die je vast kunt zetten met de gordel ipv isofix (hopelijk heeft de gever het bonnetje nog 🤞)

2 jaar geleden

Wij kunnen zowel onze stoel als base (cybex aton 5) vastzetten met de gordel.

2 jaar geleden

even bij je garage vragen of het mogelijk is om de Isofix alsnog in te bouwen. dit kon bij mijn auto een tijdje terug nog wel namelijk. kostte me ongeveer €35 en heb daar langer plezier van gehad