10 Reacties

25 dagen geleden

Heb je al een keer geprobeerd de avondhap tussen de middag te geven? Gewoon eens om te kijken hoe ze dan reageert.

25 dagen geleden

Reactie op suzanneog

Heb je al een keer geprobeerd de avondhap tussen de middag te geven? Gewoon ...
Dit wilde ik ook als advies geven. Avondeten ‘s middags geven en ‘s avonds de boterham! Wij zitten namelijk ook al een tijdje in deze fase en mijn dochter eet op het kdv smiddags warm en ‘s avonds brood en daar eet ze altijd zoooo goed warm eten 🙈 heb het thuis ook weleens geprobeerd en het werkt hier echt! Succes ❤️

25 dagen geleden

Thanks allebei, ik ga het eens proberen!

25 dagen geleden

Oh ja en wat ik nog wilde zeggen.. ik krijg wel eens te horen dat ik mijn dochter dan geen ander eten mag geven als ze haar avondeten niet eet maar ik vind het op deze leeftijd belangrijker dat ze wat binnen krijgt, wat dit dan ook is (boterham, fruit of yoghurt) als avondeten ipv dat ze niks eet en zeker omdat deze fase hier ook al een tijdje duurt.. voor mijn gevoel snapt ze echt nog niet dat ze me kan ‘bespelen’ hierin. 🙈 dus als jouw gevoel zegt dat je gewoon in deze fase wat anders moet geven, moet je dat zeker doen!

25 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Oh ja en wat ik nog wilde zeggen.. ik krijg wel eens te horen dat ik mijn d ...
Dat heb ik dus ook, ik wil niet dat ze niks binnen krijgt. Dus we blijven van alles proberen maar als ze krijst en echt niks eet, dan ga ik toch weer overstag met wat kwark of fruit. Lastig!

25 dagen geleden

Reactie op Fgas

Dat heb ik dus ook, ik wil niet dat ze niks binnen krijgt. Dus we blijven v ...
Maar dan moet je haar dat gewoon geven hoor ❤️ het is op deze leeftijd belangrijk dat ze iig wat binnen krijgen, vind ik dan! Het zijn echt fases denk ik. Als hele kleine baby van 4 maanden at ze hier zo goed, nooit gekokhalst bij een nieuwe smaak, alles ging er zo goed in. Nu ineens zijn we in deze fase, en ik hoor van vriendinnen met oudere kids dat ze leven op gebakken aard en kip snitzels want dat is het enige wat ze willen 🤷🏻‍♀️ het zal op en af gaan denk ik. Als je ze straks uit kunt leggen dat ze gewoon niks anders krijgen, dan is het prima denk ik, maar daar zijn ze nu nog zo klein voor 😘

18 dagen geleden

Hoe gaat het nu bij je? Wij hebben dit nu sinds een week en ik wil ook smiddags warm eten gaan proberen

18 dagen geleden

Het gaat op en af. Ene dag eet ze het wel, andere dag is het drama. Omdat we nu op vakantie zijn laat ik het echt even gaan. Als ze een lepel kwark over haar eten krijgt, eet ze het wel (?), dus dat is nu even wat het is.

16 dagen geleden

Heel herkenbaar. Warm eten is drama. De rest wil ze wel. Morgen tussen de middag ook proberen, wellicht helpt dat!

16 dagen geleden

Hier lijk ik een hack te hebben gevonden. Groenten uit een knijpzakje. Daardoor lijkt het op fruit. Ik ben begonnen met wortel, zoete aardappel en pompoen. Dus een zoete variant. Nu sinds 2 dagen is het wat groener en minder zoet, en ze eet het 🙏🏼. Ik weet niet of ze in NL ook knijpzakjes hebben die je kunt opwarmen in de magnetron, maar hier op vakantie hebben ze die. Normaal maak ik zelf het eten dus ik hoop wel dat ze dat weer accepteert als we thuis zijn, maar voor nu ben ik opgelucht dat er wat groenten in gaan.