34 Reacties
2 jaar geleden
150 ml per kilogram lichaamsgewicht is het ongeveer en dat verdelen over aantal voedingen
2 jaar geleden
Reactie op LISAAA95
Ja alleen dan kom ik dus op 120cc uit.. dan heeft ze nog veel honger steeds ...
Je mag tussen 150 ml en 180 ml zitten bij deze berekening. Zelfs 200 wordt nog toegestaan. Toevallig gisteren bij de KA gevraagd! Hier drinkt ze nog steeds 90 + 3 schepjes. Ook net zes weken.
2 jaar geleden
Ik ben sinds vandaag over op overdag de fles, en dan sochtends 2x nog borstvoeding zolang dat gaat (productie niet voldoende voor de hele dag) maar moet dan 5x 60cc dus totaal 300ccz
Ze is 4 weken en weegt 3755 gram.
Hoe bereken ik dan ookalweer hoeveel ze nodig heeft. Zit ik dan met die 5x60 cc wel op “genoeg”
2 jaar geleden
Onze zoon is vandaag 6 weken. Tot afgelopen weekend kreeg hij 90+3. Nu krijgt hij 120+4, maar komt soms na 2 uur weer en dan maak ik 30+1 bij. De ene dag heeft hij 6 flessen, de andere dag 7. Ik kijk volledig naar zijn behoefte.
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Ja dus dan zit ik op te weinig met die 300cc toch? 3,7 x 150 = 555
Maar ic ...
Het is ook maar een richtlijn, zolang ze haar curve goed volgt, zou ik niet te ongerust zijn. Ik kan me er ook in opjagen. Dochter krijgt kv, weegt ongeveer 3,700 en drinkt telkens maar 90 cc en met een beetje geluk ‘s morgens 120 cc. Ze zit ook echt helemaal onderaan de curve dus elk extraatje maakt me blij. Anderzijds denk ik: we kunnen ook geen trechter nemen en het er in gieten, toch? 😂
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Ja ze zit dus flink onder die curve daarom gingen we twijfelen of mn produc ...
onze kinderarts kijkt niet perse naar de curve waardes maar naar zijn eigen groei lijn. zolang die niet ineens omkiepert of explodeert is het goed. zoontje is nu 4w/3,4 kg en drinkt 8x 60/65 cc en daarnaast nog meerdere keren per dag spugen en dunne luiers. Maar hij zit nog in de groei, ondanks dat hij volgens de richtlijn de ruimte niet heeft voor spugen en veel poep. ook laat hij nog dagelijks voeding staan. daarom nog steeds 8 flessen ook... De richtlijn is een richtlijn zegt ook de ka. sommige groeien op 140x gewicht ook, andere niet met 160x gewicht..... zolang je kindje tevreden is en groei lijn goed is zou ik me niet te blind op curves en bijbehorende waarden...
2 jaar geleden
Hi lisa,
Niet te druk om maken en je kindje volgen. Onze dochter zat destijds ook veel sneller op grotere flessen dan onze zoon nu zit. Als je nutrilon gebruikt kan je ook even op de verpakking kijken daar staat op hoeveel voedingen en welke hoeveelheid een kindje per dag nodig heeft. Weet zo 1, 2, 3 uit mn hoofd niet precies maar ook dat zijn gemiddelden en zitten wij met onze zoon ook boven.
Die rekensom van het cb is echt niet altijd passend. Dat is leuk de eerste 2 weken ofzo als ze uberhaupt aan t wennen zijn. Daarna geven de het echt zelf wel aan wat ze nodig hebben.