53 Reacties

2 jaar geleden

Nooit zal ik m'n baby alleen laten, stel er gebeurt wat, vergeef je het jezelf nooit..

2 jaar geleden

Nee. De school van de oudste is op 5 min loopafstand en ik ben vaak ook met 15 a 20 min terug. Als hij slaapt haal ik hem zo rustig mogelijk uit bed en dan slaapt hij vaak in de kinderwagen verder. Maar alleen laten doe ik absoluut niet 🙈

2 jaar geleden

Ik zou dat niet doen. Op zich kan het weinig kwaad he, je baby kan nergens heen. Maar stel je maar eens voor dat je onderweg iets aan de hand krijgt, en niemand weet dat je baby alleen thuis is…

2 jaar geleden

Als ik zie dat mn baby slaperig begint te worden vlak voor ik mn peuter moet weg brengen leg ik der altijd in de kinderwagen ipv der bed of de box. Weet dat het eigenlijk niet mag maar ik ben er de hele tijd bij. Tuurlijk gebeurd t ook wel eens dat ze ineens langer in bed slaapt en ik weg moet maar dan probeer ik haar zo voorzichtig mogelijk in de kinderwagen te leggen. Ik zou t echt niet aan durven om mn baby alleen thuis te laten. Als er wat gebeurd vergeef ik mezelf dat nooit

2 jaar geleden

Ik laat m'n baby nog niet alleen als ik naar de schuur ga 😅🫣 (schuur zit niet bij het huis, dan moet ik 50m bij huis weg ongeveer) Als hij slaapt krijgt ie geen jas, maar 2 dekens als ik z'n grote broers haal of breng. (Of waar dan ook heen ga) En hij slaapt gewoon verder. Als hij nog slaapt als ik thuis kom, laat ik m in de kinderwagen liggen

2 jaar geleden

Dat zou ik echt nooit doen, stel er breekt brand uit…

2 jaar geleden

Ik zou nooit mn baby alleen laten. Als ik mijn oudste moet wegbrengen, gaat de baby altijd mee..

2 jaar geleden

Reactie op quincybeentjes

Als ik zie dat mn baby slaperig begint te worden vlak voor ik mn peuter moe ...
Mijn baby slaapt bijna nooit in z'n bed, overdag bijna altijd in de kinderwagen 🤷🏽‍♀️. Het is jouw kind, jouw keuze mama 😘 Als je t maar veilig doet toch 🫶🏽

2 jaar geleden

Nee nooit. Mijn schoonmoeder heeft dat vroeger gedaan tot mijn zwager ineens bij thuiskomst buiten op straat stond te huilen. Toen nooit meer. Pas toen kwam t besef welke gevaren er allemaal zijn. Ik zou niet kunnen verkroppen als er iets met mijn kind (of ander kind waar ik op dat moment verantwoordelijkheid voor draag) zou gebeuren. Desnoods dan maar even huilen in wagen of auto. Heb ook wel eens dat baby fles wilt als de oudste van opvang moet halen. Dan moet de baby toch echt even wachten, daar krijgt hij niks van.

2 jaar geleden

Zelf heb ik geen twee kindjes dus vind het lastig aangeven wat ik zou doen. Mijn moeder deed dit vroeger wel vaak met mijn zusje. Zij was heel lastig in slaap te krijgen dus als ik naar school moest liet ze haar liggen en gaf ze de buurvrouw een seintje als ze weg ging en als ze terug kwam. Zo zou iemand altijd weten dat ze daar was ook als er iets zou gebeuren.

2 jaar geleden

Nee dat doe ik echt nooit! Terwijl de school van de oudsten nog geen 3 minuten lopen is en ik dus zo terug ben. Voelt gewoon heel verkeerd en tegennatuurlijk voor mij.

2 jaar geleden

Nee ik doe de baby in de kinderwagen. Terug als ze slaapt laat ik dr liggen totdat ze wakker is

2 jaar geleden

Gezien alle reacties hier ben ik blijkbaar de uitzondering.. Ik laat ons zoontje soms wel even alleen thuis als ik snel de hond aan het einde van de straat uitlaat. Er staat dan echter wel een camera op hem gericht. Ik luister dan mee via mijn oortjes of hij wakker wordt en ik krijg een melding op mijn telefoon bij beweging.

2 jaar geleden

Ik zou het niet doen.. stel er is ineens brand thuis. Of jij krijgt onderweg een ongeluk en wordt met spoed naar t ziekenhuis gebracht. Of z'n dekentje komt over z'n hoofd heen. Zijn misschien allemaal negatieve gedachtes maar ik zou geen risico nemen daarmee..

2 jaar geleden

Ik heb het ook wel gedaan en ik ken om me heen best veel mensen die het ook doen. Wat veiligheidsmaatregelen nemen, zoals geen wasmachine of wasdroger aan, zorgen dat de buren een sleutel hebben, inlichten dat je even heen en weer gaat. Ook heb ik wel gehoord dat een moeder dan een briefje in haar zak/portemonnee deed dat er een baby thuis ligt te slapen, stel er gebeurt wat met moeder onderweg. Als het niet goed voelt voor je, dan niet doen.

2 jaar geleden

Reactie op Dapphiee

Gezien alle reacties hier ben ik blijkbaar de uitzondering.. Ik laat ons z ...
Aan het einde van de straat is anders helemaal ergens anders zijn. Gisteren was het lekker weer en de oudste 2 wouden buiten voor de deur op het grasveldje spelen (jongste is nog maar 3 dus ik wil er wel graag bij zijn). Dan neem ik de babyfoon mee en ga ik voor de deur zitten. Zo af en toe duw ik de jongste op schommel dan moet ik iets van 10m lopen maar dan kan ik het alsnog via de babyfoon horen. En je bent praktisch naast je huis.

2 jaar geleden

Ik leg de baby dan al bij het slapen gaan in de kinderwagen zodat ik haar gewoon mee kan nemen. Ik zie overigens niet in waarom slapen in de kinderwagen ‘niet zou mogen’. Het is gewoon een bedje/wiegje op wielen.

2 jaar geleden

Reactie op Flower-power

Ik leg de baby dan al bij het slapen gaan in de kinderwagen zodat ik haar g ...
Ze raden het af omdat de zijkanten dicht zijn

2 jaar geleden

Hier slaapt hij beneden de hele dag in de kinderwagen en zou ‘m daar in leggen of in de draagzak meenemen. Als ik de oudste ga ophalen van de opvang gaat hij mee in de maxicosi. Soms zet ik m over of plaats ik m erin voordat we weggaan. Hij slaapt dan vaak gewoon verder. Wat we wel eens doen is ‘s avonds een drankje bij de buren en dan laten we ze wel eens alleen thuis met een telefoon op speaker. Als er wat is, zijn we er zo plus we hebben dan zicht op ons huis!

2 jaar geleden

Reactie op Rozarie

Ik heb het ook wel gedaan en ik ken om me heen best veel mensen die het ook ...
Goeie tips, ik ga er nog eens over nadenken.