25 Reacties
één maand geleden
Ik zou de HAP bellen en het even met hun overleggen.
Hier zeggen ze altijd dat ze met kleine kindjes liever hebben dat je 20 keer voor niks belt dan dst je niet belt en er wel wat is.
Hier had ze laatst ook ineens een paar dagen af en aan koorts en toen mocht ik ook gewoon langskomen.
Dag nadat de koorts weg was ineens onder de vlekjes dus bleek 6e ziekte te zijn
één maand geleden
Reactie op Yikes
*weet niet waar je woont, en of dat per HAP wisselend is, maar dit is de HA ...
Ook in Noord-Holland, de dichtstbijzijnde HAP hier is Hoorn. We gaan inderdaad maar even bellen zo voor overleg.
Ze zit ook vaak aan haar oortjes, ik dacht door doorkomende tandjes maar misschien moeten haar oortjes ook even nagekeken worden.
één maand geleden
Reactie op Bobbienon
Ook in Noord-Holland, de dichtstbijzijnde HAP hier is Hoorn. We gaan inderd ...
Dat is ook gewoon van HKN toch? Denk dat die allemaal wel een beetje dezelfde instelling hebben.
Zou het even bespreken met ze, en dan ook vermelden over de oortjes!
Hier zit ze door de tandjes (boven komen er nu 4 tegelijk volgens mij) ook steeds aan de oren, maar ze heeft geen koorts
één maand geleden
Ik denk dat het toch een virus is wat heerst. Mijn zoontje vorige week ook 7 dagen koorts gehad (ondanks continu paracetamol) met vreselijke nachten hierbij, veel hoesten, heel snotterig, niet eten en drinken en heel huilerig. We zijn 2x bij de huisarts geweest en uiteindelijk bij blijvende koorts zouden we met antibiotica beginnen, maar vanaf dat moment is de koorts weg gegaan en is hij nu weer helemaal vrolijk. Zonder antibiotica gehad te hebben dus. Ik ben zelf dokter maar begon me uiteindelijk echt zorgen te maken omdat het zo lang duurde.... ik zou je kindje bij blijvende koorts zeker even na laten kijken door de huisarts.
één maand geleden
Het lijkt erop dat er echt van alles heerst. Wij hebben 9 maanden lang alles kunnen uitzingen tot 1,5 maand geleden. Toen kreeg ik griep, vervolgens m’n man en de kleine ook. Vervolgens de kleine buikgriep, wij volgende ook.. Nu sinds vorige week zaterdag, dus 1,5 week heeft ons kleine mannetje ook koorts. Soms een dag niet en in de avond meestal wel. Hij hoestte ook behoorlijk, veel huilen. Naar de hap geweest. Daar doet die alsof er niks aan de hand is. Ook z’n oren gecheckt.. niks te zien. Behalve wat gereutel bij z’n ademhaling. ‘Virusje’ maar het duurt nu zo lang allemaal. 😩
Ook denk ik dat er tandjes aan zitten te komen, want hij heeft a die buikgriep nog steeds geen normale ontlasting en is gewoon enorm huilerig, wil alleen maar knijpfruitjes of drinken/yoghurt uit een rietje.
Stom hè die zorgen. 🥺
één maand geleden
Hier ook vanaf zaterdag koorts, paar x boven de 40 graden en blijft hangen bij de 39 graden. Ze blijkt flinke dubbele oorontsteking te hebben. Zit nu aan de antibiotica (en uiteraard zetpillen) maar koorts blijft helaas hangen en ze blijft suf! Er heerst volgens mij wel aardig was zo.. ik zou bellen en overleggen.. ik denk altijd maar: ik bel liever en dat ze zeggen dat het niet nodig is, dan dat ik niet bel en er wel iets aan de hand is!
één maand geleden
Hier ook vanaf afgelopen vrijdag koorts gehad, flink ook tussen de 39.0 en 39.8. Uiteindelijk zondag en maandag een koortsstuip gehad. Doodeng. Ik zou morgen de huisarts even bellen, wij waren er maandag en dat was echt prima na zo'n weekend met koorts zei hij
één maand geleden
Thanks voor de reacties❤️ het is wel duidelijk dat er ook wel wat heerst. Gister de hap gebeld en die zagen geen reden tot langskomen zolang ze niet suf is, goed drinkt en plast. Vanmorgen ook nog even de huisarts gebeld en die zei hetzelfde. Ze had vanmorgen verhoging nog en nu weer koorts vrij. Hopelijk blijft dat zo🙏🩷
één maand geleden
Reactie op Bobbienon
Oooo noo, dat lijkt me zo ontzettend eng, een koortsstuip 🥺🥺 hoe gaat het ...
Jaa het was doodeng! Ze heeft het 2x gehad en nu hebben we een medicijn om haar uit de stuip te halen als ze het weer krijgt. Ze is nu gelukkig weer helemaal zichzelf, alleen bij ons zit de schrik er nog wel goed in!
één maand geleden
Reactie op Ann9319
Ai dat klinkt heel naar. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Hoe gaat dat e ...
Ja we zijn echt geschrokken. Gelukkig heb ik er wel ervaring mee vanuit m'n werk, maar bij je kind is het toch anders! Ze zat in de kinderstoel en werd ineens als een plank zo stijf en ging toen schokken met haar armen. Het was wel vrij snel weer over. We hebben de HAP gebeld en mochten direct komen. Nu hebben we medicatie gelukkig, dat geeft al een iets beter gevoel
één maand geleden
Reactie op Anoukenbaby
Jaa het was doodeng! Ze heeft het 2x gehad en nu hebben we een medicijn om ...
Ahh jakkes!! Dat lijkt me ook echt vreselijk
Ik weet van mn zus dat mn neefje het ook had, die hebben de ambulance gebeld toen geloof ik zo heftig was het
Snap dat de schrik er goed in zit, hopelijk blijft het hierbij!
één maand geleden
Reactie op Yikes
Ahh jakkes!! Dat lijkt me ook echt vreselijk
Ik weet van mn zus dat mn nee ...
Ja ik geloof dat we dat ook beter hadden kunnen doen, nouja. Voor de volgende keer!
één maand geleden
Nou hier helaas ook geen goed nieuws, toch longontsteking te pakken en een oorontsteking. Wist wel dat ik naar m’n moeder intuïtie moest luisteren.. Nu snel op de AB en duimen dat het snel beter gaat. 🥺