20 Reacties

19 dagen geleden

Ik volg graag! Ons meisje gaat 22 April wennen en vind het zo spannend! Ze is nu al wel een paar keer bij haar oma geweest, zodat ze daar niet ook nog hoeft te wennen, maar daar krijst ze alles bij elkaar 馃槩 Ik oefen wel steeds met zelf in slaap vallen, omdat ik verwacht dat ze daar op de opvang geen tijd voor hebben? En verder praktisch gewoon alles gelabeld met haar naam.

19 dagen geleden

Mijn kindje is afgelopen dinsdag voor het eerst geweest. Ik vond het moeilijk maar ik was meteen gerustgesteld na de foto update. Ze heeft het daar zo leuk! Ik moet zeggen dat ik het ook echt heerlijk vind om weer 2 dagen te werken馃き

19 dagen geleden

Ons mannetje gaat nu sinds 2 weken na de opvang.. wij hebben niet echt wat gedaan qua voorbereiding.. een wen ochtend mocht maar niet gedaan.. de eerste dag was ik nog vrij maar kon mijn vriend vast oefenen hoe het zou zijn met weg brengen etc. En ik heb hem heel iets eerder opgehaald. Maar als je dag werkt is het heerlijk om weer thuis te komen

19 dagen geleden

Ons meisje gaat ook sinds twee weken naar de opvang. Zelf begin ik maandag weer met werken en deze twee weken waren even lkkr voor mijzelf. De eerste dagen hebben wij haar iets eerder opgehaald van de opvang, voor vijf uur. Komende week zal het rond vijf uur/half zes zijn. Wij hebben twee wenochtenden gehad en ze gaat nu drie hele dagen. Ze heeft het erg naar haar zin en is heel blij daar. Ook slaapt en drinkt ze daar beter dan thuis 馃槀 Het eerste vingerverf kunstwerk is ook al gemaakt hahaha

19 dagen geleden

De onze is ook aan het wennen, ik zit nog in ziektewet ivm psychische klachten na heftige bevalling . Hoop na de mei vakantie weer wat te gaan doen. Lichamelijke gaat steeds beter ivm keizersnede. Vind het heel moeilijk om weg te brengen maar krijg steeds foto s . Maar dan kan mama ook naar de psycholoog. En is hij straks gewent

19 dagen geleden

Misschien beetje beginnen met zelf in slaap proberen te vallen, want op het kinderdagverblijf is niet altijd tijd om een kindje in slaap te wiegen, in bedje laten slapen Ipv alleen in de kinderwagen/draagzak. Maar dit loopt vaak allemaal wel los en ook de kinderen die dit nog niet doen leren dit na een tijdje 馃挏

19 dagen geleden

Oh ja, en fijn als ze goed uit een flesje drinken. Wij krijgen vaak kinderen die nog nooit uit een flesje hebben gedronken 馃檲

19 dagen geleden

Wij zijn gewoon gegaan. Hij heeft de dagen opgebouwd qua wennen. Ging hartstikke goed en mijn zoontje vindt het allemaal erg leuk. 馃榾

18 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Oh ja, en fijn als ze goed uit een flesje drinken. Wij krijgen vaak kindere ...
Onze dochter heeft nooit borstvoeding gehad, maar is echt een miepkont met d'r flesje馃槄. Wat doen jullie in zo'n geval op de opvang? Ze drinkt echt mini beetjes soms en wil dan steeds opnieuw drinken, kan me voorstellen dat een KDV daar niet echt op zit te wachten...

18 dagen geleden

Reactie op Anoukenbaby

Onze dochter heeft nooit borstvoeding gehad, maar is echt een miepkont met ...
Het is fijn als kindjes al wat beter uit een flesje drinken, maar als hier thuis mee aan de slag is gegaan en ze doen dit nog steeds niet kunnen jullie hier natuurlijk ook weinig aan doen! Bij ons word er dan wel zo gepuzzeld dat we de tijd nemen om met jouw dochter te gaan zitten, en soms maken we dan wel een plan van aanpak met ouders en blijven goed in gesprek over wat we kunnen proberen om het zo goed mogelijk te laten verlopen 馃槝 kijk, tijd is altijd een lastig als je zo veel kids hebt maar ik geloof echt dat ze er alles aan doen om jouw dochter voldoende binnen te laten krijgen! Ik heb ook vaak kindjes gehad die bijv echt alleen uit de borst dronken, dan is het toch echt elke keer weer proberen en dingen bedenken om het te laten slagen 馃挌

18 dagen geleden

Reactie op Anoukenbaby

Ik volg graag! Ons meisje gaat 22 April wennen en vind het zo spannend! Ze ...
Ja, dat slapen vind ook nog wat. We gaan naar een gastouder, maar ik kan me idd voorstellen, dat er geen tijd is om elk kindje in slaap te wiegen...

18 dagen geleden

Reactie op Anoukenbaby

Ik volg graag! Ons meisje gaat 22 April wennen en vind het zo spannend! Ze ...
Ik weet niet goed hoe het op andere kinderdagverblijven gaat maar waar ik werk zal er zeker op het begin gewiegd worden, en zo veel mogelijk het ritme van thuis aan gehouden worden :) een kindje went sneller dan je denkt (weet ik uit ervaring) en op het begin zal er vooral gekeken worden hoe het kindje zo goed mogelijk kan wennen (soms nemen ouders de draagzak mee of kinderwagen waar ze in kunnen slapen) is het ideaal voor ons als leidsters? Nee zeker niet maar het is voor zo鈥檔 kleintje ontzettend wennen en daar zijn we ons allemaal van bewust 馃挌

18 dagen geleden

Reactie op Anoukenbaby

Ik volg graag! Ons meisje gaat 22 April wennen en vind het zo spannend! Ze ...
Vaak word er na een tijdje ge毛valueerd met ouders hoe het gaat, of wij nog tips hebben om het kindje uiteindelijk zelf in slaap te laten vallen! En ik zeg altijd maar zo; hoe ouder ze worden hoe makkelijker dit gaat 馃挏

18 dagen geleden

Zoontje gaat sinds 2 weken en doet het prima, drinkt z鈥檔 flesjes goed (moedermelk), slaapt volgens mij prima, enz. Hij heeft een we ochtend gehad en

18 dagen geleden

Reactie op saskiat91

Zoontje gaat sinds 2 weken en doet het prima, drinkt z鈥檔 flesjes goed (moed ...
Wenochtend gehad en gaat nu een dag met z鈥檔 broer samen. Onze eerste zoon gaat al ruim twee jaar met plezier naar de gastouder en beide zonder al teveel voorbereidingen. Gaat het niet, dan kunnen we ze beiden vaak wel ophalen.

11 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Het is fijn als kindjes al wat beter uit een flesje drinken, maar als hier ...
Pff ik hoop het maar! Heb haar net voor het eerst weggebracht. Ze was aan het huilen, krijsen, spartelen, hield m'n vinger echt super strak vast. Hoop echt zo dat ik straks lees dat ze het fijn heeft...

11 dagen geleden

Reactie op Anoukenbaby

Pff ik hoop het maar! Heb haar net voor het eerst weggebracht. Ze was aan h ...
Het zal op het begin voor de meeste baby鈥檛jes even wennen zijn! Zo veel bij hun mama geweest, die geur herkennen ze, de stem herkennen ze, en de geluiden van thuis (vaak veel rustiger dan op het kdv) maar na een tijdje ga je hier snel verbetering in zien, ook vaak omdat ze wennen maar ook omdat ze ouder worden 馃挏

11 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Het zal op het begin voor de meeste baby鈥檛jes even wennen zijn! Zo veel bij ...
Jaa het was dus uiteindelijk super goed gegaan! Wel slecht gedronken, maarja, dat doet ze nou eenmaal en ze had ook 2 uur geslapen馃ぃ

10 dagen geleden

Ik heb mn dochter net voor het eerst weggebracht. Eerst wat wenuurtjes, kan niet wachten tot ik haar weer kan ophalen haha. Traantje weggepinkt in de auto 馃ス ik hoop dat ze het naar haar zin heeft/krijgt daar.

10 dagen geleden

Mijn zoontje had vandaag zijn eerste wendag. Nou hij heeft heerlijk geslapen (10 min nadat wij weg waren lag meneer in coma), fotoshoot gehad haha en goed gegeten. Geeft mama weer een fijn gevoel 馃┑ vooral ik moet er aan wennen haha