17 Reacties

één maand geleden

Hoihoi! Onze dochter is ook nog geen fan, krijgt ook volledig borstvoeding. Had ergens gelezen dat borstvoeding kindjes wel vaker wat later zijn met hapjes

één maand geleden

Hier precies hetzelfde!

één maand geleden

Reactie op samantha1308

Hoihoi! Onze dochter is ook nog geen fan, krijgt ook volledig borstvoeding ...
Aha, dat wist ik niet! Verklaard een hoop. Ik ben benieuwd wanneer het hier echt in de smaak valt

één maand geleden

Reactie op Jilke Eenink

Hier precies hetzelfde!
Gelukkig toch herkenbaar dus. Soms zie ik al eetschema's voorbij komen met brood etc. Dus ik dacht even, het gaat hier wel heel traag haha

één maand geleden

Als ik merk dat mijn zoontje het niet zo heel lekker vind doe ik er wat borstvoeding bij, hier helpt dat wel een beetje

één maand geleden

Bij mijn zoontje van 6.5 maand gaat het nu langzaam wat beter, maar hij is er ook echt geen fan van. Zelfs even helemaal gestopt geweest met hapjes omdat hij maar bleef kokhalzen/spugen. Vooral niks forceren en het tempo van je kindje volgen. Ons zoontje tjerk krijgt nu nog steeds de oefenhapjes en dat gaat enigszins, maar ik krijg er max 20 gr aan voeding in. Verder drinkt ie liever z'n fles.

één maand geleden

Mijn dochter (6,5 maand) begint nu ook pas echt wat meer te eten merk ik, misschien (als je dat wilt en fijn bij voelt) Rapley proberen? Sommige kids houden nou eenmaal niet van gepureerd eten! Ik bied een combinatie aan, en zo probeer ik haar elke dag kennis te laten maken met nieuwe dingen :) ik zie ook dat je borstvoeding geeft, dit is volgens mij tot 1 jaar gewoon de belangrijkste voeding. Bij mijn dochter zat CB er ook dicht boven op omdat ze te licht zou zijn en moest haar met 5,5 maand maar aardappel en pasta aan gaan bieden.. we doen het gewoon op onze eigen manier 🩵 sommige kids geven aan vanaf 4 maanden al meer te willen, dat is ook prima maar denk dat rustig opbouwen ook prima is! En hoe rustig dat is bepaald je zelf denk ik! Zolang hij goed groeit, vrolijk is en slaapt is het vast goed 😘

één maand geleden

Herkenbaar hoor, hier gaat er ook niet veel naar binnen met 7 maanden. 😅 ik forceer ook maar niks , komt vanzelf denk ik dan maar. Over een tijdje willen ze vast geen fles of bv meer 😉. 1 ijsblokje (10 gram) gaat nog wel en dan houdt het op hier haha.

één maand geleden

Hier ook nog geen succes hoor. Ik geef volledig fles voeding. Drinken gaat heel goed, hapjes duwt hij er gelijk weer uit. Super lastig want het advies is om vroeg met allergenen te beginnen bij kindjes met verhoogd risico op allergieeen. Maarja hij eet het niet op.

één maand geleden

Ook onze tweede is geen fan haha! Bij eerste heel onzeker gemaakt door cb, was zelfs bang dat we naar een diëtist moesten. Gepureerde hapjes at hij amper. Rapley en dan banaan ging nog wel. Verder niks. Maar toen hij een werd ging hij opeens brood eten en heeeel langzaam is dit uitgebreid met aardbeien, meloen, toen pasta met saus. Hij is nu twee en eet als een bootwerker. Lust bijna alles. Ik zou me nu dus nog geen zorgen maken om je kind. Bij ons kwam het met nr 1 goed, dus ik volg nr2 hier ook rustig en dwing hem niet.

één maand geleden

Ik geef ook nog volledig borstvoeding en wij zijn met 6 maanden begonnen met gepureerde groenten geven. Maak het hapje zelf aan met moedermelk en dan in ijsblokjes in de vriezer. Ze eet per keer een ijsblokje en vind het wel erg lekker! Word zelf wat onzeker van de brood verhalen, dus fijn om te lezen dat meer mensen hier nog niet zo ver zijn. Wij doen hier gewoon rustig aan!

één maand geleden

Onze dochter vertikt het om groentes te eten sinds ze fruit krijgt. Ik denk dan maar...dan maar 2x fruit ipv het vechten om die groentes...dat komt wel! En ook echt maar paar hapjes...meer wilt ze niet. Houd haar kaken dan ook stijf op elkaar. 6.5 maand en 5 flesse nog op een dag en 1 daarvan is snachts

één maand geleden

Dit herken ik zeker helaas. M’n dochtertje is nu 7 maanden en heeft volgens mij nog nooit een hapje doorgeslikt. Ze spuugt alles uit, wat geen flesvoeding is. Fruit, groente, brood maakt niet uit.

één maand geleden

Reactie op JoelleDV

Hier ook nog geen succes hoor. Ik geef volledig fles voeding. Drinken gaat ...
Lastig hé. Toevallig is mijn zoontje denk ik ook gevoeliger voor allergieën. Probeer jij dan nu al pindakaas etc te geven?

één maand geleden

Hier ook drama. Vandaag 6mnd, lijkt het allemaal wel interessant en lekker te vinden maar slikken, ho maar. Alsof ze niet snapt hoe het moet. Achja. We laten haar nog maar ff aanklooien, lekker proeven. Komt vanzelf wel tzt.

één maand geleden

Reactie op didi1995

Lastig hé. Toevallig is mijn zoontje denk ik ook gevoeliger voor allergieën ...
Ja echt lastig. Ik probeer wel pindakaas en ei te geven. Maar hij eet het niet echt op, dus hopelijk helpen alle (kleine) beetjes

één maand geleden

Ik ben nu aan het overschakelen naar flesvoeding sinds 1 week. Mijn dochter is 6,5maand en de hapjes zijn ook rampzalig. Ze zuigt wel graag aan stukjes rijp fruit zoals banaan en nectarines en ook zuigen aan brood. Maar voor de rest blijft niets binnen van pureetjes. Gisteren voor de eerste keer wat meer succes. Ze at 4lepels omdat wij ook iets aten op hetzelfde moment. Mss helpt dat, ik test het vandaag nog eens!