28 Reacties

17 dagen geleden

Een mutsje zou ik echt niet op gaan doen op deze leeftijd. Is het niet gewoon iets anders? Hier word ze ook (bijna 11 maanden) de afgelopen 2 avonden/nachten steeds wakker, ze heeft het overdag ook zo druk met alle dingen die ze ineens ontdekt, ik denk dat dat het hier meer is

17 dagen geleden

Reactie op Yikes

Een mutsje zou ik echt niet op gaan doen op deze leeftijd. Is het niet ge ...
Bedankt voor de tip van het mutsje. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het is. Dit is pas 3 nachten en nu vanavond. Hij sliep heerlijk door en voelde niet koud aan. Vorige week was hij ziek en toen hij aan de beterende hand was begon dit. Hij voelt ook echt koud. Dit heeft hij eerder nooit gehad. Denk eerlijk gezegd niet dat dit het verwerken van de dag is. Maar weet het ook niet zeker. Begrijp even niet hoe dit kan en wat ik er nog aan kan doen.

17 dagen geleden

Dit heeft die van ons ook even gehad en was toen uiteindelijk toch honger…. Terwijl overdag ook gewoon goed en zoals normaal werd gegeten. Klein flesje van 90ml ofzo en sliep zo weer door. Na een paar nachten was het weer voorbij. Sprongetje en dus tijdelijk extra honger geweest?

17 dagen geleden

Heeft hij het niet koud van een natte volle luier? Gebeurd hier nog wel eens. En anders dikkere pyjama aandoen of extra laagje..

17 dagen geleden

Reactie op Sanneke44

Bedankt voor de tip van het mutsje. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat h ...
Ja ik ben bang dat, omdat ze natuurlijk echt wel bewegen nu in bed, dat mutsje dan dus over het gezichte komt ofzo. Kan je contact opnemen met het consultatiebureau? Misschien hebben die tips? Is het nog een idee voor je om bijvoorbeeld een wollen romper+pyjama te kopen en aan te doen? Wol is temperatuur regulerend en echt heel fijn.

17 dagen geleden

Reactie op Nina-2024

Heeft hij het niet koud van een natte volle luier? Gebeurd hier nog wel een ...
De eerste keer dacht ik dat inderdaad en was dat ook zo. De keren erna waren ze niet zo vol. En. Vanavond zat er nog niet veel in.

17 dagen geleden

Reactie op XXSanHello

Dit heeft die van ons ook even gehad en was toen uiteindelijk toch honger…. ...
Maar ook een lage temperatuur en wat dikker aangekleed. Nooit over nagedacht dat het ook van een sprongetje (extra honger) zou kunnen zijn. Overigens zit hij niet meer in een sprong volgens de oei ik groei app. We gaan het meemaken. Ben gewoon beetje radeloos want weet even niet wat ik eraan kan doen. Hopelijk slaapt hij binnenkort weer lekker door.

17 dagen geleden

Gewoon een dekentje om hem toe te dekken? Zou prima een slaapregressie ofzo kunnen zijn he,.soms is er gewoon niet perse iets aan de hand

17 dagen geleden

Misschien een fleece/ velours pyjama aandoen ipv katoen? Mijn zoontje had het op een gegeven moment ook te koud in zijn katoenen pyjama en draagt nu een fleece of velours pyjamapakje met dikke badstof sokken.

17 dagen geleden

Reactie op Maelyn

Misschien een fleece/ velours pyjama aandoen ipv katoen? Mijn zoontje had h ...
Dankje, ik heb gisteren inderdaad een badstoffen pyjama gekocht. Vanacht weer een nieuwe kans

17 dagen geleden

Reactie op Karindg

Gewoon een dekentje om hem toe te dekken? Zou prima een slaapregressie ofz ...
Hij heeft een deken (niet benoemd in de tekst zag ik) maar die ligt al dubbel over hem heen. Ik heb vannacht een warm kruikje bij hem gelegd. Dat hielp al goed. Dus dat gaan we nu savonds ook al doen

16 dagen geleden

Is het niet juist dat hij het te warm heeft en daarom niet wil gaan slapen? Want als ik lees dat het 19/20 graden is, en hij lange mouwen romper, pyjama, sokken en 3 tog slaapzak aan heeft EN dan ook nog een deken, dan zit je VER over de veilige tog waarde heen wat juist weer gevaarlijk is ivm warmtestuwing. En 36.1 (ongeveer) is niet echt slecht, iedereens lichaamstemperatuur daalt snachts en dat moet ook om goed te kunnen slapen. Als hij het dus juist te warm heeft werkt dit dus juist tegen een goede nachtrust Ik vond net het volgende artikel hier over “Afkoelen voor slapen Het binnenste van de mens (de kern) moet een beetje afkoelen om te kunnen slapen. Het lichaam heeft daar een mooi systeem voor: als het bedtijd is, gaan de bloedvaten van de huid open staan, waardoor daar meer bloed doorheen stroomt. Daardoor wordt de huid warmer, terwijl de kern afkoelt tot 36,2°C. Dit is een noodzakelijke voorwaarde om te kunnen slapen. U begrijpt: als de omgeving te koud is, kunnen de bloedvaten van de huid niet verwijden, waardoor de kern niet kan afkoelen. Als de omgeving te warm is, kan de kern ook niet afkoelen. In beide gevallen verhindert dit het in slaap vallen. Nu weet ik waarom ik niet kan slapen met koude voeten, maar ook niet op een hete zomernacht. Bij het wakker worden gebeurt het omgekeerde: de bloedvaten in de huid trekken weer samen en de kern van het lichaam wordt weer wat warmer. Zo werkt het ook bij baby’s Dit wonderbaarlijke systeem werkt bij iedereen, ook bij baby’s. De eerste weken na de geboorte koelt de kern van een baby ‘s nachts gemiddeld af tot 36,8°C, dat is minder dan bij volwassenen. Tussen 7 en 16 weken komt er voor ieder kind een omslagpunt, waarna de lichaamstemperatuur net als bij volwassenen ‘s nachts daalt tot ongeveer 36,2 °C en de hartslagfrequentie in het algemeen lager wordt.”

16 dagen geleden

Ik begrijp goed wat u zegt en kan ook best kloppen. Maar voordat hij ziek werd sliep hij hier prima in en dan zonder kacheltje en had hij gewoon normaal 36.9/37 als hij wakker werd en nooit zweterig. Ook regelmatig nekje gevoeld en ook niet zweterig. In de zomer heeft hij tot midden juni in een tog 3 slaapzak geslapen. Anders sliep hij niet door. Toen ik die slaapzak weer aandeed sliep hij weer door. Ik vraag me zelf ook steeds af of het niet te warm is. Maar hij sliep altijd prima. (Onzekerheid is zo groot op het moment) En ik ben me zeker bewust dat hij goed warm aangekleed is. Maar hij valt zeker in slaap marvop het koudste punt van de nacht wordt hij wakker en voelt dan heel koud. En ga er dan gewoon vanuit dat hij het koud heeft en niet te warm. Ik ga je artikel eens goed doorlezen. Bedankt daarvoor.

16 dagen geleden

Reactie op Sanneke44

Ik begrijp goed wat u zegt en kan ook best kloppen. Maar voordat hij ziek w ...
Ja ik word er zelf ook altijd heel onzeker van hoor! Ze kunnen t zelf ook zo slecht vertellen he nog🥲 Ik hoop dat je er uit komt, en wat ik zei ik zou anders echt eens wol proberen. Slaapt hij toevallig ook op een aerosleep? Bedenk ik me net nog

16 dagen geleden

Reactie op Yikes

Ja ik word er zelf ook altijd heel onzeker van hoor! Ze kunnen t zelf ook ...
Nee hij heeft geen aerosleep. Maar ik vind het super lief dat er zo meegedacht wordt. 😊

16 dagen geleden

Je zou wollen romper/pyjama kunnen proberen, en welke slaapzak heb je? ;)

16 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Je zou wollen romper/pyjama kunnen proberen, en welke slaapzak heb je? ;)
Van de Hema een TOG 3 (met takkie)

16 dagen geleden

Reactie op Sanneke44

Van de Hema een TOG 3 (met takkie)
Ja ik hoor echt veel verhalen over dat de HEMA slaapzak niet echt 3 tog lijkt te zijn 🙈 heb het zelf ook ervaren toen ik over ben gestapt van de Hema slaapzak naar de pucka baby slaapzak. Het verschil is echt bizar! Met de Hema slaapzak sliep ze in een wollen romper, pyjama, sokken. En in de puckababy (herfst slaapzak dus nog niet de winter) alleen in haar romper 🤷🏻‍♀️ er zijn meerdere forums hier over, zou het eens checken!

16 dagen geleden

Ik zou voor een wollen onderlaag gaan! Hier een wollen romper+ legging van dilling. Daarover een katoenen pyjama en daarover een 3.0 tog slaapzak van Jollein. Die van Hema voelde echt een heel stuk minder warm aan. Sindsdien is het hier opgelost

16 dagen geleden

Reactie op Anoukenbaby

Ik zou voor een wollen onderlaag gaan! Hier een wollen romper+ legging van ...
Ow wat fijn! Ik ga eens kijken. Dan nog een dekentje nodig?