13 Reacties

vorig jaar

Hi! Hier ook alles de eerste keer :). Wat betreft babyfoon, heb ik er 1 met camera en bewegings detectie. Ook kan je dit laatste uitzetten als je hem zou worden van elke draai die je kindje maakt 🙈. Er zit ook een flessentimer op. Voor mij een beetje overdreven, maar zat er nou eenmaal bij in haha. Wat betreft de Aerosleep. Ik heb er pas 1 voor in het ledikantje. In de wieg wordt het in de kraamweek sowieso niet aangeraden icm de kruiken. Moeilijk om het kindje warm te houden door de ventilatie werking van het matras. Mag ook niet met heetwater kruiken. Na de kraamweek kan het alleen in combinatie met elektrische kruiken. Ik heb ervoor gekozen in de wieg een gewoon matras te hebben liggen. Wanneer de baby vanaf ik gok met 5/6 maanden naar z’n eigen kamer in de ledikant gaat, (geen idee wanneer we dit gaan doen haha) ligt er wel een Aerosleep matras in. Succes met alles!😊🍀

vorig jaar

Wij aerosleep matras (zowel voor wieg eerste 3 maanden als voor ledikant, tot hij echt goed zelf kon omdraaien en zo) Nooit een babyfoon gebruikt. Babykamer is naast onze kamer en ik hoor elk kuchje en beweginkje. Als hij op andere verdieping lag zou ik een normale babyfoon hebben gebruikt denk ik (met camera is wel handig)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Ik heb de owlet duo sok met camera aangeschaft omdat ik deze bleef tegenkomen op social media met mensen die er enthousiast over waren en hoe dat hun heeft geholpen om baby op tijd wakker te schudden etc. Een owlet sok is wel heel prijzig, je hebt ook een goedkopere variant snuza hero, dit is een klein apparaatje dat je op de luier aan de bovenkant vastmaakt en die houdt de ademhaling bij en na een x aantal seconden dat baby niet ademt begint die te trillen waardoor baby zelf terug zou beginnen ademen en als het dan alsnog niet zou gebeuren laat die een luid signaal af zodat je op tijd bij je baby kan. Ik opteer voor de sok omdat ik dit comfortabeler vind voor baby maar de snuza hero wordt ook heel goed gereviewd door mensen dus het is maar wat je zelf leuker vindt. Hoop dat dit helpt!🥰

vorig jaar

Ik denk dat je van Luvion bedoelt, dat is een soort matje en die monitort net als de owlet de ademhaling enzo. Maar die (owlet en luvion) geven ook vaak vals alarm🥲 Aerosleep voorkomt niet perse wiegendood. Veilig slapen KAN wiegendood voorkomen maar dat kan prima met een “gewoon” matras. Ze hebben dit gelukkig ook gewoon eerlijk gezegd in de winkel hier. https://www.kinderveiligheid.nl/adviezen/achtergrond/wiegendood-voorkomen

vorig jaar

Wij hebben er een van Luvion met camera toentertijd gekocht voor mijn oudste zoontje, echt een heel fijn apparaat. Wat nu heel handig bleek te zijn is dat je een extra camera aan het scherm kan koppelen waardoor je dus in beide kamers een camera kunt hebben. Je hebt dan een optie om beide tegelijkertijd te zien of alleen de camera waar geluid/beweging vandaan komt te zien. Nooit geweten toen ik hem kocht maar nu heel blij mee want heb via vinted een tweedehands extra camera gekocht voor nog geen 20,- 👌 Hebben overigens voor mijn oudste zoon als voor de baby een aerosleep matras, weet alleen nog niet of ik die voor de baby daadwerkelijk ga gebruiken. Hij is van mijn zoontje geweest maar die is hoog zomer terwijl de mussen van het dak vielen geboren dus wat koelte was toen heerlijk. Nu betwijfel ik of we hem gaan gebruiken omdat je wel echt warmte verliest via die topper. Sowieso ten tijden van kruik gebruik wordt het gebruik afgeraden.

vorig jaar

Ik heb in beide een aerosleep hoes liggen. Qua babyfoon heb ik gekozen voor een qute connection signal babyfoon. Hierbij heb je alleen een scherm en geen app. Ik vond de combi babyfoons met app echt heel erg prijzig en niet nodig. Het installeren stelt niks voor dus echt fantastisch. Heb voor de zekerheid een goedkope goede bewakingscamera gekocht mocht ik toch een keer op mn telefoon willen kijken. Ik vind het zelf echt heel erg irritant als ik op een feestje ben en iemand zit telkens (terwijl er oppas is) op hun telefoon naar de baby zitten te kijken dus wil dit liever niet😅

vorig jaar

Reactie op Sherun120895

Ik heb in beide een aerosleep hoes liggen. Qua babyfoon heb ik gekozen voo ...
Mijn zus doet dit dus altijd 🥲 Dan ben je ergens om n bakkie of uit eten ofzo en zit ze constant te kijken op die cameras. 🤯🤯

vorig jaar

Bekijk LUVION® Babysense 7 sensormatje - waarschuwt bij onregelmatige ademhalingsbeweging op: https://www.bol.com/nl/p/luvion-babysense-7-sensormatje-waarschuwt-bij-onregelmatige-ademhalingsbeweging/9200000095429470?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Dit is die ik bedoelde trouwens. Ik heb er zelf naar zitten kijken maar uiteindelijk besloten het niet te doen. Ben bang dat er dan toch minder gelet word op het veilig slapen “want er ligt toch zo’n matje in”

vorig jaar

Reactie op Niefesteph

Hi! Hier ook alles de eerste keer :). Wat betreft babyfoon, heb ik er 1 met ...
Welke babyfoon heb jij? ☺️
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Wij hebben bewust gekozen voor geen babyfoon en daardoor meer rust. Baby 1 sliep de eerste 6 maanden naast ons in de wieg en daarna op eigen kamer naast onze kamer. Als wij in de tuin zaten, hoorden we het wel als onze zoon wakker werd en anders hoefde hij wat ons betreft ook niet gelijk uit bed gehaald te worden en kon hij even spelen/rustig wakker worden. Ik denk dat ikzelf anders heel vaak en snel even zou gaan kijken op de babyfoon en dit zorgen voor ons in ieder geval voor rust.

vorig jaar

Hier de Alecto dbx 88.. niks geen camera etc.. Ik ben dan veel te geneigd constant te kijken... En eerst slaapt hij toch bij ons en denk dat je toch wel snel alles gaat herkennen qua geluidjes En hou liever de rust

vorig jaar

Reactie op Yikes

Mijn zus doet dit dus altijd 🥲 Dan ben je ergens om n bakkie of uit eten o ...
Ja ik vind dat echt het irritantste wat er is! Vandaar de keuze in babyfoon😂 als ik oppas heb dan heb ik oppas en dan hoef ik die niet te controleren😊