21 Reacties

2 jaar geleden

Mondverzorging, daar heb ik een paar keer lanoline (tepelzalf) op haar lipjes gesmeerd maar verder niet Muggenbeet nog niet gebeurt In de zon, parasol, ik heb wel al een klein allergietestje gedaan met zonnebrand voor als we een keer zo veel buiten gaan zijn dat een parasol niet meer genoeg is

2 jaar geleden

Ook in de schaduw komt de uv straling van de zon. Dus ik smeer altijd in als we op een zonnige dag naar buiten gaan, ook al ligt hij altijd in de schaduw. Zeker als je wandelt komt de zon ook wel eens onder de parasol langs. Ik heb zonnebrandcrème voor babies en kinderen van Nivea. Mond nog nooit iets op gedaan en muggenbeet nog niet meegemaakt.

2 jaar geleden

Dank!! Ik bedoelde eigenlijk mondverzorging als in tanden poetsen (ook al heeft mijn kleintje nog geen tanden😂)tong reinigen. Ik deed dat voorheen met van die oral wipes. Nu een zachte tandenborstel en enkel natmaken. Benieuwd hoe jullie dat doen.

2 jaar geleden

Mondverzorging en muggenbeten nog n.v.t hier :) maar in de zon gebruik ik zonnebrand van Dr Leenarts, en we hebben een parasol gekocht voor op de kinderwagen! Zou wel zo’n soort zonen scherm doek willen maar deze nog niet kunnen vinden als optie op onze kinderwagen dus als iemand een tip heeft :)

2 jaar geleden

Zonverzorging gebruiken wij gewoon die van liddl. Deze kwam hoog uit de test. Ik doe eigenlijk vanaf vorige week elke ochtend hem insmeren en op de echte zonnige dagen tijdens luier verwisselen ook nog wel eens zijn armen en benen. Muggen heb ik nog niets voor maar dat komt ook omdat mijn andere zoon van bijna 2 er nog nooit last van heeft gehad. Mondverzorging doel je dan op tandjes? Dan gebruik ik elke dag Chamodent en als ze door beginnen te komen gebruik ik die verdovende druppels maar weer even niet meer hoe die heten. Als we tandjes mogen poetsen gewoon een baby tandenborstel en baby tandpasta.

2 jaar geleden

Reactie op SS21-1

Mondverzorging en muggenbeten nog n.v.t hier :) maar in de zon gebruik ik z ...
Wij hebben een Dooky en dat werkt heel goed! 👍🏻

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Wij hebben een Dooky en dat werkt heel goed! 👍🏻
Ja hier ook Dooky. Werkt inderdaad goed en fijn!

2 jaar geleden

Reactie op Hollly

Ja hier ook Dooky. Werkt inderdaad goed en fijn!
Hier ook een aanrader voor een Dooky!

2 jaar geleden

Mondverzorging alleen druppels borstvoeding via de vinger. Verder niets: zonnebrand wordt over het algemeen tot 6 maand afgeraden en aangeraden om gebruik te maken van schaduw en dunne kleding ivm de toegevoegde chemicaliën 💕🫶🏼

2 jaar geleden

Reactie op SS21-1

Mondverzorging en muggenbeten nog n.v.t hier :) maar in de zon gebruik ik z ...
Die van Dooky is echt fijn!

2 jaar geleden

Reactie op Sanne35

Die van Dooky is echt fijn!
Past die ook op de Dubatti? Want zag dat deze met ringetjes is.. maar zou niet weten of dit past bij ons :)

2 jaar geleden

Reactie op SS21-1

Past die ook op de Dubatti? Want zag dat deze met ringetjes is.. maar zou n ...
Ik weet niet hoe een dubatti er uitziet.maar de ringetjes hebben zeg maar een smalle opening die je gewoon over de kap heen schuift en dat blijft bij ons (met een Joolz) gewoon goed zitten! Aan de onderkant zitten touwtjes die je vast kan maken aan het handvat.

2 jaar geleden

Muggenbeten, mondzorg voor baby niet van toepassing. Peuter elmex tandpasta voor peuters. Muggenbeten een pleister zodat ze niet blijft krabben🤣 Voor de zon: elke 2/3 uur insmeren met heliocare pediatrics en directe zon vermijden voor beide. En als hij in de reiswieg ligt een zonnebrilletje om zn ogen te beschermen. Dochter sjouwt ook de hele dag met zonnebril. En als het lukt altijd wat op het hoofd. Zonnehoedjex pet oid

2 jaar geleden

Reactie op Hermelijn

Ik weet niet hoe een dubatti er uitziet.maar de ringetjes hebben zeg maar e ...
Dankjewel :) ik ga eens kijken!!

2 jaar geleden

Om muggenbeten te voorkomen heb je speciale stickertjes, deze kan je op kleertjes plakken. Dan hoef je niets op je kind te smeren. Al durfde ik dit bij mn oudste nooit op de kleertjes te plakken 🫣 want was veel te bang dat hij hm eraf pulkte en in zn mond deed ofzo, dus plakte ik het op zn ledikantje. Zonnenbrand smeer ik wel, ook als ik een parasolletje gebruikt, want dit werkt toch niet 100%. Gewoon nivea factor 50.

2 jaar geleden

Bij zon; Iedere 2 uur zonnebrand smeren + kindje altijd in de schaduw houden. Wij gebruiken Naif spf 50. Helaas is ons kindje dit weekend verbrand op zijn gezichtje ondanks dat hij alleen maar in de schaduw heeft gezeten. Ik heb niet elke 2 uur gesmeerd omdat ik dit niet had verwacht. Deze fout ga ik niet weer maken🙁

2 jaar geleden

Reactie op demidv

Bij zon; Iedere 2 uur zonnebrand smeren + kindje altijd in de schaduw houde ...
Oh no :( snap dat je dat niet verwachtte. Hopelijk heeft hij er geen last (meer) van.

2 jaar geleden

Smeer kids en mezelf altijd, Zoveel mogelijk uit de zon, parasol/zonnescherm

2 jaar geleden

Ik smeer baby zonnebrand van Incia, daar zit geen rotzooi in wat in bijv Kruidvat/Etos/nivea etc etc wel zit. Maar ik heb ook zo’n dooky zonnedoek want alsnog is het niet echt de bedoeling dat ze echt in de zon zitten natuurlijk. Ik heb van hun ook insecten spray tegen de muggen

2 jaar geleden

Reactie op SS21-1

Dankjewel :) ik ga eens kijken!!
Hij kan ook op mijn wagen, gewoon op de stof zegmaar. Die ringen zijn idd open en kan je gewoon eromheen klemmen.