27 Reacties

2 jaar geleden

Vaseline na elke pamper verschonen gewoon super veel anders plakt zijn pippie en doet het steeds zeer na elke verschoning. Vooral goed schoonhouden zou het beste gaan voor water wipes of wipes waar geen alcohol of parfum in zit. Dit zijn allemaal tips van mijn tante ik ga namelijk binnenkort ook mijn kindje laten besnijden.

2 jaar geleden

Gewoon vooral goed veel vaseline gebruiken erop, dat is echt al de helft en wanneer je kan lekker de luier open doen, dat hielp hier goed. Maar mijn zoontje had eigenlijk vrij weinig last en rende die zelfde dag nog rond haha. Maar hij was 14 maand toen. Elk kindje is uiteindelijk anders natuurlijk, maar vooral vaseline en tijd zn werk laten doen. Sterkte morgen mama. En beterschap voor je zoontje 馃А

2 jaar geleden

Tip voor tijdens: neem een flesje met voeding mee, om hem af te leiden tijdens de ingreep. Wij moesten hem in de ochtend en avond in bad/douche doen en elke luier goed witte vaseline smeren.

2 jaar geleden

Reactie op Rainbow 馃寛 baby

Vaseline na elke pamper verschonen gewoon super veel anders plakt zijn pipp ...
Bedankt voor de tips en veel succes en beterschap alvast鉂わ笍

2 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje vorige week woensdag laten besneden bij Bento Clinic鈥檚. Weet niet of je ook hier naar toe gaat. Als nazorg krijg je een tube witte vaseline die je na elk verschoon beurt een grote hoeveelheid erop moet doen. En dan strak de pamper dicht maken zodat het daaronder niet veel kan bewegen. Dus dat je zoontje nu een pamper heeft is veel beter dan geen pamper zo kan hij er ook niet tegen aankomen. Na 48 uur moet je daar onder 2x per dag wassen. En ik geloof na 1 week mag het weer met zeep. Ze zullen je alle benodigde informatie ook vast wel vertellen! En omdat ze zo jong zijn geneest het heel snel. Eerste dag was wel even schrikken met hoe het eruit zag( blauw en opgezwollen) maar nu na 6 dagen is het al bijna genezen. Tube vaseline is ook verkrijgbaar bij de kruidvat 2 euro, mocht je het niet kunnen kopen bij de kliniek waar je hem gaat besnijden. Van te voren ook een zetpil gegeven en daarna 2 dagen lang om de 6 uur 120mcg. Toen ik zag dat hij er geen last meer van had ben ik gestopt met het geven van de zetpil. Veel succes het valt allemaal echt wel mee!

2 jaar geleden

Mijn zoontje is besneden toen hij 2 maanden oud was. Heeft er helemaal niks van gemerkt. Je hebt voornamelijk veel vaseline nodig en zetpil als hij pijn heeft( bij ons is dat niet nodig geweest).

2 jaar geleden

Reactie op Eieibijtje

Gewoon vooral goed veel vaseline gebruiken erop, dat is echt al de helft en ...
Zo lief dankjewel! Ahh goed idee zijn luier open dat gaan we zeker toepassen 鉂わ笍

2 jaar geleden

Mijn zoontje is besneden met 6 weken. Wij moesten hem 2x p dag ZONDER shampoo enz in bad doen, gewoon even badderen. Als tip wil ik je meegeven +/- een uur van te voren een zetpil te geven. En een flesje klaarmaken zodat je na de besnijdenis direct een flesje kan geven en hij meteen rustig wordt (hoop ik) Sterkte馃┓

2 jaar geleden

Sws zetpil geven voor de behandeling. Ik heb de procedure echt heftig ervaren. Ligt er ook aan waar je het doet. Ik heb vorige maand bij vatan kliniek mijn baby laten besnijden (3 maanden toen) hij heeft erg hard gehuild/gekrijst. En na de procedure had die ongeveer 5 dagen pijn. Ik zou sws zetpil inslaan en dit geven. Bij vatan kliniek hadden ze een methode genaamd de klem methode. Hierbij mochten we sws geen vaseline smeren, maar moesten we hem vaak in bad stoppen. Mijn baby heeft ongeveer 1 week in totaal pijn gehad en daarna was t over. Eerlijk gezegd had ik toen wel echt dikke spijt en nu denk ik ja prima. T is wel echt ff pittig als mama

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempjee1234

Tip voor tijdens: neem een flesje met voeding mee, om hem af te leiden tijd ...
Dankjewel 鉂わ笍

2 jaar geleden

Ohw en ik zou een maatje groter luier kopen en dat gebruiken + wat losse kleren aandoen. Ik gebruikte met name 1 of 2 maten groter pj鈥檚

2 jaar geleden

Reactie op hili

Ik heb mijn zoontje vorige week woensdag laten besneden bij Bento Clinic鈥檚. ...
Bedankt voor je tips en om me wat gerust te stellen, hier hebben we heel veel aan鉂わ笍

2 jaar geleden

Mijn zoontje is besneden met 6 weken. Wij moesten hem 2x p dag ZONDER sham ...
Dankjewel 馃グ

2 jaar geleden

Reactie op ezzz1234

Sws zetpil geven voor de behandeling. Ik heb de procedure echt heftig ervar ...
Huh, mijn zoontje is ook besneden bij Vatan kliniek en ook bij hem is de klem methode toegepast. Ik moest echt dik vaseline smeren bij elke verschoon beurt. 馃槙

2 jaar geleden

Reactie op ezzz1234

Sws zetpil geven voor de behandeling. Ik heb de procedure echt heftig ervar ...
Ocharme kindje馃ズ ja het gaat inderdaad moeilijk zijn.. bedankt voor je tips馃

2 jaar geleden

Huh, mijn zoontje is ook besneden bij Vatan kliniek en ook bij hem is de kl ...
Wij mochten het pas na 4 dagen gebruiken, zodat de klem dan zou uitvallen

2 jaar geleden

Onze oudere 2 jongens zijn besneden toen ze ongeveer 3 maanden waren. En onze jongste moet nog. Idd half uur van te voren een zetpil doen en een flesje meenemen voor na de behandeling. 2x per dag in bad om de boel schoon te houden. Over vaseline hebben ze ons toen niks gezegd maar misschien dat dat inmiddels ook weer anders is (2017 en 2021 zijn die van ons besneden). Wij maken ons vaak meer zorgen over de pijn enzo. Maar uit ervaring hebben die kleintjes nergens last van. Ik durfde onze oudste eerst niet op z'n buik te leggen maar de 2e dag vond hij het prima en had nergens last van. Weet niet waar je hem gaat laten besnijden maar ze geven sowieso informatie mee wat betreft de nazorg. Behalve de hygi毛ne (dus regelmatig in bad) kun je ook niet veel doen 鈽猴笍 Veel succes!

2 jaar geleden

Reactie op Esma55

Onze oudere 2 jongens zijn besneden toen ze ongeveer 3 maanden waren. En on ...
Heel erg bedankt馃

2 jaar geleden

Hoihoi, Ik had hier ook een topic over gestart, misschien heb je ook iets aan die reacties: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-januari-2024/tips-nazorg-besnijdenis-eYAXn61?utm_source=24Baby&utm_medium=app Succes 鈾ワ笍 Het komt goed!

2 jaar geleden

Wij hebben ons zoontje toen hij 4 weken oud was laten besnijden bij Vatan kliniek, met de klem methode. 1 uur voor de ingreep zetpil gegeven, tijdens de ingreep flesje gegeven hij heeft er niks van gemerkt. Erna zijn we plankgas naar huis gereden ( krijsen in de auto) thuis weer een zetpil gegeven en heb ik eigenlijk elke verschoon beurt dikke klont vaseline op de eikel en rondom de klem gesmeerd, ook 2x per dag badderen na 24 uur, en alleen de eerste 2 dagen om 6 uur zetpil gegeven. Ik had trouwens ook vaak dat ik een hydrofiele doek over zijn geslacht heen legde inplaats van een luier, na elke verschoning liet ik het 5 minuten luchten, daarna weer zijn luiertje om 馃槃 succes!馃崁