6 Reacties

2 jaar geleden

Estimated due date denk ik?

2 jaar geleden

Ik kwam dit tegen op Google. Misschien is dat het?

2 jaar geleden

Estimated due/delivery date Waarschijnlijk loopt je kindje iets voor op groei dus

2 jaar geleden

Reactie op marjoleinS89

Estimated due/delivery date Waarschijnlijk loopt je kindje iets voor op gro ...
Oh oke ik was in de war omdat ik uitgerekend ben voor 07/01/24 maar daarop stond dan 27/12/23.

2 jaar geleden

Reactie op F.janssen

Oh oke ik was in de war omdat ik uitgerekend ben voor 07/01/24 maar daarop ...
Dan is de baby waarschijnlijk met die echo iets anders (groter) gemeten Die EDD geeft aan wat de geschatte uitgerekende datum is aan de hand van hoe groot de baby is. Bij mij wisselt het elke keer dus het zegt eigenlijk niet zo heel veel.

2 jaar geleden

Met de termijnecho wordt de uitgerekende datum bepaald. Baby'tjes groeien de eerste weken allemaal gelijk en dus kunnen ze een goede inschatting maken. Deze datum veranderd ook niet meer gedurende je zwangerschap. Na 16? weken groeien baby'tjes op hun eigen tempo. Hierdoor kan het zijn dat je baby voor loopt of juist achter. Dit is de datum die je onder in beeld ziet. Dit geeft alleen een indicatie of je baby groot/gemiddeld/klein is. Waarschijnlijk heb je ook dit soort curves in je zwangerenportaal waarop je kan zien hoe groot je baby is t.o.v. het gemiddelde. Het betekend dus niet dat je kindje opeens 1,5 week eerder geboren wordt, alleen dat hij/zij 1,5 week in groei voorloopt op het gemiddelde.