117 Reacties
2 jaar geleden
Hele benieuwd of er al dames zijn die hun beval verhaal willen delen ☺️
Zelf morgen 37 weken, nog geen beval verhaal hier😅
2 jaar geleden
Reactie op Maartje0314
Hele benieuwd of er al dames zijn die hun beval verhaal willen delen ☺️
Zel ...
Dan ben jij zeker ook 9 januari uitgerekend?
2 jaar geleden
Reactie op GirlszzMommy
Dan ben jij zeker ook 9 januari uitgerekend?
Klopt :)
2 jaar geleden
Ik was 9 januari uitgerekend en afgelopen donderdag 14 december is ons zoontje geboren om 17:43 uur.🩵
Bevalling d.m.v. een inleiding met ballonnetje.
Ivm medische reden die zowel risico's voor mij als de baby vormden als we het langer gingen aankijken.
Ze dachten dat het inleiden 2/3 dagen zou gaan duren. Maar mijn lichaam reageerde zo goed op het ballonnetje ons zoontje binnen 12 uur is geboren.
Om 11:30 ging het ballonnetje kapot en had ik 1,5 cm ontsluiting wat normaal niet gebeurd.
En om 17:40 had ik volledige ontsluiting 10 cm.
(Wat ikzelf niet door had en de verloskundige ook niet)
Ik vroeg om een ruggenprik omdat ik graag een ruggenprik wilde ivm ik bij mijn eerste na het breken van het vruchtwater zulke pijnlijke weeën kreeg.
Dus werd naar de verloskamer gebracht na paar keer "zeuren" want ze dachten dat ik echt nog niet zo ver kon zijn... (Moest minimaal 3 cm hebben om vruchtwater te breken)
Bleek ik al volledige ontsluiting te hebben!
God zij dank dat ik daardoor ook geen infuus met weeën opwekkers meer hoefde, want daar zag ik wel tegen op. 3 minuten laten is ons zoontje geboren.
Mijn vliezen zijn dus nooit gebroken pas tijdens het persen.😅
Achteraf denk ik het had niet veel gescheeld of ik was gewoon bevallen op zaal of in de gang 🫣...
Mijn man was er nog maar net optijd bij want die liep nog op de gang met ons dochtertje. Te wachten op opa en oma die ons dochtertje zouden komen ophalen... Die hebben dat niet meer op tijd gered.
Al met al was het een goede bevalling maar die wel onverwacht erg snel ging. Ik kijk er positief op terug...
Ik had nooit gedacht zonder ruggenprik te bevallen maar dat is me dit keer goed af gegaan.
Wel ligt de kleine nog op de couveuse afdeling hij had veel vruchtwater gedronken en was daar misselijk van daardoor heeft hij een wat moeizamere start met het drinken van zijn voedingen.
Ik hoop morgenavond met ons mannetje naar huis te mogen.
Nu al bijna 5 dagen in het ziekenhuis samen met ons zoontje.
Ik hoop dat al jullie bevalling ook een positieve ervaring mogen zijn en goed mogen verlopen. 🍀🙏
2 jaar geleden
Eerste kan ik wel delen.
06.00 eerste weeën incl slijmprop verloren.
Rond 09.00 knapte het vruchtwater op de wc tijdens het plassen.
10.00 a 10.30 met 4 a 5cm naar het ziekenhuis.
Van 11.00 tot 11.30 aan t hart en weeen monitor gezeten
Toen tot 13.00 onder de douche gezeten, weeën weg puffen en daar begonnen ook de persweeën rond 13.10?
13.29 geboren.
2e is afwachten 🤣
2 jaar geleden
Kan eindelijk mijn 2e bevalling delen!
27 dec ben ik met 37 weken bevallen.
5 uur in de ochtend met partner aan de koffie ,
Met een beetje obsipatie krampen door de feestdagen( dacht ik )
5.30 knapte het vruchtwater en om de 2 a 3 minuten flinke weeën.
6.40 in het ziekenhuis met 7cm ontsluiting.
7.42 werd die geboren , 50 cm en 3250 gram 🩵😍
2 jaar geleden
Kan eindelijk mijn 2e bevalling delen!
27 dec ben ik met 37 weken bevalle ...
Gefeliciteerd! Snel gegaan
2 jaar geleden
Hi lieve dames,
Ik wilde toch ook even mijn verhaal delen.
Ik was 13 januari uitgerekend. Bevallen op 22 december.
Mijn situatie was dat ik medisch was omdat ik 5 miskramen heb gehad zonder aanleiding. Geen oorzaak ooit kunnen vinden. Ze gaven aan dat ik dan ‘medisch’ mocht blijven voor m’n eigen gerust toestand omdat deze zwangerschap extra spannen zou zijn. Ook met 20 weken bleek ik een placenta previa te hebben. deze is niet weggegaan en zou ook niet meer verplaatsen. Hij lag zelfs zo ongunstig dat ze er doorheen moesten snijden.
Rond 34 weken kreeg ik een hele heftige bloeding in de nacht. (Hiervoor was ik ook al eenmalig opgenomen met een kleine bloeding.)
Ik was hiervan ook zo geschrokken, heb in het ziekenhuis EDMR therapie gehad 2 dagen daarna. Omdat het beeld in m’n hoofd bleef en ik ook eigenlijk niet naar huis durfde.
Ik heb toen bloed transfusie gekregen en ben 5 dagen in het ziekenhuis geweest.
Ze gaven aan toen ik met ontslag ging dat het niet lang ging duren meer, en dat we op 27 december de keizersnede zouden doen.
2 weken later hadden mijn man en ik lekker gegeten, ik was ondertussen over mijn angst heen voor de bloedingen tot ik op stond op mn bordje eten weg te zetten en ik voelde weer iets langs mn been lopen. Ik rende half naar de toilet en er kwam onwijs veel bloed met stolsels uit.
Dit keer bleef ik rustig en hield me voor dat het mijn bloed was en niet van de baby.
In het ziekenhuis controle, ctg. Niks raars. Ctg was voor mijn doen best hoog, maar de zochten hier niks achter omdat ze veel bewoog.
Dag erna voelde ik menstruatie krampen in mijn rug en onderbuik. Niet heel erg maar wel aanwezig. Ik was misselijk en moest overgeven. Mn ctg was nu niet meer ‘variabel’ hoe ze dit noemde. De baby bleef op 135 met haar hartslag.
Toen kreeg ik ineens te horen. We gaan vandaag de keizersnede doen. Ik was zo zenuwachtig dat ik eerst alles had uitgespuugd wat ik net had gekregen van de zuster als ontbijt.
Ik besefte het nog niet..
Er kwamen al gauw 2 zusters aan die een katheter wilde plaatsen, alle haast erbij geboden want de OK was nu beschikbaar.
Het moment van er heen rijden voelde ik enorme druk op mn blaas, door de katheter.
Mn man was zenuwachtig iedereen aan het berichten. Ik was erg bang voor dat ik me niet lekker zou voelen.
In de voorbereiding kamer vroegen ze mijn naam en geboortedatum, van de zenuwen kon ik deze nauwelijks meer zeggen.
We reden de OK binnen en ik zag allemaal blauwe jassen en mensen die spullen aan het klaarleggen waren. Ik moest op de operatie tafel gaan zitten en kreeg allerlei dingen aangesloten. Daarna kreeg ik de ruggenprik. Deze vond ik persoonlijk niet veel pijn doen. Je voelt wel even iets. Maar ik voelde vooral de druk van me blaas afgaan en de warmte in mijn benen en billen. Je voelt je lichaam wel liggen op die tafel maar je kan hem niet verplaatsen.
De gynaecoloog deed testjes bij mij maar ik reageerde hier niet op. Ze begonnen gauw want gaven aan als ze bezig waren dat ze gelijk moesten doorpakken omdat kans op bloeding groter was. Er lagen ook al bloed zakjes klaar.
Mijn man zat naast mij maar ik voelde mij zo niet goed op dat moment. Ik voelde me duizelig, ze gaven aan dat mn bloeddruk gezakt was en dat daar de misselijkheid vandaan kwam. Hier deden ze ook van alles aan om te laten herstellen.
Het duurde denk zo’n 10 minuten voordat ze zeiden “hier komt ze”. Ik zag haar en ik dacht gelijk wow wat een mooi kindje. Met mooi veel haar.
Ze legde haar kort bij mij, er werden foto’s gemaakt en ze namen d’r mee voor onderzoeken. Ze was erg bleek bij de geboorte en kleurde niet bij. Ook was haar hartslag niet goed.
Ze namen haar mee naar beneden voor meer onderzoeken. Op de neonatologie afdeling.
Ik bleef nog even op de OK en mijn man ging natuurlijk mee met onze dochter. super trots maar ook zenuwachtig hoe alles zou lopen.
Ik ging na de operatie naar de verkoever kamer. En zag na 1,5 uur onze dochter pas beneden. Ze heeft even in de coveuse gelegen, 4 dagen hebben we moeten blijven. Ze heeft een bloed transfusie gehad omdat ze ook bloed armoede had ontwikkeld en allerlei prikjes gehad.
Nu merken we dat ze erg behoefte heeft aan geborgenheid en aandacht. Dit heeft ze in het begin moeten missen.
Mijn enige puntje van de bevalling wat ik als nadeel vond is dat ik alleen op de OK achter bleef en er was geen zuster die echt naast me kwam zitten en tegen me bleef praten. Er stond wel van alles om mij heen wat natuurlijk met mij bezig was. Maar op dat moment voelde ik me best rot omdat ik even iemand om mij heen misten.
Ook op de verkoever kamer duurde het lang voordat ik contact had met mijn man en ik eindelijk wist hoe het met onze dochter ging.
Ik ben nu nog aan het herstellen maar elke dag gaat het beter. Herstel van een keizersnede is erg pittig vooral de eerste dagen.
Ben erg benieuwd naar jullie verhalen 🩷
2 jaar geleden
Reactie op Lisafbmm
Hi lieve dames,
Ik wilde toch ook even mijn verhaal delen.
Ik was 13 jan ...
Tjonge heftig zeg! Neem de tijd om goed te herstellen mentaal en fysiek en anders op tijd aan de bel trekken!
Voor nu gefeliciteerd met jullie meisje en hopelijk geniet je 🩷
2 jaar geleden
Bij mij was de bevalling onverwacht en heel rap.
23u: hele lichte krampjes, ben gaan slapen.
1u: wakker geworden door gebroken vliezen en toenemende kramp.
1:30u: 4cm ontsluiting, dus moment om naar zkhs te gaan.
Daarna weet ik de tijden niet meer precies. Bij aankomst in het zkhs had ik al 8cm en kwartier later 10 cm. Ik heb een halfuurtje moeten persen.
Ik was precies 35 wkn zwanger dus ik geloofde niet dat de bevalling al was begonnen, totdat de vk mij deze boodschap duidelijk maakte.
Daarnaast lag ze in stuit, terwijl we dachten dat ze met haar hoofd was ingedaald. Ondanks dat mocht ik van het zkhs toch vaginaal gaan bevallen.
Dat is super goed gegaan! Uiteraard wel met hulp van een knip.
De snelheid waarmee alles ging en het sjeesen over de snelweg, terwijl ik voelde dat ik al bijna moest persen, was heftig. Toch ben ik ook blij hoe alles is verlopen en kijk ik er goed op terug.
We waren er allebei klaar voor. Fieke doet het fantastisch en mijn lijf komt ook weer tot rust (had een zware zw'schap).
2 jaar geleden
Ik stond gister gepland voor een inleiding. Nu was ik al een paar dagen aan het rommelen met als resultaat 2 cm ontsluiting en deels verweekte baarmoedermond. Scheelde wel een ballonnetje of pillen.
Woe op do nacht 3 uur geslapen, ik dacht het begint nu. Toch vind ik het na de 2de bevalling nog lastig te zeggen wat de echte weeën zijn aan het begin, totdat ik ze gister weer heb gevoeld 🙈.
29.12.2023
08.00 uur melden ziekenhuis
08.30 uur toucheren, nog steeds 2 cm en driekwart verweekte baarmoedermond
09.00 uur vliezen breken
10.00 uur eerste serieuze wee
10.45 uur pijnlijke weeën
11.35 uur vroeg ik om een ruggenprik, was niet te houden en ik gaf aan "ik moet poepen!!!"
11.56 uur geboren
Ze wilde eigenlijk pas met 2 uur lang frequente weeën (4 in 10 min) weer toucheren, dus tussentijds gevraagd. Ik had hele heftige lange weeën achter elkaar, niet frequent. Bleek ik dus al op 10 cm te zitten (nooit verwacht, ik dacht ergens rond de 3/4 cm om mezelf niet teleur te stellen.
Toch uiteindelijk de persdrang goed aangevoeld en we hebben hele fijne begeleiding gehad.
6 minuten geperst op de baarkruk en om 11.56 uur is onze zoon Luca geboren 🩵
2 jaar geleden
Reactie op Joeddoes88
Als ik dit lees vind ik het zo spannend allemaal!! 🥰
Komt vast helemaal goed 🩵